Mijn werkplekkie.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Bericht door HarryW »

Harry en Bert,

Ik heb het even op moeten zoeken in mn boekje maar (di)cyclopentadine is niet zo´n prettige lading. Om Jos zijn beroemde woorden maar eens te gebruiken: Het " gassiefree" draaien vereist nogal wat wc verfrisser meespuiten in de tankenfan :lol: :lol: :lol:

Groeten Harry
Thank You, till the next time Bye Bye

Arjan

Bericht door Arjan »

Het bovenste getal oftewel het Kemler-getal krijgt op Nederlandse vervoersdocumenten de naam "Gevaarsidentificatienummer".
Van de onderste getallen oftewel de UN-nummers zal ik er even een paar
bij elkaar zoeken die men hier in Nederland regelmatig kan tegenkomen.
Wij rijden bijv. vaak met bilge olie/water, machinekamersludge, oliehoudende ladingrestanten.
Mijn nieuwe "werkplekkie", een MAN TGA met 400 pk, is speciaal uitgevoerd voor het leegzuigen en reinigen van olieafscheiders en olie-benzineafscheiders en heeft een aparte watertank voor het weer op peil brengen van deze afscheiders die veelal werken met een vlotter.
Maar ook voor het inzamelen van scheepsafvalstoffen is deze auto natuurlijk geschikt.
Voor het reinigen van olieafscheiders is er een hogedrukreinigingssysteem op de auto.
Het laden gebeurd dmv een vacuumpomp en lossen van vloeistoffen gebeurd onder druk. Het eventueel achtergebleven sediment kan gelost worden door aan de achterkant een klep te openen en de tank te kiepen (beide hydraulisch).
Het werkgebied beslaat heel Nederland. Van Delfzijl tot Maastricht en van Scheveningen tot Oldenzaal.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Arjan,

Dan zal ik je toch wel eens op het eind van Het Nieuwe Diep in Den Helder gezien hebben !.
Of rijd je pas op deze mooie kombinatie !?.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Arjan

Bericht door Arjan »

Hoi Roy,

Kom regelmatig in Den Helder maar deze auto is daar nog nooit geweest.
Wel heb ik inmiddels al een paar keer in IJmuiden op de kade gestaan.
Deze auto heeft er op dit moment nog geen 1500 kilometers op staan.
Euhhhhh, ja, spiksplinternieuwwerkplekkie dus.
De foto die ik Zondagavond plaatste heb ik Vrijdag gemaakt toen ik bij
de reclamestudio wegreed waar hij is beletterd.
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Arjan

ik zie dat jullie met hele mooie glimmende auto`s rijden,in mijn Hoogoven periode ,zat ik in het onstoffings gebeuren tegenwoordig aangeduidt als mileu verwerkers,er kwamen toen hele mooie gepoetse vrachtauto`s ladingen van stof weg halen.ik zal er niet te diep op ingaan,maar bij ons was het spreekwoord ,

de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif

(n.b dit spul werd gelost in de zout mijnen in Duitsland)allemaal zware metalen(non respirabel stoffen)dat betekend een hele fijne stof van zware metalen die in je longen blijven zitten en de kans op longkanker groter maakt.
trouwens ik vind je werkplekkie mooi,maar gaat deze regel bij jullie ook op??de mooier de wagen ,des te zwaarder het gif

Groets Bram :-D
Arjan

Bericht door Arjan »

Hoi Bram,

Dat spreekwoord hoor je nog steeds hier en daar maar gaat bij ons
niet echt op. Wij rijden voornamelijk met olie/water-mengsels.
In theorie brandbaar maar voor je het in de fik hebt... :)
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Coenharbour schreef: Wij rijden voornamelijk met olie/water-mengsels.
Hallo Arjan,
Ik blijf nieuwsgierig.Ik zie hier in Delfzijl ook wel eens een auto van MAIN(even uit het hoofd,Maritieme Afvalstoffen Inzameling Nederland),dus ik verbaasde me nogal over het UN nummer.Niet bepaald scheepsafval.Of was die op de plaat gezet voor de foto?
Harry
Arjan

Bericht door Arjan »

Hoi Harry,

UN-1993 gebruiken we o.a. bij het vervoer van datgene dat er uit een olieafscheider komt.
In dit geval betrof het een vracht die al gelost was maar doordat de tank nog niet was gereinigd
was ik evengoed verplicht om deze borden te voeren.
In Delfzijl komen we inderdaad regelmatig, vaak laden m'n collega's daar op ons depot.
Harry Bernd (R.I.P.)

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Arjan,
Bedankt.Ben weer helemaal bij.
Harry
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Afbeelding
Dit is mijn werkplek tegenwoordig.
Gr Jan
De wind en de golven zijn altijd op de hand van de beste zeelui.


Plaats reactie