Windows Vista

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.

nieuwe PC kopen,met welk besturings progr.

met XP
19
58%
met Vista
14
42%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

SP1 al weer een tijd geleden geinstalleerd, "sensa problema" alles ging vlekkeloos.

Wel vervelend dat het niet goed gegaan is, misschien een optie om je computer even helemaal opnieuw te installeeren en dan eerst alle update binnen halen en installeren, vervolgens alle privé zaken installeren.

Heb je tijdens de installatie wel alle virus/spyware/etc. programma's ge-deactiveerd?

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Norton antivirus/spyware stond aan. Is dit de reden dat het installeren van SP1 misging?

Heb een OEM (?) versie van Vista dus denk niet dat ik alles opnieuw kan
installeren laat staan dat ik snap hoe dat zou moeten ( ja,ben nu eenmaal
een computer nitwit :lol: ).

Bestaat er geen mogelijkheid om de Ned. SP1 opnieuw te laden?

Groeten,K.Brouwer.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hoi Koert

Hier kan je SP 1 voor Vista downloaden en je kan het opslaan op je computer of direct laten uitvoeren.

Met Windows XP SP 3 waren ook moeilijkheden met de Norton, maar heb daar zelf geen last van gehad.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jolly,

Bedankt voor de link!! Zal het vandaag of morgen eens proberen,heb nu
n.l. net uitgevogeld hoe ik Norton moet uitzetten :shock: :roll: :lol: .

Groeten,K.Brouwer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zojuist SP1 geïnstalleerd. De installatie verliep probleemloos en alles lijkt normaal te werken. Of het een verbetering is, kan ik nog niet beoordelen.

Ik had voor de installatie wel alles uitgezet wat ik uit kon zetten, dus alles op de taakbalk dat automatisch opstart zoals AVG, Skype, dat soort dingen.
Ach, nog even een anderhalf jaar volhouden, dan krijgen we Windows 7
Vanaf dat moment wordt bij elke nieuwe pc of laptop een pak met 1000 schermschoonmaakdoekjes geleverd. Niet meer in de neus peuteren tijdens het werken met de computer. :roll:
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Bericht door DennisV »

Whahaha, doe jij dat dan? In windows 7 mag je ook gewoon je muis gebruiken hoor. Het aanraak scherm is een bonusje. Geen vervanging van de muis. GELUKKIG MAAR!
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Vanmiddag SP1 opnieuw geinstalleerd na eerst Norton AV te hebben stopgezet. Dat ging verder goed. Na installeren Tune Up er even naar laten kijken en die vond bij systeemcomponenten 4 fouten en bij Toepassingen 13 fouten. Na dit gerepareerd te hebben de boel weer laten herstarten.

Als ik een programma aanklik wordt soms het beeld heel even zwart en komt dan weer terug (3-4 seconden).

Valt mij op dat de CPU tot 20 min. na opstarten voor 100% in gebruik is
dan zakt hij terug naar 0%-13% en loopt het in gebruik zijnde geheugen
op van zo'n 72% naar 92-95%. Waarom dit is weet ik niet,heb zelf dan nog geen programma's gestart. Als ik nu ga "computeren" is de computer
erg traag.Ook niet zo vreemd als 95% van je geheugen door iets in gebruik is. Zonder SP1 stond het geheugengebruik op 67%.
Dus ben ik maar naar het laatste herstelpunt gegaan en die er weer opgezet. Nu draait hij weer als vanouds.

Zal eens navraag doen bij Microsoft,wellicht dat zij een oplossing hebben. Bij FAQ bij Vista kwam ik deze sympthomen niet tegen.

Groeten,K.Brouwer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Is er iemand onder ons die ervaring heeft met Vista Ultimate? En ik bedoel dan in het bijzonder het omschakelen van de ene taal naar de andere, wat alleen in Ultimate mogelijk is.
Ik ga een dezer dagen aan een nieuwe pc. Ik kan er wel weer XP opzetten, maar ik ga toch maar voor Vista en dan ook gelijk Ultimate. Omschakelen van Nederlands naar Engels en ook Grieks is in mijn geval toch wel aantrekkelijk. Iemand die hier praktijkervaring mee heeft?

.
Jolly Sailor

Bericht door Jolly Sailor »

Hier een site met uitleg over SP 1 voor Vista met downloadsite,s.

Weet niet of het nuttig is want ik heb geen Vista ben toch niet gek om elke drie jaar een nieuw besturingssysteem aan te schaffen.

Trouwens de opvolger van Vista staat gepland voor januari 2010.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Jolly, maar ook daar niets over Ultimate.


Plaats reactie