Wielrennen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vandaag zaten er geen Fransen in een kopgroep, dit waren de enige wapenfeiten van die gasten de afgelopen week. 8) :roll:
Zoals Jos Dos al stelde, schandalig zoals de Franse politie deze renner behandelde.
Maar toch blijven we dit theater volgen. :roll: :wink:
Waarom heeft Rabo Thomas Dekker niet meegenomen?
Omdat Thomas waarschijnlijk nu al in de gele trui had gereden, of bij de eerste vijf en ze van hun Russische zakenpartners te horen hadden gekregen dat Mentsjov dit jaar de tour moet winnen.

Wat me deze week opviel was een topman van de Rabo die tekeerging tegen buitenlandse banken, waar je zo mooi je geld kan stallen tegen 5 procent.
Poen, poen poen poen... :lol:
All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Morgen op L'Alpe d'Huez valt de beslissing.
Nu maar hopen dat Laurens ten Dam zijn gang kan gaan, volgens mij kan hij deze etappe winnen en kan Mensjof achter hem het geel pakken. :wink:
Als Sebastian Langeveld tenminste een beetje mee wil helpen en niet in de staart van het peloton blijft hangen. :twisted:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nog steeds geen beslissing, dat is eigenlijk het enige wat deze tour spannend houdt.
Veel tweederangs Fransen die mochten ontsnappen van het peloton.
Wie maakt er nu eigenlijk uit wat het peloton beslist? :roll:
Zodra er Fransen bijzitten moeten de achtervolgingen gestaakt worden, het kleuterklasje van de Rabo mag niet mee en van wie eigenljk niet?

Ik vind dat ze de tour de France volgend jaar maar in een ander land moeten rijden. :roll: :roll: :lol:

Morgen de tijdrit, gelukkig worden er lokale regen- en onweersbuien voorspelt, zodat het toch weer spannend wordt. :-D
Als eerstejaars Vutter heb ik nu veel direkte uitzendingen kunnen volgen, maar geef mij de tijd maar dat je zelf je fantasie kon gebruiken bij de radiouitzendingen van Theo Koomen, toen geluk nog een beetje gewoon was en de renners met boterhammetjes pindakaas de bergen beklommen. :)
All the best
Jos
Teamspirit

Bericht door Teamspirit »

Wie beslist of de ontsnapping door mag gaan is vaak de ploeg met de gele trui. Als er geen gevaarlijke renners voor het klassement weg zijn laten ze het gewoon gaan. Zijn die wel weg, dan gaan ze wel jagen.

En ik ben idd ook benieuwd hoe het vandaag gaat aflopen. Ik zeg mijn geld nog steeds op Evans, de beste tijdrijder van de top 5. En de gebroeders Schleck zijn ook al van doping verdacht, maakt een duitse krant vandaag bekend.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Winnaar Tour de France 2008.
CARLOS SASTRE van het C.S.C. team.
Menchov naast het podium reden........ géén goed team.
en géén sterke ploegleiding bij de Rabo Bank.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Joost, ik ben het helemaal met je eens, wil daar nog aan toevoegen dat Menchov ook klasse te kort komt en de ploeg daar aan opgeofferd is.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Prestaties Kohl verrassen Rabobank
26-07-2008.
'Die jongen reed de tijdrit van zijn leven'.

Ploegleider Erik Breukink en kopman Denis Menchov kunnen na de tijdrit in de Tour de France leven met de vierde plaats van de Rus in het klassement. Na zijn vijfde plaats in de Giro d'Italia boekt Menchov in Frankrijk zijn twee topklassering in een grote ronde in een jaar. "Denis laat zien dat hij van hoog niveau is. Hij hoort eenvoudig bij de beste klassementsrenners ter wereld.
"Bij Rabobank hielden ze rekening met een podiumplaats voor Menchov. De Rus zou Fränk Schleck en Bernhard Kohl daarvoor voorbij moeten streven. Gezien zijn kwaliteiten als tijdrijder ging Breukink daarvan uit. "Ik had niet verwacht dat Kohl dit kon doen. Hij verzwakte geen moment. Die jongen reed de tijdrit van zijn leven."

Menchov was ook verrast door de prestatie van Kohl. "Ik heb gereden wat ik kon. Als een ander dan toch beter is, heb ik daar vrede mee. Kohl heeft mij ook verrast, maar of ik verwacht had hem vandaag zomaar te verslaan? Misschien."
Breukink zei vrede te hebben met Carlos Sastre als winnaar van de Tour. "Sastre was op Alpe d'Huez echt een klasse apart. Denis kon daar niet volgen en heeft er uiteindelijk toch nog zijn klassement gered. Dat moeten we ook niet vergeten. Nee, vanmiddag direct na de finish waren we teleurgesteld, maar nu zijn we het helemaal niet meer. We hebben groen, minimaal een etappe en een man in de top vijf."


Bron: Dag.nl
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Jos Komen schreef:Maar Laurens ten Dam mag morgen de ronde van Boxmeer winnen. :)
All the best
Jos
Dinsdag.... Stiphout Menchjov ??
Woensdag... de Acht van Chaam Sastre.???
Bij de criteriums na de Tour is de winnaar bij de
deelnemende renners al bij de start bekend.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Mart Smeets..
Rabo een keurige ploeg ,keurige renners, keurige ploegleiders.... :lol:
maar daar win je géén Tour mee. :cry:
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Vers van de pers,dit stond er aan te komen:
http://www.sportwereld.nl/wielrennen/24 ... _Rabo.html


Plaats reactie