Incotrans
Re: Incotrans
MSC YOKOHAMA photo Captain Ted
Ze vaart nog maar is in slechte staat en vaart wat ik heb kunnen vinden veel op de landen in Midden Amerika lijkt ook wel logisch in de staat dat ze verkeerd anders was ze allang ergens vastgehouden voor slecht onderhoud.
Re: Incotrans
Een schip is net een vrouw: Een kwassie verf doet wonderen.is in slechte staat
Misschien valt het allemaal best mee, als er maar geen asbest aan boord zit.
All the best
Jos
Re: Incotrans
MSC Yokohama photo zim2002
MSC Yokohama upbound St-Lawrence river in front of Sorel-Tracy December 29, 2008
Re: Incotrans
Even reagerend op de 'slechte staat'. Heb op de website van Port State Control Paris MoU gekeken en in de periode 2005 tot op heden 2 inspecties van de MSC YOKOHAMA/ICT SPEED aangetroffen, te weten:
28/12/2005 - Valencia, Spanje: 0 tekortkomingen
21/1/2008 - Montreal, Canada: 0 tekortkomingen.
De periode tussen de inspecties geven al aan dat het schip binnen het Paris MoU regime niet binnen de groep van risico-schepen valt en daarmee ook het 'voordeel' heeft niet iedere keer te hoeven worden geïnspecteerd. Paris MoU hanteert nml een zgn risk-based inspectie regime, die op basis van diverse parameters bepaald wanneer een schip geïnspecteerd moet worden en hoe vaak. Dus met twee keer 0 tekortkommingen géén risico schip => laag inspectie frequentie.
Dus 'zichtbare roest zegt niet alles'.
Op zich een leuk idee om het schip te kunnen behouden, maar is dat haalbaar? Naast dat het het laatste schip is die bij NDSM is gebouwd staat er ook nog een in NL gebouwde HoMo in, te weten een RSV/Sulzer Type 9 RND 90 M
Sibrand
(ex lln, 4e, 3e en 2e stuurman Incotrans/Gulf Speed (incl. China Winds)
28/12/2005 - Valencia, Spanje: 0 tekortkomingen
21/1/2008 - Montreal, Canada: 0 tekortkomingen.
De periode tussen de inspecties geven al aan dat het schip binnen het Paris MoU regime niet binnen de groep van risico-schepen valt en daarmee ook het 'voordeel' heeft niet iedere keer te hoeven worden geïnspecteerd. Paris MoU hanteert nml een zgn risk-based inspectie regime, die op basis van diverse parameters bepaald wanneer een schip geïnspecteerd moet worden en hoe vaak. Dus met twee keer 0 tekortkommingen géén risico schip => laag inspectie frequentie.
Dus 'zichtbare roest zegt niet alles'.
Op zich een leuk idee om het schip te kunnen behouden, maar is dat haalbaar? Naast dat het het laatste schip is die bij NDSM is gebouwd staat er ook nog een in NL gebouwde HoMo in, te weten een RSV/Sulzer Type 9 RND 90 M
Sibrand
(ex lln, 4e, 3e en 2e stuurman Incotrans/Gulf Speed (incl. China Winds)
Re: Incotrans
Nou in ieder geval zullen ze snel moeten reageren want veel van die containerschepen uit die periode gaan naar de sloop.
En of het haalbaar is daar twijfel ik ook wel aan op papier ken alles maar het valt altijd duurder uit.
En of het haalbaar is daar twijfel ik ook wel aan op papier ken alles maar het valt altijd duurder uit.
Re: Incotrans
Hallo Ruud,
De sloopprijs zal nu niet erg hoog zijn, als je die betaalt kunnen ze haar eventueel voor de deur afleveren.
All the best
Jos
De sloopprijs zal nu niet erg hoog zijn, als je die betaalt kunnen ze haar eventueel voor de deur afleveren.
All the best
Jos
Re: Incotrans
Hier de SPEED, in haar ICT-kleuren, in Het Kanaal in haar begin jaren:
http://img187.imageshack.us/my.php?imag ... aalni0.jpg
http://img187.imageshack.us/my.php?imag ... aalni0.jpg
Re: Incotrans
Hier haar Lloyds status en ze moet van de zomer weer een survey doen en of ze dat nog doen.
O,ja het kan soms even duren met het uploaden van deze pagina.
O,ja het kan soms even duren met het uploaden van deze pagina.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2009 22:46
Re: Incotrans
Toch positief om te vernemen dat niet ook dit schip al gesloopt is. Maar u gaf het al aan, het gaat om geld. Het gemeentebestuur, de project ontwikkelaar en nog tal van oud NDSMers (waaronder ikzelf) vinden het een geweldig idee. Het is de bedoeling dat op het voormalige werfterrein (werf Oost = nieuwbouw) een deel bebouwd gaat worden en in combinatie met kleinschalige industrie, recreatie, educatie, (water)toerisme en historie. Met name die drie laatste opties vallen in het pulletje bij de gemeente. Dit is trouwens ook wat de projectontwikkelaar voor ogen heeft. Een aantal panden zijn tot industrieel monument verklaard en worden van buiten in oude staat hersteld inclusief opschriften. In de oude timmerwinkel zit nu b.v. MTV. Het idee van een schip voor de deur is een optie waar ook iedereen mee akkoord gaat. Amsterdam als scheepsbouwende stad is op een paar kleine initiatieven verleden tijd. Ook als havenstad met tal van rederijen is het gedaan. In dit beoogde museum zal de inleidende vraag zijn: voor wie, door wie en hoe een schip gebouwd werd. Dus aandacht voor rederijen/opdrachtgevers, alle noord Amsterdamse werven, de techniek zoals van spanten tot sectiebouw, van klinken tot lassen en van stoom tot de huidige voortstuwingssystemen. Met name de NDSM die ooit tot (in brt gerekend) als vierde op de wereldranglijst stond zal veel aandacht besteed worden. Tot zover wil ik u bedanken voor de informatie. Nu maar hopen dat ik veel gelijkgestemden om me heen krijg.
Re: Incotrans
Hallo Ruud,
All the best
Jos
Dan moet je er wel erg snel bij zijn, het schip is heel duidelijk aan haar laatste reis bezig.Het zou een geweldige stunt zijn als de aldaar gebouwde schip weer terug komt op de bouwlocatie
All the best
Jos