Windows Vista

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.

nieuwe PC kopen,met welk besturings progr.

met XP
19
58%
met Vista
14
42%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Nico,

Dat was mij ook opgevallen dat bij ongeveer dezelfde tijd surfen met XP

CCleaner daar ogeveer 25 MB rotzooi opruimt en bij Vista ongeveer

50 MB. Geen idee waar dat aan ligt :roll: .

Groeten,K.Brouwer.

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Schijfruimte

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zelf gebruik ik een programma dat de harde schijf of schijven analyseert. Spacemonger is zo'n programma en toont de harde schijf op het hoogste mapniveau als gekleurde blokken. Hoe groter het oppervlakte hoe meer de door die map gebruikte schijfruimte. Op elk blok kan er vervolgens weer ingezoomd worden om submappen te analyseren. En dan maar wissen wat je wissen kunt...... Ik gebruik het programma geregeld als ik zie dat het aantal Gb's weer zijn teruggelopen. Overigens is dat dikwijls mijn eigen schuld omdat ik sommige grote files vergeten ben te wissen. Dat wordt allemaal mooi zichtbaar gemaakt.

Er is nog steeds een freeware versie te downloaden:

Spacemonger V1.4

Omdat ik XP gebruik weet ik niet of het programma op Vista werkt. Zonodig kan je de laatste betaalversie 2.1.1 downloaden. Deze heeft een trial periode van 30 dagen dus daar kan je voorlopig mee vooruit. Ik neem aan dat deze in ieder geval wel op Vista werkt.

Spacemonger V2.1.1

Ferry
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Windows Vista

Bericht door K.Brouwer »

Het vervolg van SP 1 in Vista installeren.

Na het eerste geduvel in mei waar m'n computer vreemd ging doen na het installeren van SP1 heb ik bij
elkaar Vista zesmaal opnieuw geinstalleerd en alles uitgezet wat er maar uit te zetten viel, zelfs zonder enig programma erop gezet te hebben. Maar het gedonder bleef, de processor bleef een half uur lang
op 100% draaien en het geheugen liep bijna geheel vol. Zelfs toen ik 1 gig extra geheugen erbij geprikt
had liep die ook op 90%-95% vol. En dan weer een blauw scherm en opnieuw opstarten terwijl ik er niet eens mee aan het werk was.

Heb dat ding nu meegenomen naar de computerclub en het probleem uitgelegt :shock: ,ze wisten daar natuurlijk ook niet 1,2,3, wat er aan de hand kon zijn doch men ging eens kijken en binnen de kortste keren vond men dat de videodriver niet in orde was :lol: . Die er opnieuw opgezet en hij draait nu als
een tierelier 8) .

Wellicht dat hiermee iemand anders er z'n voordeel mee kan doen :-D .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Windows Vista

Bericht door DennisV »

Daar heeft microsoft zelf al een oplossing voor bedacht (NOG VOOR DE INVOERING VAN VISTA).

De vista campatibility check.

Een programmatje op xp installeren, en dat programma zoekt dan welke problemen er tijdens de installatie van vista onstaan.

Hij geeft dan al aan dat je eerst de videodriver moet upgraden, of de bios, of meer geheugen moet prikken, of nero moet verwijderen, enz.

Programma is hier te vinden!

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/wvupgradeadvisor/default.aspx
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Windows Vista

Bericht door K.Brouwer »

Een (voor mij) verhelderende link.Weer wat wijzer geworden. Het grappige is dat ik bij die OEM versie van Vista een installatie + drivers cd kreeg en een cd met een Windows Anytime Upgrade. Alleen uit de bijgeleverde tekst valt absoluut niet op te maken dat het voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden.

Ze hebben het alleen maar over upgraden naar allerlei Windows toepassingen o.a. van Vista naar Ultimate! Daar wordt ik natuurlijk niet veel wijzer van.

Ook in de bijgeleverde instructieboeken werd alleen maar over het opnieuw installeren gesproken,die
Upgrade cd komt er niet eens in voor.

Ook vond ik het vreemd dat ik geen anderen over problemen hoorde na het SP 1 installeren.

Maar ja,hij draait nu als een tierelier en die videodriver heb ik op een cd gezet dus mocht ik hem om
wat voor reden ook opnieuw moeten installeren heb ik de goede driver achter de hand 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Windows Vista

Bericht door K.Brouwer »

Hallo,

Lees van Vista naar Ultimate als van Home Edition naar Ultimate :?.
Jolly Sailor

Re: Windows Vista

Bericht door Jolly Sailor »

Microsoft's nieuwe bèta laat oude apps herleven

Microsoft heeft een bèta uitgebracht van een programma waarmee het mogelijk is om oude Windows applicaties te draaien op Windows Vista.
Windows Vista kan normaliter geen applicaties draaien die bedoeld zijn voor oudere versies van het besturingssysteem. Het programma Micorsoft's Enterprise Desktop Virtualization (MED-V), stelt gebruikers in staat om oudere programma's te starten met het nieuwere Vista. Door het programma, dat nu nog in bèta is, kunnen gebruikers plotseling een applicatie die oorspronkelijk voor Windows 2000 gemaakt was nu wel gebruiken met Vista.
Onze doelstelling was om een oplossing te bieden voor it-teams die problemen ondervonden met het doorschuiven van de applicaties na het upgraden naar Vista," aldus Ran Oelgiesser, productmanager van MED-V productieteam op een Microsoftblog. "Met MED-V kan je gemakkelijk virtuele Windows XP of 2000 omgevingen creëren zodat oude applicaties kunnen draaien op de Windows Vista desktop van gebruikers."

Virtualisatie

Microsoft wil flink investeren in virtualisatie. Begin vorig jaar nam de softwaregigant een bedrijf over dat grafische technologie ontwikkelt. Daarnaast verstevigde Microsoft de banden met Citrix. Ook werd in mei 2008 een verbeterde versie van de Hyper-V uitgebracht voor Windows Server 2008. Door zich meer op virtualisatie te storten, hoopt Microsoft de strijd aan te kunnen gaan met VMware op de virtualisatiemarkt.
De definitieve versie van het programma staat gepland voor het tweede kwartaal van dit jaar, als onderdeel van het Microsoft Desktop Optimization Pack. Windowsgebruikers kunnen de bèta bemachtigen door zich in te schrijven op de Microsoft Connect site.
H.C. Hogeboom (RIP)

Re: Windows Vista

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Ik zie dat ik niet de enige ben die problemen heeft met SP1 van Vista.
Inmiddels heb ik het een keer of 3 geprobeerd, maar het is nog steeds knudde.
Uit de meldingen haal ik dat er een conflict is met Quicktime, maar wat dat probleem dan is is mij niet duidelijk.
Zoeken op internet heeft ook nog niet veel opgeleverd.
Voordeel is wel dat met het teruggaan naar een herstelpunt de zaak snel is opgelost.

Groeten,
Harry
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows Vista

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik zie dat ik in juli begon met deze pc met Windows Vista Ultimate. In die zes maanden heb ik geen enkel probleem gehad. Het systeem loopt nooit vast en alles werkt, dus ik heb niets te klagen. De gewone Vista op mijn laptop heeft ook nog nooit een probleem gegeven.
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Re: Windows Vista

Bericht door Stavenuiter »

Mogge Theo.

Heb weliswaar Vista Home sinds vorig jaar zomer, maar ook nooit problemen gehad.

Groet Nico.


Plaats reactie