Holland Amerika Lijn
Re: Holland Amerika Lijn
Katsedyk 1961
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Holland Amerika Lijn
Bedankt Douwe, dat kontje van de Katsedyk had ik nog niet in mijn serie van mijn oude scheepje.
Tijd geleden gezien dat gele biesje op de romp 1964?
Tijd geleden gezien dat gele biesje op de romp 1964?
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Re: Holland Amerika Lijn
Een oudje van de HAL
BRITISH EMPIRE (1878)
ROTTERDAM [1886]
EDAM [1895]
Photograph of the ROTTERDAM ex BRITISH EMPIRE. Peabody Essex Museum, Salem, Massachusetts. Source: Michael J. Anuta, Ships of Our Ancestors (Menominee, Michigan: Ships of Our Ancestors, 1983), p. 284. To request a larger copy of this scan, click on the picture.
The steamship BRITISH EMPIRE was built for British Shipowners by Harland & Wolff, Belfast (engines by G. Forrester & Co, Liverpool), and was launched on 7 March 1878. 3,329 tons; 119,56 x 11,89 meters / 392.3 x 39 feet (length x breadth); straight step, 1 funnel, 4 masts; iron construction, screw propulsion, service speed 12 knots.
Originally chartered to the American Line. 25 September 1878, maiden voyage, Liverpool-Philadelphia, for the American Line. 1 September 1880, last voyage, Philadelphia-Liverpool. 30 May 1885, 1 roundtrip voyage, Liverpool - Queenstown - New York, chartered to the Guion Line. 1886, purchased by the Nederlandsche-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (Holland America Line), and renamed ROTTERDAM (the second of several vessels of that name owned by the line); accommodation for 70 passengers in 1st class, 70 in 2nd class, and 800 in steerage. 6 November 1886, first voyage, Rotterdam-New York. 8 February 1890, first voyage, Amsterdam-New York. By 29 October 1892, resumed Rotterdam-New York service. 31 August 1895, resumed Amsterdam-New York service. 1895, renamed EDAM (to make way for a new steamship named ROTTERDAM); 28 November 1895, first voyage, Amsterdam-New York, under new name. 25 February-27 May 1899, Rotterdam-New York. 1899, scrapped in Italy.
foto te vinden op : http://www.geocities.com/mppraetorius/com-br.htm
Jacko
BRITISH EMPIRE (1878)
ROTTERDAM [1886]
EDAM [1895]
Photograph of the ROTTERDAM ex BRITISH EMPIRE. Peabody Essex Museum, Salem, Massachusetts. Source: Michael J. Anuta, Ships of Our Ancestors (Menominee, Michigan: Ships of Our Ancestors, 1983), p. 284. To request a larger copy of this scan, click on the picture.
The steamship BRITISH EMPIRE was built for British Shipowners by Harland & Wolff, Belfast (engines by G. Forrester & Co, Liverpool), and was launched on 7 March 1878. 3,329 tons; 119,56 x 11,89 meters / 392.3 x 39 feet (length x breadth); straight step, 1 funnel, 4 masts; iron construction, screw propulsion, service speed 12 knots.
Originally chartered to the American Line. 25 September 1878, maiden voyage, Liverpool-Philadelphia, for the American Line. 1 September 1880, last voyage, Philadelphia-Liverpool. 30 May 1885, 1 roundtrip voyage, Liverpool - Queenstown - New York, chartered to the Guion Line. 1886, purchased by the Nederlandsche-Amerikaansche Stoomvaart Maatschappij (Holland America Line), and renamed ROTTERDAM (the second of several vessels of that name owned by the line); accommodation for 70 passengers in 1st class, 70 in 2nd class, and 800 in steerage. 6 November 1886, first voyage, Rotterdam-New York. 8 February 1890, first voyage, Amsterdam-New York. By 29 October 1892, resumed Rotterdam-New York service. 31 August 1895, resumed Amsterdam-New York service. 1895, renamed EDAM (to make way for a new steamship named ROTTERDAM); 28 November 1895, first voyage, Amsterdam-New York, under new name. 25 February-27 May 1899, Rotterdam-New York. 1899, scrapped in Italy.
foto te vinden op : http://www.geocities.com/mppraetorius/com-br.htm
Jacko
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Holland Amerika Lijn
De Good Old Volendam.
All the best
Jos
All the best
Jos
- Bijlagen
-
- Volendam-04.jpg (86.49 KiB) 1689 keer bekeken
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
Re: Holland Amerika Lijn
Ik zal niets meer zeggen over het roken van die oude tankers.
Groetjes, Jos2.
Groetjes, Jos2.
Re: Holland Amerika Lijn
Soestdijk 1901
Plaatsing van De Halve Maen op de Soestdijk die het naar Amerika vervoerd, meer over de Halve Maen zie hier.
Re: Holland Amerika Lijn
Pier 40 New-York, foto rond april 1963
SS Nieuw Amsterdam
Fotoarchief Collectie Martien Hoegen
SS Nieuw Amsterdam
Fotoarchief Collectie Martien Hoegen
- Bijlagen
-
- Nieuw Amsterdam HalbladA.JPG (142.42 KiB) 3180 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!