SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Han,
bedankt voor je genomen moeite. De meeste namen waren weggezakt, maar zijn weer helemaal in beeld. Gaat in mijn plakboek.
quo vadis

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:lol: Hallo Joks,
er valt weinig te liegen. Dacht bij het Kruidvat een scannertje op de kop te tikken (dikke advertentie!) en wat vergeelde foto's te plaatsen. Alle scannertjes op! (kopers hebben zeker voor de deur gelegen de hele nacht) Het Kruidvat mogen ze van mij veranderen in een kruitvat.
Hebben er zeker maar een per winkel ingeslagen als lokkertje. :lol: Heb mijn woede dit weekend maar eens afgereageerd tijdens een motortreffen, heeft wel niks met de vaart te maken maar ja. Koud doch gezellig zullen we maar zeggen.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hoi LP, Wat een natte bedoening op dat zadeltje. Je moet toch eens wat verder kijken dan dat Kruidvat. Heb je geen Mediamarkt in dat dorpje waar je woont? Kijk anders eens op marktplaats. Daar zal best wel voor een paar tientjes een goeie tweedehands in de buurt te krijgen zijn. Man, als je eenmaal aan het scannen bent geslagen krijg je spijt dat je er niet eerder mee bent begonnen. Daarna krijg je de kriebels om fotootjes achter elkaar te plakken. Hier wat leuks over het boordgeld wat voor ons arme sloebers zo’n schaars artikel was tijdens het varen. :? Groeten Joks

Afbeelding
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks, dat is geen water hoor, maar ijs.
Dat boordgeld, heb je dat nog overgehouden van de vaart?
Ik heb geen stuiver van die munten, alles verrookt en verdronken.
Fl. 8,40 voor een doos bier, dat weet ik nog wel. Met tafeltennis speelden
we altijd om en biertje, ik was slecht in tafeltennis.
quo vadis
Jos Komen (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Leuk om dat boordgeld weer te zien. :)
Ik heb het op de Kaap Hoorn nog korte tijd meegemaakt tijdens de fusie naar HBT.
Bij Ali in Port Said was het een wettig betaalmiddel, hij probeerde het soms als wisselgeld terug te geven op Gulf tankers. :)
Ik denk dat Ali ook niet zo blij was met de fusie Nedlloyd/HBT. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Over geld gesproken.
Ik lees zojuist in het Pensioenkompas dat de pensioenen in de koopvaardij, als gevolg van de kredietcrisis niet in gevaar zijn. Nou da's een goed bericht, ik maak me voorlopig dan ook geen zorgen dat ik op mijn :lol: opgebouwde recht van € 50,= per maand moet gaan inleveren. Overigens zijn er veel mensen, die slechts zeer kort hebben gevaren en vergeten zijn dat ze nog pensioenrechten hebben. Deze lieden worden door het Bpf Koopvaardij opgeroepen om zich vooral te melden. Het gaat om mensen die langer dan een jaar hebben gevaren.
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hallo LP, Water of ijs op je zadel het wordt altijd een natte bedoening. Heb je gelezen van die Hollander die de Kilimanjaro heeft beklommen alleen in zijn sportbroekje? Dat boordgeld heb ik naderhand weten te bemachtigen. Altijd leuk zo’n aandenken. Het was toen net genoeg om een doos bier van te kopen. Met tafeltennis heb ik me aan boord maar niet bezig gehouden. Steeds maar die balletjes rapen als ze al niet over de reling werden geslagen. Van geld verliezen met een spelletje hou ik ook niet zo.

Voor Jos heb ik nog een verhaal over de Kaap Hoorn weten op te duikelen uit het SMN nieuws van december 1966, geschreven door L. Ploeger. Klik HIER voor het verhaal: Twee reizen naar Zuid Vietnam met de ,,Kaap Hoorn”.

Over mijn pensioen kreeg ik een opgave vlak na het varen dat ik in twee jaar had opgebouwd. Twee honderd gulden als ik me niet vergis. Ik kon het afkopen. Heb ik maar gedaan. Hoewel het ook een leuke herinnering is aan je vaartijd. Je moet je voornemen van dat geld elke maand lekker te gaan eten en dan te proosten op je oude scheepsmaten, als dat bedrag dan nog toereikend is. :cry: Groeten Joks
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: SMN

Bericht door BartR »

lp schreef:Overigens zijn er veel mensen, die slechts zeer kort hebben gevaren en vergeten zijn dat ze nog pensioenrechten hebben. Deze lieden worden door het Bpf Koopvaardij opgeroepen om zich vooral te melden. Het gaat om mensen die langer dan een jaar hebben gevaren.
Hallo lp
Dit heeft wel niets met dit topic te maken.... maar heb je enig idee waar je voor het pensioen fonds moet aan melden ??
Als het goed is heb ik ook recht op een pensioen. Ik heb 5 jaar bij de HAL gevaren.

Bart
tina R.I.P.

Re: SMN

Bericht door tina R.I.P. »

PVF NEDERLAND (Koopvaardijpensioen)

Postbus: 9251

1006 AG Amsterdam

Telefoon: 020-6074444
tina R.I.P.

Re: SMN

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding

TSS "KAAP HOORN" (Zie boven)


Plaats reactie