SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
BartR
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 jun 2008 06:01
Locatie: Costa Mesa (California)

Re: SMN

Bericht door BartR »

Bedankt voor de info Tina

Ik ga het pensioen fonds maandag gelijk opbellen.....het zal mij benieuwen

Bart

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: SMN

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Bart,

Ze hebben ook een E-mail adres en dat is: info@koopvaardij.nl,dit om wellicht de telefoonkosten
wat te drukken 8) .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Mister Joks
Die mooie foto's van de Neder Eems uit 1969 met die jachten aan boord, heb ik ook mee gemaakt.
Ergens in mijn foto-albums , heb ik ook nog wat plaatjes zitten van die reis.
Ik heb namelijk diverse reisen op de Neder Eems gemaakt en ben ook mede oprichter van bar achteruit geweest.
Het was alleen jammer dat alles bij terug komst in A'dam weer weg moest, ondanks dat we toestemming hadden van de ouwe (kaptein )
Deze bar hete heel toepasselijk de : TORNTOE INN :en hebben daar ook aardig wat uren door gebracht. Ook daar heb ik een aantal fot'os van die ik zal proberen op deze site te plaatsen, moet alleen even uit zoeken hoe dat gaat.
Die reis met die schapen was ik ook van de partij en weet nog dat er 2 engelse jongens mee waren voor de verzorging van die beesten,die in China weer van boord gingen gelijk met hun schapen. Die gasten hebben van Rotterdam tot dat zij in China van boord gingen, in het zelfde kloffie gelopen en stonken een uur in de wind. Zij gingen in Bankok stinkend en wel de wal op om te kijken of er wat te versieren was.
Ik heb op diverse schepen van de " Nederland " gevaren oa. de Nanusa / Billiton /Sumatra /Zuiderkruis / Batu /Balong /Karimata /Karimun / Neder Rijn /Neder Eems . En op de laatst genoemde dus diverse reisen.
Ik ga mijn foto's bij elkaar zoeken en dan proberen ze op deze site te zetten.
Mvg P.J.S.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Die reis met die schapen was ik ook van de partij en weet nog dat er 2 engelse jongens mee waren voor de verzorging van die beesten,die in China weer van boord gingen gelijk met hun schapen. Die gasten hebben van Rotterdam tot dat zij in China van boord gingen, in het zelfde kloffie gelopen en stonken een uur in de wind. Zij gingen in Bankok stinkend en wel de wal op om te kijken of er wat te versieren was.

:roll: Was dat die reis van 1969 / 1970 ? Toen zat ik ook aan boord.
Ik zou graag de bemanningslijst en een overzichtje van de aangelopen havens van die reis wel eens willen zien, ter opfrissing van het geheugen. :oops: Was destijds niet zo noteerderig. Als iemand die gegevens heeft en zou willen plaatsen, zou dat natuurlijk geweldig zijn.
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:lol: Hallo P.J.S,
Welkom op kombuispraat. We zijn erg benieuwd naar je bijdragen. LP heeft al gereageerd zie ik. Hij had het al een paar keer over de Neder Eems gehad. Met name over de levende have die met dat schip geregeld meevoer. Mooi dat plaatsingen van foto’s uit SMN nieuwsbladen tot meer reacties leiden want daar doen we het voor. Ik hoop dat velen na jou ook hun weg zullen vinden naar dit forum. We kunnen dan de fraaie gebeurtenissen uit die tijd met elkaar uitwisselen. We waren op het SMN topic hard toe aan wat nieuwe ervaringen. Eens raakt het materiaal op. Probeer je foto’s op een breedte van kleiner of gelijk aan 750 pixels te zetten. Dat schijnt het beste formaat te zijn. Niet het maximale, maar waarom zo breed dat het voor sommigen uit het beeld loopt? Samen hebben we alleen de Batu gemeen. Ik heb al gezien dat het verschillende reizen zijn geweest. Jammer.
:wink: Groeten Joks
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Ik ga weer proberen om een foto op deze site te zetten.
Het is een foto van het voetbal-elftal van de Neder Eems waarop ik zelf op sta, uiterst rechts in staande positie.
Deze groep en natuurlijk nog een aantal hebben gezamelijk gezorgd voor het bouwen van de : TORNTOO INN : op de Eems.
Met dit elftal hebben wij het wal team van de SMN verslagen met 4-2. Is nog uitgebreid in het SMN nieuws vermeld.
Misschien zijn er nog mensen die dat nieuwsblad bezitten, maar dan hoor ik het wel.
Groetjes Co
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hallo Co,
Het wil niet erg lukken met uploaden? Onder "Help" kan je ook het één en ander over het toevoegen van bijlagen vinden. Even wat anders. Ik kom je naam op pagina 33 van het topic bemanningslijsten tegen. Een beetje onderaan staat je reis met de Neder Eems van 1 september 1969. Ik heb wat aan statistiek gedaan vandaar. Er staan momenteel 49 bemanninglijsten van de SMN uit 1967, 1968 en 1969 op dat topic met 1250 namen. Haal ik de dubbele eraf dan blijven er 1014 over. Misschien met nog een paar dubbele want zo te zien was de typist van kantoor niet altijd even helder. Ik heb de namen in een tabelletje gezet inclusief functie, reis, jaar e.d. omdat zoekmachines geen scans kunnen lezen. Dat overzicht ga ik op mijn website plaatsen om zo wat meer ex-zeemansvolk te attenderen op kombuispraat. Succes met uploaden.
:wink: Groeten Joks
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:P Hieronder een overzicht van het aantal namen van bemanningsleden op de lijsten van SMN die momenteel op kombuispraat staan, naar schip, reisnummer en het aanvangsjaar van de reis. Er ontbreken er nogal wat. Wie helpt mij dit overzicht compleet te maken?
:roll: Groeten Joks
Overzicht bemanningslijsten SMN op Kombuispraat
Overzicht bemanningslijsten SMN op Kombuispraat
Overzicht2.jpg (265.32 KiB) 4625 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:cry: Hallo Joks,
Naar aanleiding van de vliegtuigramp op Schiphol, moest ik gelijk denken aan die keren dat ik met het vliegtuig naar het schip moest of dat we per vliegtuig naar huis gingen. Ik ben niet zo'n vlieger en ik heb sinds dien dan ook nooit meer gevlogen. Ik vond het een verschrikking en dankte de hemel als we weer veilig op de grond stonden. Op zee kon het weer mij niet slecht genoeg zijn, ik vond zo'n ruwe zee en het stampen en slingeren van het schip een geweldige ervaring. Dat gefluit van de machine als de schroef boven water kwam en het gekreun en geknerp wat je binnen overal hoorde. Ik sliep daar zelfs beter op dan met rustig weer. Maar vliegen nee, dat is niets voor mij. Destijds konden vliegtuigen niet van die lange vluchten maken zoals nu, dus waren er tijdens zo'n vliegreis veel tussen stops. Daarbij kwam je niet altijd even zacht op de landingsbaan terecht en ik zat dan ook regelmatig met de billen tegen elkaar. Wat ik nog heel goed weet is dat er een film werd gedraaid. Uit het plafond kwam een projector en een scherm en dat op verschillende plekken in de cabine. Wij zaten met een groepje onder de projector en ploteling liep de film van de spoel en kronkelde heel fraai op het middenpad. We hadden een paar biertjes op en vonden dat wel een grappig gezicht. Op een gegeven momen lag er een hele bult film op de grond, dus toch maar even de stuwardes erbij geroepen, maar die vond het helemaal niet leuk en was boos dat we niet eerder gewaarschuwd hadden. Achteraf denk je zou dat niet gevaarlijk geweest zijn in verband met brand, want dat film spul is toch behoorlijk brandbaar zou je zeggen. Ik heb de ticket nog in mijn plakboek van de vlucht Singapore / Amsterdam van 21 november 1967. KLM vlucht 8625675 DC 8 "Anthony Fokker", piloot G. v.d. Born. Ook van een paar andere vluchten heb ik de tickets nog bewaard. Ook heb foto's van de start van een Martin Air vlucht met een DC 7 propeller toestel naar Lissabon, waar de Neder Ebro lag. Op die foto staat het hele vliegtuig in een grote rookwolk warm te draaien. Ik kan me nog heugen dat het uren duurde voor we Uberhaupt over de Pyreneeen waren, Beneden zag je de besneeuwde toppen en de slingerweggetjes. Iedere ramp is natuurlijk een verschrikkelijke gebeurtenis, maar op een schip heb je toch een redelijke kans dat je het er levend af brengt, als er geen Titanic toestanden zijn tenminste. Ik heb een foto bijgevoegd van het type toestel waarmee we in Singapore werden afgelost.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joks
Ik ga het nogmaals proberen om die bewuste foto van het Neder Eems voetbalteam te plaatsen.
Groeten co
Bijlagen
topteam.jpg
topteam.jpg (359.45 KiB) 4327 keer bekeken


Plaats reactie