SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Hé LP, Co!, Ik was net van plan om naar bed te gaan toen ik zag dat het Co is gelukt om een scan te plaatsen. Mooie foto Co. Het lijkt wel of ik die derde staande van links ken en ook de tweede zittend van links. Wanneer is de foto gemaakt? Ze lijken me wat jonger op de foto waarvan ik denk dat ze het zijn. Ik dacht dat die met baard Bart heette maar misschien kom ik nog wel op zijn volledige naam. Jammer dat ik nog geen bemanningslijst heb van die reis met de Banggai. Je ziet LP, dat een scanner toch echt onmisbaar is. Mijn aflossing in Hong Kong was tevens mijn eerste vliegreis. Erg spannend dat vliegveld uitgestrekt in het water. Tijdens één van de vele tussenstops landden we op Bangkok Airport en moesten we op de luchthaven even onze benen strekken. Het was midden in de nacht en de warmte viel als een deken over je heen. Je hoorde overal krekels te keer gaan. Ik zit ook liever op een schommelboot dan 10 kilometer hoog in ijle lucht. :| Groeten Joks
Bijlagen
Zijn dit dezelfde matrozen?
Zijn dit dezelfde matrozen?
MatrozenBanggai.jpg (139.6 KiB) 4252 keer bekeken

Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joks
Het was me dus gelukt met die foto en ik zal even vertellen de namen doorgeven zover ik ze nog weet.
Op de achterste rij van links naar rechts, Molenaar? matroos / Cris Molenaar bediende /die jongen die jij bedoeld, matroos, ken z'n naam niet meer / Florie matroos / matroos ? /en de laatste in de rij, ben ik zelf matroos /
Gehurkt van l. naar r. Peter van Mastrigt matroos o/g / Rinus Seters Moterman / chef kok / Cris Vrolijk matroos / de Bruin handlanger /en de bakker die heerlijk gebak kon maken, weet alleen dat hij Kees heet.
Die Rinus Seters heeft ook een aantal jaren op de Eems gevaren. Dus misschien ben je hem wel tegen gekomen, maar ik denk niet dat hij het is op jouw foto.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:) Hallo Co, LP, Geen van de namen van het voetbalelftal komen mij bekend voor. De naam van die baard op mijn foto zou matroos Bart kunnen zijn. De datum waarop de foto is gemaakt weet je zeker niet meer. De foto van het vliegtuig van LP heb ik op mijn website gezet nadat ik er een beetje beweging in heb aangebracht. Heb je nog meer foto's Co? :? Groeten Joks.

Afbeelding
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Hallo Joks
Ik heb nog een aantal foto's die ik aan het uit zoeken ben en dan een beetje reis bij reis scannen en op de pc zetten.
De foto van het eltal is na de reis in Amsterdam genomen en dat zal ( heb het monsterboekje er bij gepakt ) rond 25/09/1965 zijn,
want een dag of twee na binnen komst speelden we tegen dat wal elftal van de SMN.
Maar echt hoor, die tweede van links gehurkt is Rinus Seters ( kan ook nog met een Z zijn maar dat weet ik niet meer )
groeten Co
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hoi Co, De foto met die baard op mijn foto is dan drie jaar later genomen. De matroos op jouw foto lijkt mij ook wat ouder. Dat het niet dezelfde matroos is nam ik al direct van je aan hoor. Met Bart (op mijn foto) heb ik wat afgelachen. Hij ging bijvoorbeeld tegenover je staan, plaatste zijn linkerhand bovenop je kersepit. Vroeg vervolgens hetzelfde te doen met je rechterhand op zijn hoofd en stak dan zijn vrije rechterhand uit om je een hand je geven. Wat een leut. Ik heb er op pagina 6 nog een foto van geplaatst. Goh, wat is dat al weer lang geleden. Ik heb alleen nog een paar zwart/wit foto’s liggen uit Georgetown waar ik met matroos R. (Rob) van den Belt en een paar meisjes een zwembad ben ingedoken. Van de overige foto’s heb ik ook (helaas van één reis maar) een selectie gemaakt en hier geplaatst. Enkele namen die je noemt van manschappen op jouw foto komen hier ook voor onder bemanningslijsten. Misschien zijn het dezelfde?

J.C. Molenaar - 1e Stuurman - BAWEAN 1967 en BALI 1969
J. Molenaar Mzn - Matroos/pompman - KAAP HOORN 1967
G.R. v. Mastricht - Matroos - CAMEROUNKUST 1967,
C. Vrolijk - Matroos – NEDER RHONE 1967

De 1e Molenaar zal niet degene zijn van het voetbalteam. Misschien dat deze oud collega's ooit nog eens via Google op dit forum komen. :wink: Groeten Joks
hanzijl
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jan 2009 19:09

Re: SMN

Bericht door hanzijl »

Hallo Mr. Joks en Co,

Prima overzicht van je bemanningslijsten, kon nu gemakkelijk vaststellen wat ik daar nog aan kan toevoegen. Ik heb circa 10 pagina's met lijsten en zal ze z.s.m. scannen en plaatsen.
Als Co me kan laten weten in welk jaar die bewuste voetbalwedstrijd van jullie Neder Eems is geweest kan ik het zo opzoeken, scannen en plaatsen. De chef kok op de foto heette trouwens Kalff.

Sayonara,
Han
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

P.J.Schellingerhout schreef:De foto van het eltal is na de reis in Amsterdam genomen en dat zal ( heb het monsterboekje er bij gepakt ) rond 25/09/1965 zijn, want een dag of twee na binnen komst speelden we tegen dat wal elftal van de SMN.
:lol: Hé Han, Hierboven de datum van de wedstrijd. Fantastisch dat je nog 10 bemanningslijsten kan toevoegen. :roll: Groeten Joks
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo jelui.
Toen we met de Banggai in Costarica lagen, hebben we met een gelegenheidsteam, tegen een plaatselijk clubje gevoetbald. Geen idee wat de einsstand was, maar ik weet nog wel dat er van gras geen sprake was. Het veld was een vlakte van steengruis en bediende Bertus B. was zo fanatiek, dat hij met een schuiver de bal van de voet van een tegensrander wilde halen. Het resultaat was dat zijn linker been van boven naar beneden flink was geschaafd. Het heeft daarna nog dagen geduurd voordat dat hij zelf zijn broek weer aan en uit kon trekken. Voetballen hebben we overigens daarna niet meer gedaan. We hadden het al eens gehad over het aflossen met met het vliegtuig. In 1976 moesten we de Neder Ebro aflossen in Lissabon. De maatschappij had bij destijds "Martin's Air Charter" een DC 7 gehuurd. Ik heb nog foto's van de start, die zet ik vandaag of morgen nog op het forum. Ik heb het ticket nog bewaard. Amsterdam/Lissabon MAC 2508 d.d. 3-2-1967. Destijds moest er een vergoeding passagiersaccommodatie worden betaald van fl. 4.=. Over die vlucht zal ik later nog wel eens vertellen, bijgaand een foto van dat type vliegtuig.
Afbeelding
quo vadis
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Re: SMN

Bericht door Gert-jan »

Hay LP.

Zaten er ook wtk's op die vlucht. Aan de foto te zien konden ze blijkbaar niet van de motoren afblijven :lol:

Groet, Gert-jan.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:lol: Hoi, Gert Jan.
Je zou het inderdaad wel denken. Het was mij niet opgevallen dat de motoren er af zijn. Nu je het zegt, volgens mij staat dit toestel op een of ander vliegtuigkerkhof.
Bijgaand een foto van een wat luchtwaardiger toestel.
Afbeelding

:wink: Overigens: ik heb vanmiddag een scanner gekocht! Nog even geduld en we gaan het beleven.
quo vadis


Plaats reactie