Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Kees Bloemkool

Re: Havencafé

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
het is weekend en we legge in een have, er word officieel naks gelaje of gelost, dus loop Kees havedienst.
Dat betekent dus: pleite weze van die scharrelbak. :)
De drankkast zit achter zegel, alleen die ouwe hept een luikie in ze hut om flessies uit de die kast te kenne pakke, maar Kees hept in deze have een adressie van vroeger.
Daar gaat Kees same met stuurman Kome en Chef Ruud effe een kijkie neme. :lol:
Klaas maakt de snert met drijfijs voor vandaag, pannekoekies toe en vanavond Boston Baked beans.
As we er morrege nog niet zijn bekijke jullie het maar.
Maandagochtend benne we om 08.00 uur weer terug aan boord. :)
DE BALLUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Havencafé

Bericht door Cor Leliard »

pondje witte suiker heeft lekker veel opgebracht in Amsterdam.
gr ex boots
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier aan de wal is helemaal niets te beleven. :roll:
Alleen die Bloemkool heeft een "vriendinnetje", een buikdanseres volgens Kees.
Maar het is meer buik dan danseres. :lol:
Dus vanmiddag maar klaverjassen. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Havencafé

Bericht door Cor Leliard »

Ik hoor niets meer van het zwarte koor.
Zijn ze uitgeput van het "werken"?
De geiblokken moeten nog gesmeerd worden met grafiet, grafiet in het grafietkastje
gr ex boots
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Havencafé

Bericht door Albert »

Hallo ex Boots Cor. :-D

Wil je zo vriendelijk zijn, om per direct, de helft van je winst op de "suiker" overmaken op de jou wel bekende bankrekening tbv. Stapkas mv. "Don Corleone"? Dit om onaangenaam bezoek van een paar aardige familieleden te voorkomen. Eigen handeltjes kunnen soms raar uitpakken, ik herinner me een geval dat veel op het jouwe lijkt. Gelukkig heeft die aardige man lenige tenen en verdient nu een leuke boterham als voetschilder.

Als ik in de buurt kom gaan we samen eens gezellig stappen, op rekening van de zaak maar dat spreekt voor zich. :wink:

A. 8)
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Havencafé

Bericht door Compass »

Zo, blij dat Sousse er weer op zit. Tjonge, wat konden die meiden schilderen zeg. Ben helemaal weer bijgespijkerd en weet nu alles over kwastvoering, haarsoorten, indopen, afstrijken, uitsmeren en kritieke plekjes. 8) Maar ik ben met vlag en wimpel geslaagd. Vooral mijn dekkingsgraad was erg bevredigend. 8)

Als morgenvroeg het hele zootje weer aan boord en aanspreekbaar is gaan we de spijker er uit scheuren en op naar Port Said. ETA wordt vrijdagmorgen dus kanaal passage op het weekend.

Cor kan mij nog veel meer vertellen maar volgens mij heeft hij echte poedersuiker meegenomen want we hadden dat spul nog niet eens .... sorry zouden dat spul toch niet aan boord nemen. :?: Of zou zijn pols op een andere manier gebroken zijn. Dan heeft hij ontiegelijk geluk gehad. Papa had zeker een goede bui.

Heb contact met de ontvanger van de patatten gehad maar het ziet er naar uit dat hij niet aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen. Dus dat wordt een LIEN op de lading. Komt eigenlijk wel goed uit ..... :| :? Rose heeft de zaak ook al helemaal onder controle en inspecteert dagelijks de lading. Wellicht ten overvloede Rose; ventileren als een gek. Uitdrogen is niet zo erg maar er mag geen vocht bij.

Van Jaap5 graag bunkers ROB en zoveel mogelijk brandstof vertrimmen naar andere tanken want brandstof in double bottom spaces kost extra kanaalgeld. En de cent'n groei'n mie ja nait op de rugge. :cry:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vrijdagmorgen in Port Said en in het weekend pas door die pokkesloot?
Da's heel mooi, want ik heb nog een aardappeltje te schillen met Ali. :)
Ik ben namelijk een gedupeerde consument met een ernstige klacht over een destijds geleverd product. :lol:
All the best
Jos
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Havencafé

Bericht door Rose »

Ik kan wel begrijpen waarom de vorige boots uit de mast flikkerde, die is zo glad als een ...! :oops:
Maar wat ik niet kan begrijpen is WAT hij nu toch in die mast te zoeken had !? :shock: Of zal 'ie toch hol zijn....
Ik ga eerst maar even die roestige gangway onder handen nemen, ik heb ooit eens gevaren met de beruchte Ronny B. en ik moet bekennen dat ik een hoop van die man heb opgestoken!
Die man voer al zo'n 100 jaar, kon ik niks tegenin brengen :?
Afijn, dat was vroegah, eerst maar even een druppeltje voor het slapen gaan.
Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het scheepje ziet er nu uit om door een ringetje te halen. :-D
Ik stel het volgende voor:
Morgen in het wit aan tafel, geen kakiebroeken en geitenwollen sokken meer. :roll:
Overdag is de korte witte broek toegestaan, mits in combinatie met witte kniekousen, maar na 18.00 uur lopen de H.H. officieren in het lang wit. :)
Tja, kwait nait of die ouwe het er mee eens is, die zit zelfs aan tafel nog met zijn alpinopet op. :roll:
Maar we moeten straks op onze afnemers een goede indruk maken. :)
All the best
Jos
klaas mulder (RIP)

Re: Havencafé

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Die Koomuh denkt zeker dat hij bij de Nederland vaart :shock:
t mot niet gekker worden. :o
is een wit honkbalpetje niet genoeg meer?
trouwens Stuur, die witte pakkies vallen veel te veel op n het donker!

hoop maar dat die ouwe dat rap terugdraait, wat n boot. 8)
neem er maar een neut op en hoop dat die gekkigheid vlug overwaait, proost


Plaats reactie