Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Havencafé

Bericht door Compass »

OVERRULED KOMEN :!: :!:

Je lienk'n ja wel nait wies. In't wit nog wel. En dan die Hogeboom moar op zien witte balletschoun'n zit'n te poesten met spei?:
Nee, zoals Klaas al zo fijntjes opmerkt (hier spreekt de ouwe rot); véél te opvallend.
En boov'ndien; Woar hoal ik 'n witte alpinopet en schounklomp'n vandoan. Moar wat mie betreft mag de lange onderboks wé'l uut.

Die mast is natúúrlijk hol. Anders had ik toch al die flessen Drambuie er niet in kwijt gekund ? :oops:

Ik hoop dat Rose haar make-up koffertje wél veilig over die wankele gangway heeft gekregen want die gaan we in Port Said nog nodig hebben. :lol: Allemaal een beetje schmink in de vorm van, naar keuze, waterpokken, mazelen of rode hond en de 'autoriteiten' verdwijnen als sneeuw voor de zon. Want anders kost mie dat ja weer de halve zegelkast.

Voorlopig hebben we mooi weer. Bootje netjes in de tjet. Denk je nog aan het afbikken van de dekken toe te komen Rose? Houd de mannen alert en wakker.

Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Havencafé

Bericht door Jaap5 »

Houd de mannen alert en wakker.
Kaptein dat doet de deur dicht.
Als ik 's middags van mijn welverdiende middagrust wil genieten moeten ze niet gaan dekbikken. Dat is gewoon een aanval op mijn gezondheid, Rose, denk er om.
Ik waarschuw je.
Anders ga je net zo als de ex boots met een zakje poedersuiker naar huis.
Die boots is daar nog niet klaar mee.
Als ze het door hebben dat hij de boel geflest heeft wordt het betalen.
De hele verkoop som plus renteverlies afdragen aan die louche figuren
Hij zal ook moeten uitkijken want ze breken gratis en voor niets met plezier de andere pols er bij.
Groet chief Jaap
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Havencafé

Bericht door Mart Hoogedoorn »

WAS DA?? Een stuurman met ster allures.
Wil ons allemaal in het wit laten paraderen...
Kan ie mooi vergeten, mijn khaky pakkie is mooi genoeg.
Een kuster is een kuster is een kuster!!
Omdat deze de brug midscheeps heeft lijkt ie een beetje op een mini tanker, wat onze Jos de kolder geeft....
En we zijn nog niet eens door het Suez kanaal.
Dalijk moet Ali nog een mini ping pong tafel gaan leveren :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Havencafé

Bericht door Cor Leliard »

5000 Overgemaakt naar de Italiaanse rekening in Bern.
Eindelijk maakt de tweede strm. eens een zinvolle opmerking, gelijk alle machinisten tegen.
Ja, dat begrijp ik wel, die gasten zijn het helemaal niet gewend om er als een officier bij te lopen.
Die lopen liever in een vette overall, met baco en zaklamp.
Ja, en die ouwe is tegen, bang dat hij een wasmachine en zeeppoeder moet aanschaffen.
Heb horen fluisteren dat er in de eerst volgende haven na het Suez kanaal een bondsman aan boord kom.
Misschien dat ik dan meekom om zomaar ff te kijken natuurlijk, ben niet voor niets een vertrouwensman van de bond.
Groeten aan Ali de oplichter, heb kilo's Spaanse vlieg gekocht maar werkte voor geen meter, heb het toen maar voor het lapzalven gebruikt
gr ex boots
Il parle Il a parle
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Havencafé

Bericht door Bob R.I.P. »

Aan de gehele état major:
Heel netjes meld ik me af op pagina 343 en wat merk ik als ik na 14 dagen thuis kom. Ze zijn al 10 bladzijden verder met O.H.-en. En het schip is een geheel andere route gaan varen. Wat als ik op eigen gelegenheid naar Lissabon was gekomen? Heer de Boer en consorten wassen hun handen in onschuld.
Op mijn voorstel aan de heer de Boer om even op de camping langs te komen om de perikelen met de bestellijst door te nemen is nooit gehoor gegeven. Ik geloof het verder wel. Ik ga niet mee. Ik mag leien dat er meelwormen in het broodmeel komen, het bier opraakt omdat er te kort is ingekocht. Er een tekort van de Weduwe is. Dat Ali de zaak op een enorme manier flest, zodanig dat het pas 3 dagen later voorbij Suez ontdekt wordt. Nee mij krijg je niet meer mee. Zeker niet nu ene heer J.K. het in de bol geslagen is met kledingvoorschriften. Is het nu al zo warm? Wit, kaki, blauw. Hoe denkt hij dat dat allemaal mee gaat in een koffertje van 20 kilo?
Ik bekijk het wel vanuit de Langedijk. De groeten.
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Havencafé

Bericht door Rose »

Na het Suez eerst flink dekwassen, alles wat achter blijft over de muur flikkeren!
En inderdaad, de dekken mogen wel eens gebikt en geschilderd worden!
Gewoon van 08 tot 12 en van 13 tot 17 flink veel herrie maken!
In de haven een man, op zee een man!!! :twisted:
Het is geen zonnebloem boot die over de Rijn dobbert !
D'r moet gewerkt worden! :mrgreen:
Jullie wilden toch zo graag weer 's varen???
Dan zullen jullie het weten, horen en voelen! :mrgreen: :twisted:
En chef, kan je as zondag (krokante) kip met (krokante) patat maken ?
Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Havencafé

Bericht door hrobbers »

Maken jullie dan geen torntoe dan?? Kan je al om 6 uur met die biktol tekeer gaan :mrgreen:
Rose
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 aug 2005 11:20
Locatie: Westzaan

Re: Havencafé

Bericht door Rose »

Kijk, met jouw kan ik praten!
Die biktol vasthouden laat ik over aan de mannen, helemaal de eerste dagen zijn leuk, moet je ze eens een sjekkie zien draaien!!! :twisted:
Trilt zo uit hun handen HAHAHAHAHAHAHA (Ik rook tegenwoordig bijzonder weinig, alleen een sigaartje wil ik af en toe op zondag opsteken)
Enne, gisteravond, toen het donker was ben ik effe de mast in geklauterd en heb toch nog een flessie eruit gehengeld, hips.
Maarre, stil houden hoor, die ouwe heb ik wijs gemaakt dat ik geen druppel drank aanraak! Havenmuts
Geniet !
Elke dag is er weer eentje !
Jos Komen (R.I.P)

Re: Havencafé

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ja, die Brobbels weet het leuk te brengen, die ligt iedere nacht achter Kaap Kont. :roll:
Maar wij lopen hier zeewacht aan boord en daar hoort ook een middagtukkie bij na de overvloedige lunch van Chef Ruud. :)
Dan maar geen biktol tussen 13.00 en 16.00 uur.
Of bikhamertjes, omwikkeld met poetslappen of zoiets. :)
Of alleen maar achteruit bikken is natuurlijk ook een optie. :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Havencafé

Bericht door hrobbers »

Ik vind dat de voorkant brug ook wel eens goed afgebikt kan worden, het ziet er niet uit.
Dus manne morgen om 6 uur torn toe om de voorkant brug eens goed onderhanden te nemen.

:twisted: :twisted:


Plaats reactie