SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Kijk Co, ik bedoelde te zeggen wat z.g. War Babbies betreft.
Daar was de enige een C-3er. Als ik het wat slimmer, lees oplettender, aangepakt had zou een Victory ook nog op m'n staat van dienst gestaan kunnen hebben. Jammer dan, net te laat van company gewisseld :cry: :roll: :lol:

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Klik op deze afbeelding voor de video op You Tube

Afbeelding

:-D Groeten Joks
Piet Sligte
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 aug 2004 23:58
Locatie: El Albir, Spanje

Re: SMN

Bericht door Piet Sligte »

Hai Joks,
Zag net een deel van 'The Comedians' met Liz Taylor en Richard Burton met de Gabonkust in beeld.
Dat was nogal spannend voor de crew. Ik weet niet of je toen ook aan boord was?
Zag ik daar ene Willem (gespierd figuur) staan? Achternaam ben ik vergeten.
Met Willem heb ik nog in 1963 of in 1964 op de Neder Waal gevaren. Mooi figuur was dat.
Groeten
Piet
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Piet Sligte schreef:Ik weet niet of je toen ook aan boord was?
:-D Hallo Piet, Nee die opnames voor de film de "Comedians" zijn net een paar reizen eerder op de Gabonkust gemaakt. Hofmeester Nico praatte er regelmatig honderduit over.

Die gespierde Willem ken ik niet. Ik dacht wel AD'er Martin huppeldepup te herkennen maar daar ben ik niet zeker van. Mijn reis met de Nederwaal was in 1967. Helaas heb ik daar geen foto's van. Wel een 8mm filmpje maar dat heb ik per ongeluk een keer bij het oud vuil gedumpt. Stom, stom. :oops:

:) Ben net terug van Delfsail. Wat een drukte op Zaterdag. Vandaag was het helemaal een gekkenhuis zag ik op RTV-Noord. Ik moet de foto's nog bekijken en zal er een paar op het topic Delfsail zetten. Ben LP er ook nog tegengekomen en een biertje mee gedronken. Hij was de enige die op klompen rondliep. Tenminste, die ik gezien heb van de tweehonderd duizend bezoekers. :lol: Groeten Joks
Bijlagen
SEDOV
SEDOV
SWScan00194.png (283.52 KiB) 1708 keer bekeken
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SMN

Bericht door Harry G. Hogeboom »

naast de steiger waar de Kasteel Staverden altijd aanlegde
Hallo lp et all,

Ik ben rond 1950-1951 met m'n vader op de brommer vanuit Olst naar Amsterdam , naar " Artis" geweest en heb daar o.a. een olifant in eeeeen klap een kruiwagen vol zien legguh, MET een stomende kop er op!!! Die oppasser kende het gedrag van dat beest kennelijk en zette gewoon " just on time delivery" die kruiwagen eronder............OOK herinner ik me dat we met de " Kasteel Staveren" voeren en ik zoek een foto van dat jacht.......... :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: SMN

Bericht door Mart Hoogedoorn »

:lol: :lol: :lol: gericht scheiten heet dat
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Re: SMN

Bericht door Arie Hazebroek »

de " Kasteel Staveren" voeren en ik zoek een foto van dat jacht..........
Één blz. terug Harry.

Heeft dat schip ook niet als de Henry Dunant gevaren??


Gr. Arie.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

De "Kasteel Staveren" heeft nooit als "Henry Dunant" gevaren.
Maar je zit wel aardig goed Arie !. Ze heeft n.l. wel verhuurd aan het Rode Kruis gevaren. Dus met het vignet van het Rode Kruis in de schoorstenen.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo Joks,
al weer bekomen van alle emoties rond Delfsail? Tijd om weer eens in gedachten terug te gaan naar de Banggai. Ik vertelde dat mijn hut nog wel eens het decor was voor een feestje (soort van hengstenbal) Zo laat bijgaande foto een beeld zien van niet meer zo fris ogende figuren.
Van links naar rechts: Bertus Brouwer, mijn persoontje, een handlanger waar ik de naam niet meer van weet en John Schelvis. Het is een foto uit een serie, dus bereid je voor.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:-D Hoi LP, Zo, weer terug op het oude honk met zwart wit foto's. Wel even wennen hoor. Ik heb nog wel wat foto's van Delfzijl die ik dezer dagen op dat topic zal plaatsen. Ben maar weer begonnen met het napluizen van de SMN-nieuwsbladen. Kom allerlei wetenswaardigheden tegen uit 1963 t/m 1966 maar toen zaten wij nog op de lagere en middelbare school.

Zie dat je al begonnen bent om 400 jaar Amsterdam - New York op te tuigen. Als het goed is ga ik er in de herfstvakantie een paar dagen naar toe met mijn jongste dochter. Ik heb nog niets geregeld maar dat ben ik wel gewend van mijzelf. Behalve dan met Delfsail. Misschien ga ik mijn leven wel beteren wat betreft dat punt. :? Groeten Joks


Plaats reactie