SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Misschien ga ik mijn leven wel beteren wat betreft dat punt
:wink: Hallo Joks m.i. geen beter beleid dan een adhoc beleid. Hierbij nog een kiekje uit de reeks "hutfeesten". Wat zou er van John terechtgekomen zijn? Van Bertus weet ik dat dit zijn laatste reis was. kent iemand John Schelvis uit IJmuiden?


Afbeelding
quo vadis

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Op de bemanningslijsten komt John Schelvis met twee reizen voor. Beide op de Banggai in 1969 en 1970. Daar zat jij toen ook op. Ik heb even gegoogeld en kom op Hyves een John Schelvis tegen uit Beverwijk en werkt op een bedrijf in IJmuiden. Hij is heel wat jonger dan jouw John zou moeten zijn maar misschien is het wel zijn vader of oom. Ik heb gisteren een PB naar hem gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen. 8) Groeten Joks
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Ik heb even gegoogeld en kom op Hyves een John Schelvis tegen uit Beverwijk


Gezien onze eigen leeftijd, zou het m.i. ook zelfs een zoon kunnen zijn. Hierbij een foto genomen van het passagiersdek van de Banggai. We liggen zoe als je ziet in de haven van Hong Kong. Het schip op de achtergrond is mij onbekend.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Gezien onze eigen leeftijd, zou het m.i. ook zelfs een zoon kunnen zijn.
:? Ja LP, dat bedoelde ik ook. De John die jij zoekt zou zijn vader of oom kunnen zijn. Dat schip op de achtergrond ziet er trouwens wel Nederlands uit. :shock:
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

We hebben het er al eens eerder over gehad, maar dit zou nu een Glen Liner kunnen zijn.
Dus, een rode schoorsteen en een zwarte top. Wel part van de Ocean Group, zeg maar grofweg Afred Holt / Blue Funnel Line.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

:shock: Roy zou best eens gelijk kunnen hebben met zijn Glen Line. Ik hoop dat ik gelijk heb met John Schelvis. De neus en de ogen zijn dezelfde. Hij heeft echter nog niet gereageerd dus het zal wel niet. :cry: Groeten Joks
Bijlagen
Zoon en Vader John Schelvis?
Zoon en Vader John Schelvis?
Zoon en Vader John Schelvis.png (262.66 KiB) 1597 keer bekeken
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

De neus en de ogen zijn dezelfde
:wink: Beetje vreemde zoetwatermatroos verder, getuigt overigens wel van smaak.

Bijgaand een foto van mij gemaakt in het dok te Vancouver. We lagen daar met de Neder Ebro voor knip en scheerwerk.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

lp schreef:Beetje vreemde zoetwatermatroos
:shock: Pas op he, het is wel misschien de zoon van je oude stapmakker. Op die foto in het dok ben je een beetje overbelicht. Waarom lag die Neder Ebro eigenlijk in Vancouver in het dok? Was dat vanwege de kosten of was er iets ergers aan de hand? :?
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Waarom lag die Neder Ebro eigenlijk in Vancouver in het dok?
:wink: Hallo Joks, vandaag echt weer om even voor de coputer te gaan zitten, wat een regen. Goeie vraag overigens :!: Ik denk, omdat deze reis grotendeels lamgs de Amerikaanse westkust ging (van centraal Amerika tot Alaska) en hier goede faciliteiten waren. Bijgaand twee foto's die ik van de Neder Ebro in het dok maakte. Die foto van de voorsteven begint al aardig te vergelen. Vanmiddag ga ik even met de motor naar Kortenhoef, alwaar de Europese kampioenschappen palingroken worden gehouden. Is een soort van dierenmishandeling die veel bezoekers trekt, maar ja een bezoek aan een slachterij is ook geen feestje. Ik heb nog geen nieuws over de varende familiedag van de KM, maar ik hou je t.z.t. op de hoogte.

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Ik zie op de buienradar van mijn bureaublad dat die regen bij jou nog wel even kan duren want die komt uit het westen en bestaat uit één lange strook. Ga maar weer lekker vers gerookte paling eten. Ik doe het hier wel met kibbeling. Dat gele op die foto in het dok krijg je weg door je scanneropties op zwart/wit foto in te stellen. Makkelijk hé. Prettige middag!
Bijlagen
Regen
Regen
Buienradar.jpg (149.16 KiB) 1452 keer bekeken


Plaats reactie