RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
louis holleman

RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door louis holleman »

Hallo, ik ben driftig op zoek naar klasgenoten uit de tijd september 1965 tot eind 1968 destijds, die samen met mij de opleiding tot Radio-Officier volgden en zijn gaan varen. Ook mensen die uiteindelijk hebben afgehaakt mogen reageren. Dit voornamelijk om mijn vaarverhaal (plus voorgeschiedenis) zo compleet mogelijk te krijgen, zie sig. De leraren zullen naar alle waarschijnlijkheid al niet meer rondlopen. Eventuele deelnemers aan de praktijkcursus aldaar die in oktober 1968 examen deden zijn ook welkom.
Zoals Klukkluk ooit zei: Mij zeer benieuwd zijn!

NicoRos
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 sep 2009 02:01

Re: RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door NicoRos »

Dag Louis,

In '68 deed ik mijn praktijkcursus daar bij de Sluisjedijk. Kan me niet erg veel voor de geest halen, daarvoor was de tijd te kort.
Zag in jouw verslag de naam Transerz GmbH opduiken - Was leuk verdienen bij Fiedler c.s.
Kon je trouwens zo maar tussendoor op een Liberiaan? Bij mij viel de oproep van defensie zowat daags na mijn ontslag op de deurmat.

Gegroet,

Nico Ros
louis holleman

Re: RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door louis holleman »

Hoi Nico, ja dan moet je wel samen met mij daar hebben gezeten, maar jouw naam zegt me ook ff niks 8) Ik ben in oktober gaan varen dat jaar.
Liberianen kon zover ze door RH werden bemand. Een heel stel Shelltankers bv. De Geertje Buisman waar ik al dik aan jaar op zat werd ook verkocht, ging onder lib. vlag varen en RH hield het contract. Naderhand nog op een reefer onder lib. vlag gezeten voor Dammers & v/d Heide, tot ze met goedkopere eigen sparksen gingen varen.
Inmiddels heb ik een paar contacten met oud-schoolgenoten opgedaan, maar dat is slechts een stuk of 2, 3. Ik hoop op nog meer :lol:
p.j.hulsebos
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2014 18:09

Re: RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door p.j.hulsebos »

Zie dit msg nu pas maar toch een poging. Zat van 1967 t/m 1969 ook op school in Amsterdam, bij Nico Ros in de klas. Ik kan me je helaas niet meer voor de geest halen. Deed net als Nico de cursus op de Suisjesdijk en ben eind 1969 bij de VNS gaan varen als sparks.

Vriendelijke groet, Peter J. Hulsebos Leeger.
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door KJHvanBeek »

Ik was van juni t/m december 1969 leraar praktijk van de Praktijkcursus.
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Re: RADIO-HOLLAND school Rotterdam 1965-1968

Bericht door Knopenkees »

Dan moet dit een bekende zijn in een lokaal aan de Keizersgracht.
School Radio Holland Keizersgracht Siebelist 001.jpg
School Radio Holland Keizersgracht Siebelist 001.jpg (128.73 KiB) 3299 keer bekeken


Plaats reactie