Naar Antarctica

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Fuel Supply

Naar Antarctica

Bericht door Fuel Supply »

Nog een paar daagjes zelf varen en dan ga ik met mijn vrouw volgende week een cruise maken naar Antarctica. Met de "Delphin" vertrekken we na een vlucht van 19 uur vanuit Ushuaia in Argentinie. Het is daar op het zuidelijk halfrond nu hoogzomer, en door de koude periode hier is er weinig verschil, de temperaturen op Antarctica zitten nu tussen de -5 en +5, bij bijna 24 uur daglicht zo ver zuidelijk.
del_eis-mitte.jpg
del_eis-mitte.jpg (46.23 KiB) 7777 keer bekeken
Maar wat je allemaal mee moet nemen....! Gewone kleding, maar ook gevoerde kaplaarzen, dikke bontmuts, handschoenen, waterdichte parka, regenbroek voor het buiswater in de Zodiac's, alsmede ook een kostuum voor de feestavonden en het captains dinner. (En dan te bedenken dat ik hier zelf aan boord elke avond captains dinner heb, gewoon in spijkerbroek! :mrgreen: Maaltijd vaak zelf door de kapitein bereid ...jawel! :wink: Gelukkig mogen we 30 kg pp meenemen.

Heb een nieuwe camera aangeschaft met 12x zoom en 8Gb SDkaart, dus we gaan er flink op los schieten. Zal laters hier wel een mooie serie plaatsen, hopelijk zo mooi als deze ...
Antarctica-bark Europa.jpg
Antarctica-bark Europa.jpg (575.72 KiB) 7777 keer bekeken
deze vond ik op Panoramio van Google Earth, gemaakt door "the photographer" (??)in 2004
Het is de Nederlandse bark Europa.

Op mijn eigen site heb ik wat meer details als men geinteresseerd is;
http://www.bergfun.nl/antarctica1.html

Groetjes, Willem

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Naar Antarctica

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Willem, ik wens je een goede reis en een behouden retour " van het randje van de wereld" :lol:
Kijk maar uit, want je kunt er zo af duvelen daar in het zuiden van Argentinie :mrgreen:
Ik zie met grote belangstelling uit naar je foto's :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Naar Antarctica

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Willem,
mooi reissie! :lol:
Vergeet je smoking niet voor het captains diner. :)
Ben benieuwd naar de ongetwijfeld prachtige foto's.
Zelf gaan we in mei een bootreissie maken van Moskou naar St. Petersburg.
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Re: Naar Antarctica

Bericht door Ton van der Sluijs »

Geode reis Willem en ook ik kijk uit naar je reportage :-D
Fuel Supply

Re: Naar Antarctica

Bericht door Fuel Supply »

Hier uw reporter live vanuit Argentinie, helaas al weer terug vanaf de zuidpool.

Diverse keren heb ik de laatste week geprobeerd om in te loggen via de satelliet, maar helaas elke keer verbrak de verbinding. Om de andere dag heb ik stukjes en fotootjes geplaatst op ons weblog, te openen via:

www.bergfun.nl

Misschien dat het vandaag lukt om dit bericht te plaatsen ??

Groetjes, Willem
g.h.hagels

Re: Naar Antarctica

Bericht door g.h.hagels »

Hallo Willem en Anja,

Ik heb genoten van het verslag van jullie reis.

Prachtige foto,s het moet een hele ervaring :o

zijn geweest, in een woord , SCHITEREND. 8)

Vr Gr Gerrit H Hagels. :-D
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Naar Antarctica

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Willem,

Prachtige , unieke reis, mooie plaatjes er komen er hopelijk nog meer :lol:
Bedankt voor je moeite :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ton van der Sluijs

Re: Naar Antarctica

Bericht door Ton van der Sluijs »

Goedemorgen Willem en Anja :-D Ik heb zelf ook veel gereisd, maar Antarctica staat ook op mijn verlanglijstje... Erg mooi, ik heb zitten meegenieten :-D
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Naar Antarctica

Bericht door Albert »

Hallo Willem,

Overweldigend mooi! :-D

Bedankt!

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Fuel Supply

Re: Naar Antarctica

Bericht door Fuel Supply »

Bedankt voor jullie reacties op het blog. Hoewel het uploaden soms een drama was hebben we er zelf ook wel plezier aan gehad om af en toe een stukje te schrijven.

Inmiddels zijn we alweer een poosje terug en natuurlijk ook weer zelf aan het varen. Af en toe even een uurtje in de gemaakte foto's (ca. 600) neuzen, en proberen er een niet te langdradige serie uit te vissen om daar later zo'n mooi boek van te laten drukken.

De eerste dag zijn we alleen maar aan het reizen geweest, en hoewel ik vliegen wel leuk vind is na een uurtje of 14 de lol er wel vanaf. Dan een tussenstop in Buenos Aires waarbij je moet blijven zitten om de schoonmaaksters en bevoorraders niet in de weg te lopen. En een uurtje later het laatste stukje (nog 3,5 uur) naar Ushuaia waar we na een "heerlijke" landing opgelucht uitstapten. Die landing, tsja; het was knap winderig en die stond ook nog bijna dwars op de (enige) landingsbaan, die voor een 747 al niet aan de lange kant was. Toen de piloten de daling inzetten riepen ze over de intercom dat we nog even moesten cirkelen omdat een ander toestel eerst moest landen. Het laatste stuk voelde aan als een zeepkist met houten wielen over een weg van kinderkopjes, dan snap je het wel. De bleke gezichtjes om ons heen klaagden erover dat de piloten geen nieuwe informatie meer gaven. "Ze kunnen moeilijk zeggen dat het waarschijnlijk niet gaat lukken, maar ze het wel gaan proberen" zei ik heldhaftig, maar daar werden ze ook al niet opgeluchter van. Al met al begrijpen jullie wel doordat ik dit typ dat het toch goed gekomen is. :mrgreen:

Ook had ik beloofd hier een serie te zullen uploaden, en daar gaan we dan maar mee beginnen.

vrijdag 22 jan, aankomst Ushuaia, zoals de inwoners zelf beweren; "het einde van de wereld"
Vuurland 019.JPG
Vuurland 019.JPG (240.79 KiB) 7269 keer bekeken
de Delphin was de vorige dag al aangekomen aan de kade
Vuurland 012.JPG
Vuurland 012.JPG (115.04 KiB) 7269 keer bekeken
dit fraaie bord laat niets te raden over
Vuurland 018.JPG
Vuurland 018.JPG (191.82 KiB) 7269 keer bekeken
maar in feite bestaat de haven slechts uit een lange pier van een meter of 500, die in het zomerseizoen hoofdzakelijk door passagiersschepen gebruikt wordt voor Antarcticareizen
Vuurland 007.JPG
Vuurland 007.JPG (136.74 KiB) 7269 keer bekeken
Dit onder de vlag van Antigua varende containerschip Maruba Orion (9138290) van 207x30 mtr., 2462 TEU lag er ook te lossen. Brugkranen zijn hier niet aanwezig dus eigen laadgerei is wel noodzakelijk
Vuurland 009.JPG
Vuurland 009.JPG (142.08 KiB) 7269 keer bekeken
Hier ontbreekt wel een anker, en later die dag moest hij ruimte maken voor een ander schip en ging hij verderop liggen op de rede, dus aan de BB kant was het spul nog wel OK
Vuurland 013.JPG
Vuurland 013.JPG (111.1 KiB) 7269 keer bekeken
een overzichtplaatje vanaf de wal, onze Delphin en daarvoor de Noorse Fram (9370018, 114x20) van de Hurtigruten die ook elk jaar enkele reizen daar maakt
Vuurland 021.JPG
Vuurland 021.JPG (113.01 KiB) 7269 keer bekeken
s Middags een wandelingetje over de boulevard waar ook een paar standbeelden staan. Hoogst verbaasd ben ik als ik hier 13000 km van NL verwijderd deze tekst gewoon kan lezen .... :?: :wink:
Vuurland 028.JPG
Vuurland 028.JPG (84.54 KiB) 7269 keer bekeken
Sleepboten heb ik nergens kunnen ontdekken om schepen te assisteren bij het meren, en op deze hoeft niemand meer te rekenen
Vuurland 037.JPG
Vuurland 037.JPG (107.48 KiB) 7269 keer bekeken
Later die dag vertrok dit scheepje nog, geen idee wat het precies is. Er staan wel 2 heli's aan dek, ingesnoerd in blauw folie
Vuurland 041.JPG
Vuurland 041.JPG (141.07 KiB) 7269 keer bekeken
wordt vervolgd

groetjes, Willem


Plaats reactie