Jeroen weer varen
Re: Jeroen weer varen, Binnenvaart dit keer
Mooie foto's dat is precies wat ik vroeg in mijn voorgaande bericht.Jeroen bedankt.
gr.Herman
gr.Herman
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Jeroen weer varen, Binnenvaart dit keer
Jeroen...........pracht spul en prachtige foto's,graag nog wat meer, Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Jeroen weer varen, Binnenvaart dit keer
Mart en Herman,
Graag gedaan, helaas meer foto's heb ik niet, het is bij die ene proefreis gebleven. Maar misschien kan MennoJan zn broer eens een beetje opstoken om wat meer foto's te laten zien.
Graag gedaan, helaas meer foto's heb ik niet, het is bij die ene proefreis gebleven. Maar misschien kan MennoJan zn broer eens een beetje opstoken om wat meer foto's te laten zien.
Groeten Jeroen
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Jeroen weer varen, Binnenvaart dit keer
Er loopt idd 1 machinist op. Het reguliere onderhoud aan de hoofdmotoren doe je in de afvaart.
Er kan dan wel 1 motor af. Voor het grotere onderhoud plannen ze een dag in geloof ik. (tis ook al weer 2 jaar geleden dat ik daar liep).
Ik zou het via het uitzendbureau gaan doen waar ik toen voor voer en afwisselen met de Norfolk line of North Sea Ferries o.i.d. Ik zou op de binnenwateren dus gewoon het zelfde vaste gage hebben als dat ik op zee had, dus dat was voor mij in ieder geval geen reden om het niet te doen, en het vaar-verlof schema zou dan dus 2 wk op 2 wk af worden, maar ik was toen al wat serieuzer bezig met een walbaan, en krap een half jaar na de proefreis zat ik aan de wal wat ook nog prima bevalt. (al blijft het wel trekken , zeker nu ik al een paar weken op een project in Vlissingen-Oost zit, de parkeer plaats tegen de zeedijk aan....)
Er kan dan wel 1 motor af. Voor het grotere onderhoud plannen ze een dag in geloof ik. (tis ook al weer 2 jaar geleden dat ik daar liep).
Ik zou het via het uitzendbureau gaan doen waar ik toen voor voer en afwisselen met de Norfolk line of North Sea Ferries o.i.d. Ik zou op de binnenwateren dus gewoon het zelfde vaste gage hebben als dat ik op zee had, dus dat was voor mij in ieder geval geen reden om het niet te doen, en het vaar-verlof schema zou dan dus 2 wk op 2 wk af worden, maar ik was toen al wat serieuzer bezig met een walbaan, en krap een half jaar na de proefreis zat ik aan de wal wat ook nog prima bevalt. (al blijft het wel trekken , zeker nu ik al een paar weken op een project in Vlissingen-Oost zit, de parkeer plaats tegen de zeedijk aan....)
Groeten Jeroen
Meridiaan
Zoals een tijdje terug al aangegeven in het topic Vaarbevoegdheid ga ik weer varen.
In de afgelopen weken heb ik al de nodige tijd boven de sterkte aan boord gezeten, ben ook in IJmuiden bij het Nova-College geweest voor de Basic Safety Training en de Advanced Fire Fighting cursussen.
Vrijdag ga ik voor de eerste maal als hwtk weg voor 6 weken. Voorlopig blijf ik op de Meridiaan van Scheepvaartbedrijf Schot.
De Meridiaan vaart momenteel in een vast charter. In Augusta wordt vervuilde grond (kalkzandspoel-resten) geladen (3 dagen) voor de ATM in Moerdijk, na het lossen, bunkeren, stores, en evt aflossingen (1 dag) gaan we in ballast weer terug naar Augusta. Een rondreis duurt 3 weken. De officieren (Nederlandse Kapiteins, NL en Belgische 1ste en 2de stuurlieden, Russische hwtk en ik) varen 6wk op 6wk af, de Kok, olieman en 2 matrozen (filipijnen) varen (voor hun) "normale" periodes van 8 tot 12 maanden.
Voor de verdere gegevens van het bootje, zie de bijgevoegde pdf.
In de afgelopen weken heb ik al de nodige tijd boven de sterkte aan boord gezeten, ben ook in IJmuiden bij het Nova-College geweest voor de Basic Safety Training en de Advanced Fire Fighting cursussen.
Vrijdag ga ik voor de eerste maal als hwtk weg voor 6 weken. Voorlopig blijf ik op de Meridiaan van Scheepvaartbedrijf Schot.
De Meridiaan vaart momenteel in een vast charter. In Augusta wordt vervuilde grond (kalkzandspoel-resten) geladen (3 dagen) voor de ATM in Moerdijk, na het lossen, bunkeren, stores, en evt aflossingen (1 dag) gaan we in ballast weer terug naar Augusta. Een rondreis duurt 3 weken. De officieren (Nederlandse Kapiteins, NL en Belgische 1ste en 2de stuurlieden, Russische hwtk en ik) varen 6wk op 6wk af, de Kok, olieman en 2 matrozen (filipijnen) varen (voor hun) "normale" periodes van 8 tot 12 maanden.
Voor de verdere gegevens van het bootje, zie de bijgevoegde pdf.
- Bijlagen
-
- Schotship_brochure.pdf
- (759.64 KiB) 201 keer gedownload
Groeten Jeroen
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Jeroen weer varen
Nou Jeroen, mooi hoor en een fijne tijd aan boord.
Groeten,Jan
Groeten,Jan
Re: Jeroen weer varen
Varen bevalt dus toch beter dan aan de wal, Jeroen?
Goede reis!
Jos
Als het paard van de schillenboer.De Meridiaan vaart momenteel in een vast charter
Goede reis!
Jos