Ernst Vossnack

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

OBS

Bericht door ferryvaneeuwen »

Nou Jos, wij waren dus verre van Excellent, noch Eminent. Althans als ik het afmeet aan de mate van geouwehoer dat ik me herinner over dit onderwerp. Scherp in beeld staat nog het geval van de eerste stuurman die als enige een wat mindere beoordeling kreeg. Hij ging van "Zeer Goed' naar 'Goed' en dat gaf grootscheepse - om op dit forum in stijl te blijven - trammelant met de ouwe. Toen de eerste zich verdedigde door te zeggen dat 'Goed' toch ook goed was werd hij onmiddellijk door de ouwe geattaqueerd: "Chief, luister goed, Goed is niet goed, Goed is zéér slecht". Tegen zoveel wijsheid kon die arme stuur niet op en hield heel verstandig verder maar zijn kiezen op elkaar, ook al omdat het hele brugcollege tot en met de leerling en mijzelf er omheen stonden en de conversatie met grote belangsteling en met enige verbijstering opslurpten. Ha, er gebeurde tenminste weer wat. Het leven aan boord was dikwijls toch al zo saai, saai, saai. Het gezegde werden gevleugelde woorden aan boord en bij het minste geringste werd het in allerlei varianten herhaald.

Ferry

Joop Kieviet (RIP)

Ernst Vossnack

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Luitjes over beoordelingstaten gesproken, nu moet ik er nog om lachen als 1e stm kreeg ik een slechte en dan moest je er voor tekenen dat je het gezien had. Het epistel werd met veel bombarie voor me neus gelegd en dan lezen. Nou mooi niet maar wel mijn handtekening gezet, commentaar van moet je het niet lezen? Nee in geen geval want je maakt geen beoordeeling van mij maar van jezelf want ze weten allang na 20 jaar op kantoor wie ik ben en wat mijn kennis en kunde is.
Groejes Joop
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Beoordelingen

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Joop,

You are my man! Want zo is het. Het kantoor was ook niet helemaal gek en kende z'n pappenheimers best wel.

Tjee, zou Vossnack ons nu alle kanten opsturen en zich rot lachen boven op een wolk? I hope so!

http://media.dorusrijkers.nl/foto112

Ferry
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Enkele cartoons uit: tekenen voor een vloot, Ernst Vossnack

Bericht door Vaerderij »

Het kanon van Vossnack, uit tekenen voor een vloot.jpg
Het kanon van Vossnack, uit tekenen voor een vloot.jpg (176.14 KiB) 2419 keer bekeken
Roeren, uit tekenen voor een vloot.jpg
Roeren, uit tekenen voor een vloot.jpg (159.71 KiB) 2419 keer bekeken
Schip van de plank, uit tekenen voor een vloot.jpg
Schip van de plank, uit tekenen voor een vloot.jpg (251.68 KiB) 2419 keer bekeken
Wil P M

Re: Ernst Vossnack

Bericht door Wil P M »

Een verlies voor de Nederlandse scheepvaart.

Ik heb een keer met hem mee gereden vanaf Rockanje (van de gascursus van Verwey in het Bad hotel 5,5 dag.) naar het centraal station in Rotterdam.
Hij kon boeiend vertellen.

Ik was toen derde stuurman en had al een reis op ms. Antilla Bay gevaren.

Groetjes
Wil


Plaats reactie