Offshore

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Teun Visser

Re: offshore

Bericht door Teun Visser »

.... shit hoe krijg een kiekje er bij :?: [/img][/list]

rinus

Bericht door rinus »

Teun kijk op de helpdesk topic van deze site.
gr.rinus

P,s anders even mailen hier heen Teun.
cor bal

offshore

Bericht door cor bal »

Joost bedankt voor de foto van de Brittannia Platform, en hoop dat er meerdere volgen.

Even een oproep tussen door, voor offshorewerkers jaren geleden. In de jaren 75/80 werkte ik voor offshore Zapata Houston vanuit Rotterdam. In die tijd werkte ik op de Chapparel op de noordzee, zijn er nog mensen die daar in die tijd op gewerkt hebben. Speciaal ben ik op zoek naar Pierre Boshuizen, in die tijd woonde hij in Rotterdam. Pierre was in die tijd Kraandrijver op de Chapparel.

misschien weet iemand iets meer laat het mij dan weten.

gr en alvast bedankt Cor Bal ( shorti )
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Cor,

Nu mij wel duidelijk is dat jij de offshore deskundige bent, kun je mij vast helderheid verschaffen bij de volgende vraag.

Een tijdje geleden zag ik een programma over een schip dat proefboringen deed. Ik vroeg mij af hoe wordt nu voorkomen dat de boel kapot gaat. Ik begreep dat naar alle kanten van het schip ankers zijn uitgezet, maar het schip zal ongetwijfeld bewegen.

Groeten,
Harry
Ron H

Bericht door Ron H »

Harry,

Met een actief deiningscompensatiesysteem, bestaande uit cilinders en schijven, wordt de beweging door deining teniet gedaan. Op de site van Huisman-Itrec vind je er meer met schetsen over.

Hetzelfde probleem hebben onder andere ook sleephopperzuigers. Let er maar eens op als er een langs de kade ligt, er meestal achterop een rechtop staande hydraulische cylinder is geplaatst met een schijvenblok erop. Door de cilinder sychroon met deining in en uit te laten schuiven, wordt door deze kabelverlenging het bewegingsverschil tussen zuigbuis en rivierbodem geminimaliseerd.
cor bal

offshore

Bericht door cor bal »

o.k Gast Ron bedankt alvast voor de info.

Harry het is ongeveer hoe Ron het zegt over die hopperzuigers. Maar ik heb contact opgenomen met een ervaren man, die op deze drilship heeft gevaren en gewerkt. De foto's die hier boven zijn geplaatst door Rinus die heeft hij gemailt naar Rinus. Deze man werkt nu in Georgie, en heeft lekker weer. Dus even afwachten en je krijg de informatie waar je om vraagt.

gr cor bal
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Ron en Cor,

Bedankt voor de info.
Zal dit onderwerp blijven volgen.

Groeten,
Harry
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Deze staat op het oude Kombuispraat als een rood kruisje en dat is niet de bedoeling.
All the best
Jos

20/3/2004
Van Anne Dijkhuijsen

Dit is de Far Splendour een nieuwe supply boot uit Noorwegen super veilig in
slecht weer door de hoge zijkanten circa 3m50. groeten Anne

Afbeelding
rinus

Bericht door rinus »

Afbeelding

en nog een.
gr.rinus
rinus

Bericht door rinus »

Afbeelding

en de laatste Cor zal zelf tekst en uit leg geven.
gr.rinus


Plaats reactie