@Allen
Bedankt voor de link Allen, leuk om dat weer eens terug te zien.
@Gerard
Een paar jaar geleden werd de startbaan van het vliegveld Finkenwärder verlengd omdat ze daar van die reusachtige Airbussen wilden bouwen.
Daar moesten wij toen een oude haven dicht gooien en een eindje verderop een nieuwe construeren, bij de voormalige onderzeebootbunker Fink II.
Daar loopt ook een drukke straat, waar het gebeuren kan dat plotseling de slagbomen dicht gaan en een splinternieuwe Airbus oversteekt.
@jdbvos
Een Caproni Ca.60.
Caproni bouwde in de eerste werldoorlog voor die tijd uitstekende bommenwerpers.
Deze Ca.60 schijnt geen succes geweest te zijn.
Hieronder een link.
http://de.wikipedia.org/wiki/Caproni_Ca.60@Bep
Ik heb veel vliegshow's bezocht, helaas was ik vaak te lui om een fototoestel en een tas vol telelenzen mee te slepen.
Daar heb ik nu spijt van omdat men daar toestellen zag die ik later nooit weer gezien heb.
Op een vliegshow in Hoogeveen heb ik eens flink gefotografeerd, toen ik thuis kwam bleek dat ik vergeten was een filmrolletje in het toestel te stoppen.
Nu ben ik digitaal en is het wat makkelijker, moet slechts aan de batterijen denken.
Helaas is een vliegshow hier in de buurt slechts nog een zeldenheid.
Hieronder een paar plaatjes van de Uiver.
De Uiver is een Douglas DC-2, de voorganger van de bekende DC-3 Dakota.
Helaas is het niet de orginele Uiver maar toch de enigste DC-2 die wereldwijd nog vliegt.
De Uiver werd bekend door de Luchtrace van Londen/Mildenhall naar Melbourne in 1934 waar het vliegtuig een 2e plaats behaalde.
Eerst even een link naar het verhaal van de eerste en de tweede Uiver.
http://nl.wikipedia.org/wiki/UiverHier een paar plaatjes.
Bijlage:
Uiver.jpg [ 290.72 KiB | 1993 keer bekeken ]
De Uiver in actie.
Bijlage:
Uiver1A.jpg [ 151.1 KiB | 1993 keer bekeken ]
Hieronder een paar opgevoerde Stearmans van het Breitling Team.
Boven op de vleugel stond een meid, die tijdens het vliegen allerlei kunsten vertoonde.
Respect, respect voor die meiden, ik durf nog niet eens in een vliegtuig te stappen, laat staan tijdens het vliegen gymnastiek oefeningen op boven op zo'n vleugel te verrichten.
Bijlage:
Breitling.JPG [ 131.67 KiB | 1993 keer bekeken ]
Bijlage:
breitling1.JPG [ 150.54 KiB | 1993 keer bekeken ]
Ze waren denk ik vrij goed beveiligd, maar moesten voor de landing toch in de cockpit klimmen.
Volgens de omroeper waren er gegadigden genoeg om dit soort werk te doen.
Bijlage:
breitling2.JPG [ 115.86 KiB | 1993 keer bekeken ]
Groeten, Hans.