Wijsmuller en oud collega's
Re: Wijsmuller en oud collega's
Goede morgen,
3 oktober 2011 is op de site http://bureau-wijsmuller.nl de Zeeland (III) uit 1982 bijgewerkt, weinig feiten en feitjes maar wel schitterende foto's.
Heeft u nog aanvullingen over de Zeeland? Want compleet zijn mijn gegevens zoals ze nu op de site staan beslist niet.
De volgende plaatsing zal over "Limburg" (II) gaan.
De Limburg is werkzaam geweest in Nigeria (2 X) hierover en hiervan is bitter weinig bekend.
Het zou geweldig zijn als ik hierover informatie kan krijgen, dit zou mogelijk moeten zijn want er was in die tijd Wijsmuller bemanning aan boord.
Heeft u informatie en of foto's van deze "Limburg" dan zou ik deze graag ontvangen, om ook van deze sleepboot de geschiedenis zo compleet mogelijk te maken.
Als u contact opneemt kom ik indien nodig graag langs om foto's of teksten te scannen of te kopiëren.
Stuur even een mail bericht of neem even per telefoon 0573-450248 contact op, dan maak ik een afspraak om langs te komen om de foto's of teksten te scannen en op een CD te branden!
Groet Piet Voorburg
3 oktober 2011 is op de site http://bureau-wijsmuller.nl de Zeeland (III) uit 1982 bijgewerkt, weinig feiten en feitjes maar wel schitterende foto's.
Heeft u nog aanvullingen over de Zeeland? Want compleet zijn mijn gegevens zoals ze nu op de site staan beslist niet.
De volgende plaatsing zal over "Limburg" (II) gaan.
De Limburg is werkzaam geweest in Nigeria (2 X) hierover en hiervan is bitter weinig bekend.
Het zou geweldig zijn als ik hierover informatie kan krijgen, dit zou mogelijk moeten zijn want er was in die tijd Wijsmuller bemanning aan boord.
Heeft u informatie en of foto's van deze "Limburg" dan zou ik deze graag ontvangen, om ook van deze sleepboot de geschiedenis zo compleet mogelijk te maken.
Als u contact opneemt kom ik indien nodig graag langs om foto's of teksten te scannen of te kopiëren.
Stuur even een mail bericht of neem even per telefoon 0573-450248 contact op, dan maak ik een afspraak om langs te komen om de foto's of teksten te scannen en op een CD te branden!
Groet Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 02 okt 2006 22:06
- Contacteer:
Re: Wijsmuller en oud collega's
Dag JosJos Komen schreef:Hallo Kees,
Goedkoop is niet altijd Wijsmuller geweest, het was vroeger als ik het me goed herinner een geduchte concurrent, net als Smit trouwens.
De 'Hulp in Nood' doet mij ook niets, wel de Hector en de Simson, die lagen regelmatig in IJmuiden en bepaalden het gezicht van de Wijsmullersteiger.
Zolang deze schepen nog drijven is er nog hoop, toch?
De concurrentie viel wel mee hoor,(zoiets als één pot nat) Goedkoop heeft in de slechtere tijden BW aardig uit de nesten geholpen.
En de fam. Goedkoop & Wijsmuller waren vrij close met elkaar, getuige de historie.
Grt. Ruud
Re: Wijsmuller en oud collega's
WIE BIEDT ;
In navolging van eerdere berichten met plan om een Wijsmuller-sleper terug te halen naar NL had ik een e-mail gestuurd naar Matsas en zowaar een antwoord gekregen, zie onder:
Dear Sir,
Thank you for your message.
Our Company, LOUCAS G. MATSAS SALVAGE AND TOWAGE M.C. owns and operate Tug
"AMAZON" (ex. HECTOR). Tug "AMAZON" is in very good working condition and
trading in Greece.
Should you have a budget/fund available for the purchase of such a Tug, you
may make an offer for our consideration.
Best regards,
Elias Gerakis
Oper. Dept.
Loucas G. Matsas Building,
16, Botsari street,
185 38 Piraeus, Greece EU
Tel No: +(30) 210 4284126 (24 hrs)
Mob No: +(30) 6932 777 948
Fax No: +(30) 210 4522025
Email: salvage@matsas.gr
Website: http://www.matsas.gr
Wie volgt !
In navolging van eerdere berichten met plan om een Wijsmuller-sleper terug te halen naar NL had ik een e-mail gestuurd naar Matsas en zowaar een antwoord gekregen, zie onder:
Dear Sir,
Thank you for your message.
Our Company, LOUCAS G. MATSAS SALVAGE AND TOWAGE M.C. owns and operate Tug
"AMAZON" (ex. HECTOR). Tug "AMAZON" is in very good working condition and
trading in Greece.
Should you have a budget/fund available for the purchase of such a Tug, you
may make an offer for our consideration.
Best regards,
Elias Gerakis
Oper. Dept.
Loucas G. Matsas Building,
16, Botsari street,
185 38 Piraeus, Greece EU
Tel No: +(30) 210 4284126 (24 hrs)
Mob No: +(30) 6932 777 948
Fax No: +(30) 210 4522025
Email: salvage@matsas.gr
Website: http://www.matsas.gr
Wie volgt !
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
Re: Wijsmuller en oud collega's
Prachtig Jos,
Maar de woorden: Good working en trading zullen de prijs wel opdrijven denk ik...........
We kunnen hem ook inscheren als onderpand voor de lening die ze krijgen natuurlijk.
Maar de woorden: Good working en trading zullen de prijs wel opdrijven denk ik...........
We kunnen hem ook inscheren als onderpand voor de lening die ze krijgen natuurlijk.
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Mayday is in !!
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
- Locatie: Valthermond, Dr.
Re: Wijsmuller en oud collega's
Ziet er nog knap uit in Mei 2009.
- Bijlagen
-
- Amazon (ex Hector) Mei 2009
- amazon, mei 2009.jpg (74.67 KiB) 1460 keer bekeken
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: Wijsmuller en oud collega's
Hallo Jos,
Heb jij enig idee wat dat zou moeten kosten??????????????
Als dat weet zou je misschien eens kunnen gaan denken aan sponsors en wie je eventueel kan benaderen.
Griekenland staat er neit best voor,mischien is dat aan de prijs te merken
groeten uit een zonnig reda
Cor
Heb jij enig idee wat dat zou moeten kosten??????????????
Als dat weet zou je misschien eens kunnen gaan denken aan sponsors en wie je eventueel kan benaderen.
Griekenland staat er neit best voor,mischien is dat aan de prijs te merken
groeten uit een zonnig reda
Cor
Il parle Il a parle
Re: Wijsmuller en oud collega's
Heb een vraag uitstaan bij een shipbroker.
Aan allen het verzoek om alvast te gaan sparen, eindejaarsuitkeringen te reserveren en geen geld uit te geven aan collectes, straatmuzikanten, enz.!
De Pegasus vaart overigens voor Lyboussakis Towage & Salvage te Perama, Griekenland.
Aan allen het verzoek om alvast te gaan sparen, eindejaarsuitkeringen te reserveren en geen geld uit te geven aan collectes, straatmuzikanten, enz.!
De Pegasus vaart overigens voor Lyboussakis Towage & Salvage te Perama, Griekenland.
Re: Wijsmuller en oud collega's
Ik heb al gehoord dat men de "Anders J. Goedkoop" willen onderbrengen in een stichting om haar (hem) te kunnen behouden. Als daarnaast ook inderdaan de "Philip R. Goedkoop" teruggehaald zou kunnen worden dat hebben we zowaar 2 typen Goedkoopslepers terug in oude staat.roy schreef:Graag zou ik ook een duit in het zakje willen doen m.b.t. het conserveren van schepen in de IJmond.
Bovendiendien zijn beiden in redelijk originele staat. En zoals Roy reeds voorstelde zou één- of meerdere voormalige Wijsmullersleepboten ook zeker niet mistaan. Laten we eerlijk zijn: ze maken allen deel uit van een belangrijke en roemruchte na-oorlogse periode. Ze zijn representatief voor die periode en verdienen het om voor het nageslacht (en ons) te worden bewaard.
Ik zou zo'n initiatief zeker willen steunen.
Re: Wijsmuller en oud collega's
Het doet me goed te vernemen dat h.e.e.a. toch wel leeft en er kansen gezien worden dan wel onderzocht om iets voor de IJmond te betekenen.
In dit kader moet er wel op gewezen worden dat Proet zo'n 2 geleden een aardig eind op weg was om een Wijsmullerboot naar Holland te halen. Het bleek dat de financieën niet eens het grote struikelblok waren, maar wel de mensen die de kar daadwerkelijk willen gaan trekken. De gemeente Velsen was ook niet echt pro, maar vertoonde later wel enige toeschietelijkheid. Toch was een ligplaats een flink struikelblok. Elk meter kade lengte moet n.l. benut, ( lees betaald liggen ), worden.
Dat zou in m'n huidige woonplaats een stuk eenvoudiger kunnen zijn. Willemsoord zou die kaderuimte kunnen bieden. Maar dan nog........... wie gaat, of gaan, zo'n boot of boten beheren. Dit zowel bestuurlijk als in praktijk.
Voor de goede orde; hier is Proet op stuk gelopen..........................
Dit is gebleken na een telefoongesprek dat ik gisteren met Proet gehad heb. In een uur tijd leverde dit zeer veel informatie op, maar om nu te zeggen dat ik er vrolijk van werd, nou nee.
Wie kan garanderen dat hij of zij minimaal 4 a 5 jaar in een bestuur gaat zitten, de "markt" gaan en kunnen bewerken en een team op kunnen bouwen die in praktijk de kar willen en kunnen gaan trekken.
Ik zou haast zeggen; roept u maar..................
m.v.g. Roy
In dit kader moet er wel op gewezen worden dat Proet zo'n 2 geleden een aardig eind op weg was om een Wijsmullerboot naar Holland te halen. Het bleek dat de financieën niet eens het grote struikelblok waren, maar wel de mensen die de kar daadwerkelijk willen gaan trekken. De gemeente Velsen was ook niet echt pro, maar vertoonde later wel enige toeschietelijkheid. Toch was een ligplaats een flink struikelblok. Elk meter kade lengte moet n.l. benut, ( lees betaald liggen ), worden.
Dat zou in m'n huidige woonplaats een stuk eenvoudiger kunnen zijn. Willemsoord zou die kaderuimte kunnen bieden. Maar dan nog........... wie gaat, of gaan, zo'n boot of boten beheren. Dit zowel bestuurlijk als in praktijk.
Voor de goede orde; hier is Proet op stuk gelopen..........................
Dit is gebleken na een telefoongesprek dat ik gisteren met Proet gehad heb. In een uur tijd leverde dit zeer veel informatie op, maar om nu te zeggen dat ik er vrolijk van werd, nou nee.
Wie kan garanderen dat hij of zij minimaal 4 a 5 jaar in een bestuur gaat zitten, de "markt" gaan en kunnen bewerken en een team op kunnen bouwen die in praktijk de kar willen en kunnen gaan trekken.
Ik zou haast zeggen; roept u maar..................
m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................