Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Frans/Goofy

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Frans/Goofy »

Als er interesse voor is,
Dan plaats ik opnieuw het hele verhaal van de ,
inbelslag namen door Indonesië van de Noord Holland.
Dat heb ik hier nog ergens liggen.
Gr Frans / Goofy

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Uit de Coll. van Reederij Gebr. Goedkoop http://www.reederijgebrgoedkoop.nl/ heb ik de volgende foto ontvangen.
Amsterdam in.jpg
Amsterdam in.jpg (190.16 KiB) 2297 keer bekeken
Maar nu mijn brandende vraag, waar en wanneer?

Ik heb had zelf het idee Malta maar ik twijfel daar ook weer aan.

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bob R.I.P. »

Het zou toch Malta wel kunnen gezien de twee vlaggen (Wit/Rood) op de fortificaties. Wit/Rood is tenslotte de vlag van Malta. In het wit moet nog wel wat staan maar daar is het te ver voor.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

j.haver schreef:Moeilijk te antwoorden ;

1976 was het jaar van de veranderingen ; nieuw logo (de schakels), Wijsmuller kleuren in de schoorstenen van de provincieklasse en de zeeheldenklasse, en de naam WIJSMULLER op de boorden .

1980 schakels als logo op de dekhuizen van de nieuwe provincieklasse

De lichtblauwe rompkleur werd eerst ingevoerd bij de werkmaatschappijen (niet op jouw website vermeld), daarna is het in de havendienst van IJmuiden/Amsterdam doorgevoerd.
Boten werden allemaal geleidelijk omgekleurd.
De eerste sleepboten met lichtblauwe rompkleur waren meen ik de ManWijs sleepboten.

Nadat Svitzer aandeel maakte van Svitzer / Wijsmuller werden de BW-logo's vervangen door Svitzer-kruis.

Voorts werden de rompen naar de donkerblauwe kleur geschilderd, naderhand de dekhuizen in de gele-Svitzer kleur.

Svitzer - kruis is na dat de Wijsmuller-naam geheel verdween omgezet in het 'Propeller-logo'.

Jaartallen moet ik terug traceren. Kom ik op terug.
Om het even simpel te houden kom ik met de kleurschema's van de provincie klasse na 1981 op de volgende kleuren variaties:

1981 Goedkoop wit stuurhuis met witte top

ergens in 1985 Goedkoop wit stuurhuis met oranje top

1999 Wijsmuller in plaats van Goedkoop op de verschansing

2001 fel Blauwe romp wit stuurhuis en oranje top na de verkoop wordt het schakel logo vervangen door het Svitzer kruis

2002 Blauwe romp word donker geschilderd

2004 Donkere romp en oker kleurig dekhuis met Svitzer kruis als logo

2009 Svitzer kruis wordt vervangen door logo propeller

Dit is denk ik niet volledig en niet helemaal juist maar ik zit in de buurt.

Wie kan de gegevens helemaal kloppend maken?

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

16 oktober 2011 is op de site http://bureau-wijsmuller.nl de Limburg (II) uit 1982 bijgewerkt, weinig feiten en feitjes maar wel schitterende foto's.

De volgende plaatsing zal over "Jetwise" gaan.

De "Jetwise" is werkzaam geweest in o.a. de Perzische Golf, was bedoeld als Crew-tender, en hierover en hiervan is bitter weinig bekend, ook van de werkzaamheden en daden in de PG als blusboot zou nog een hoop te vertellen (kunnen) zijn.

Het zou geweldig zijn als ik hierover informatie kan krijgen, dit zou mogelijk moeten zijn want er was in die tijd Wijsmuller bemanning aan boord.
Heeft u informatie en of foto's van deze "Jetwise" dan zou ik deze graag ontvangen, om ook van deze sleepboot de geschiedenis zo compleet mogelijk te maken.

Als u contact opneemt kom ik indien nodig graag langs om foto's of teksten te scannen of te kopiëren.

Stuur even een mail bericht of neem even per telefoon 0573-450248 contact op, dan maak ik een afspraak om langs te komen om de foto's of teksten te scannen en op een CD te branden!

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Brazuca »

proet schreef:Maar nu mijn brandende vraag, waar en wanneer?
Waar? De haven van Valletta, Malta, zeker te weten. Zo te zien ligt de sleper voor de "upper Baracca gardens" (dat ligt achter de bogen op de foto)
Wanneer? Dat is moeilijker te bepalen. De lift op de foto was lange tijd niet werkzaam, en is later afgebroken.

Malta was altijd een prettige bestemming, het is eigenlijk één groot museum, met een rijke historie.
Zou er graag nog eens een keer naar terug willen keren.

@Bob, de vlag van Malta heeft in het witte gedeelte het "St George Cross", Deze colectieve onderscheiding heeft Malta gekregen, in 1942 naar aanleiding van de heldhaftige verdediging van het eiland tijdens WO-II.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Begin september had ik een vraag met welk schip vertrekt de Gelderland uit welke haven?
Gelderland Coll Reederij Goedkoop.jpg
Gelderland Coll Reederij Goedkoop.jpg (148.28 KiB) 1979 keer bekeken
Een deel van de vraag weet ik nu, het is de Gelderland die in 1975 vertrekt uit de haven van .... naar ....
met de Patagonia Argentina (1962 - 9.754 Brt.) ex Hollandse Dreef

Nu nog even de oplossing van de reis wanneer (datum) en waar vandaan .... naar ....

Moet toch kunnen :-D

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
LuukW

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door LuukW »

over de reis van de gelderland met de patagonia argentina,
die was 7/1974 van willemstad curacau via panama en hawaii naar japan.
het schip had een gebroken krukas en kreeg in japan een nieuwe moter
vrgr luuk van der woude
LuukW

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door LuukW »

proet, stuur mij je emailadres even dan kan ik je antwoorden.
vrgr. luuk v/d woude
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Vraagje :oops:

De Zeeland en de Brabant hebben gewerkt bij de Oosterscheldewerken.
Maar ik heb nu een aantal foto's waar een van de twee opstaan, maar wie is wie.

Zijn er verschillen aan te wijzen waarin je de Zeeland od de Brabant kan herkennen :?:

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl


Plaats reactie