Wijsmuller en oud collega's

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Bart the second
Berichten: 810
Lid geworden op: 05 mar 2006 16:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Bart the second »

Kees,
Je hebt helemaal gelijk.
In mijn bunkerboekie staat 1350 liter per dag.

Volle kracht trekken met de Tempest 24 uur marine diesel 30500 liter per dag (asgeneratoren bij)

groeba
meestertje....ik zeg het en ik blijf het zeggen in alle gevallen.

Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

Vandaag heb ik helaas onderstaande rouwkaart van Peter Haring ontvangen.

Hierbij de kaart voor zijn oud collega's.
Peter Haring001.jpg
Peter Haring001.jpg (189.28 KiB) 2319 keer bekeken
Ik wens de vrouw en kinderen van Peter veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
BaCo

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door BaCo »

Hier dan nog maar een paar foto's van de "Tempest" en haar bijna 2ling. :)
Foto's gemaakt door Willem Oldenburg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mariner (R.I.P.)

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Mooie plaatjes van de "Tampax", ( zoals ze in de zeventiger jaren op de Noordzee genoemd werd.) :-D

(Had te maken met "die ronde top", (of kop) , voordat Wijsmuller er een fender tegenaan plakte) :wink:
jaap vijf

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door jaap vijf »

Terug van weg geweest. Op de een of andere voor mij onbekende manier ben ik enkele maanden geleden uitgelogd. Inloggen was niet meer mogelijk,daar de combinatie roepnaam en wachtwoord in elke samenstelling erkeerd was. Eerst dacht ik van laat maar zitten ,maar er zijn berichten waar ik op wil reageren. Zodoende heb ik mij nu geregistreerd als jaap vijf i.p.v jaap5
jaap vijf

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door jaap vijf »

In een kort tijdsbestek zijn twee collega,s van mij uit mijn Wijsmuller tijdperk overleden. Allereerst Rob Deelder waar mee ik een reis heb gedaan van de Canarische eilanden naar India, Dat was met de Gelderland Onvergetelijk ,want ter hoogte van Kaap de Goede Hoop kreeg ik een telegram dat mijn vader overleden was, Maar terug te komen op Rob. Hij was een van de gangmakers om op de rede van Colombo met de motorboot te gaan waterskieen. Veel lol gehad. De laatste jaren heb ik Rob diverse keren ontmoet tijdens de reunies.Hij was een fijne kerel en een echt Wijsmuller man Ik wens zijn familie veel sterkte.Rob tabé Over en Uit.
jaap vijf

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door jaap vijf »

Dan zag ik vandaag het laatste bericht van het overlijden van Peter Haring.
Ik heb met hem een heel prettige reis gemaakt op de Jacob van HeemskerkHij was toen nog ass wtk en liep zoals gebruikelijk samen met de eerste ( mijn persoontje) de zeewachten. Dus hebben we heel wat uurtjes kunnen babbelen. Wij zijn in dok begonnen na de ombouw,een job in vliegend stormweer boven Terschelling gemaakt en toen samen met de Utrecht met het grote melkflessenbooreiland de Sedneth 1 van R,dam naar tarragona usw,
Ik wens zijn familie veel sterkte met dit grote verliies.
Peter tabé,behouden vaart. Over en uit. Jaap vijfhuize
Henny

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door Henny »

Beste Wijsmuller-jongens,

Ik heb ooit nog eens een blauwe maandag bij Wijsmuller gewerkt, in afwachting voor de grote reis op een zeesleper moest ik een week dienst doen als matroos op die havenslepers van IJmuiden, dat waren twee oude havenslepers ik praat over rond 1975. De zeeschepen door de sluizen schutten, nou weet ik de namen toch niet meer.
Zou leuk zijn als iemand de namen en of een foto had van die toen al oude schepen, misschien dat ze op het forum staan maar dat zijn heel wat pagina's en zoals gezegd die namen ben ik kwijt was iets van Nestor weet niet zeker.
Er zal toch wel iemand zijn die het nog weet, bij voorbaat dank.

Mvg,

Henny
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door proet »

www.bureau-wijsmuller.nl

Daar staan ze allemaal

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Wijsmuller en oud collega's

Bericht door j.haver »

bijna allemaal :-D


Plaats reactie