(Scheeps) foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door v+d »

Hier een plaatje met verschillende verbindingen(moderne) dus ook gelast en gejoggeld waarbij het verzetje van Harry goed te zien is!!
gejoggeld.gif
gejoggeld.gif (19.53 KiB) 2291 keer bekeken

Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door Jaap5 »

Heren
Nogmaals dank voor de info over de gejoggelde scheepshuid en de foto,s van de Sibajak. Frappant dat de Sibajak ook zo gebouwd is.

Ik hoop mijn neef en nicht over enkele weken te ontmoeten en dan horen jullie nog wel hun commentaar Alvast namens hun bedankt Groet Jaap5
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Frappant dat de Sibajak ook zo gebouwd
Hallo Jaap5.
Ik denk dat je bij de Sibajak gewone " geklonken overlap" van de klinknaden ziet ...hetgeen je niet moet verwarren met gejoggeld....kijk even goed naar dat mooie tekeningetje van V+D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Journee

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door Journee »

de gejoggelde scheepshuid
Joggelen is duur, maar het grote voordeel was dat de geklonken spanten (als het vakkundig uitgevoerd was) overal tegen de geklonken scheepshuid aan lagen.
De binnenkant van de huid was dan "glad".

Mvg, Johan.
AnneKJ

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door AnneKJ »

Caledonia (1948).

Ik ben op zoek naar een foto, van de Caldonia (1948) liggend aan de "Westerdoksdijk" in Amsterdam. Voorzover ik me kan herinneren, lag die daar tussen 1965 en 1970. Ik heb al gekeken op de Beeldbank van Amsterdam, maar kan daar volgens mij niet downloaden.

Grt.

Anne
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door jdbvos »

Ken geen Caldonia...
maar gezien de naam denk ik dat het de Caledonia moet zijn....
Misschien dit passagierschip uit 1948 ?
Caledonia1948.jpg
Caledonia1948.jpg (309.57 KiB) 2839 keer bekeken
Oost, west...ook best
AnneKJ

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door AnneKJ »

Bedankt voor de foto, het gaat inderdaad om de Caledonia (zoals ook boven het bericht staat).

Grt.

Anne
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door Akwanaut »

The three Anchor Line 'sister' ships included CILICIA, CIRCASSIA and CALEDONIA. Tonnages were all a little over 11,000. The three were built in 1938, 1937 & 1948 resp. and were all twin screw, oil-fired of the 2X8 cyclinder Fairfield-Doxford opposed piston type with standard speed of 16.5 knots. They were designed for 300 First Class and 80 steerage passengers. These three magnificent vessels proved to be serious competition for P & O on the U.K./India run. Accommodation and catering services were exceptional.

The CALEDONIA (above) 11,252 tons was practically identical in form to her sister ship CIRCASSIA with the exception that the steam pipe abaft the funnel reaches the top of the funnel, whereas her sister's stopped mid-way. She was launched by the Marchioness of Linlithgow on March 12th. 1947 and delivered March 23rd, 1948 for the Bombay service. In 1965 she arrived in Amsterdam for use as a floating hostel for students of Amsterdam University. This fine ship was finally towed to Hamburd in March 1970 and broken up by Ritshers.

Afbeelding

Afbeelding
Groet Frank
AnneKJ

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door AnneKJ »

Frank,

Bedankt voor de foto.

Grt.

Anne
Gebruikersavatar
henk kort
Berichten: 773
Lid geworden op: 30 mei 2005 10:19
Locatie: vlissingen

Re: Scheepsfoto's gezocht

Bericht door henk kort »

Goeden Middag.

Ben op zoek naar een goede foto liefst een hoge resolutie van de ss Zeeland van de
Scheepvaart & Steenkolen Maatschappij,gebouwd in 1930 als ss Zeeland verkocht in 56 en herdoopt in Alhena.
Weer verkocht in 63,en brick Settino gedoopt.
In 72 verkocht voor de sloop.
Foto is voor een voormalige keteljongen (J.Engelsman) die daar in begin vijftiger jaren op begonnen is,en nu in zijn laatste levensfase is.
Wie weet eventueel of daar ook nog bemanningslijsten van zijn.
Al vast bedankt voor de moeite.

Groetjes Henk.
Eens op het water,en voor altijd verkocht


Plaats reactie