SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
dirk1

Re: SMN

Bericht door dirk1 »

Hoi LP,

Ik was effe afwezig dus nog ggeen reactie kunnen geven m.b.t. die blonde dekgast. zoals Ber al opmerkte is het niet Jan Zwemmer ( die kwam dacht ik van Zandvoort) en ook niet Bertus de Bruijn, en volgens mij ook niet de Vos dus moet het de toendertijd o.g Bastiani geweest zijn. Ik zat effe terug te kijken op de bemanningslijsten van Joop maar de V is weg of leeg.
Want ik weet dat ik wel met een de Vos heb gevaren maar die had in die tijd een snor.

Dus so far so good

Groetjes Dirk

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hallo Dirk,

De V is er weer. Ik had ze gisteren nog allemaal nagekeken op 0 kbytes maar deze was 1 kbyte, ook te weinig.

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Nias.

Hartelijk dank voor het goede nieuws over Ferry als je hem weer een keer spreekt doe hem dan de groeten van mij misschien komt hij ook een keer op kombuispraat.

Groetjes Bob.V. PS ik geloof niet dat die matroos op die foto Ton Tonkers is die was volgens mij blonder
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Dirk.

Ben jij misschien in de war met Gerry Vos zaten we toch mee op de Camerounkust?

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Nias en Bob

Nias, bedankt voor het bericht dat Ferry nog onder ons is, heb ontzettend met hem gelachen op de Neder Waal (we waren vaste stap maatjes).Als je hem nog eens spreek doe hem de groeten.

Bob, het was inderdaad een ras Amsterdammer met bij behorende humor, ik doe er een paar foto's bij die ik van Ferry heb gemaakt op de Neder Waal, toen waren we beide nog broekies, hij lichtmatroos en ik koksmaat.
Neder Waal - Ferry Schwarts.jpg
Neder Waal - Ferry Schwarts.jpg (338.6 KiB) 2021 keer bekeken
Boven: op het zonnedek boven de poep, lagen we altijd te zonnen.

Afbeelding

Boven: goot gangway schoon scheppen (lag vol met stront van de varkens die we op het voorschip vervoerde, bestemd voor China.

Afbeelding

Boven en onder: genomen op de poep.

Afbeelding

Groetjes Willem
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: SMN

Bericht door Evert Sikkema »

Willem Oldenburg schreef: Boven: goot gangway schoon scheppen (lag vol met stront van de varkens die we op het voorschip vervoerde, bestemd voor China.
Groetjes Willem
Zo te zien, Willem, hadden ze toen nog nooit van ARBO voorschriften gehoord en weet ik wat voor voorschriften nu nog meer in de scheepvaart gelden (veiligheidshelmen, reflecterende jacks/hesjes enz.)

groeten
Evert Sikkema
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Evert

Inderdaad bestond die toestand nog niet en niemand maakte ze eigen er druk om, b.v. als de masten - romp - schoorsteen - voorkant accommodatie geschilderd moest worden, gebeurde dat met bootsman stoeltjes of plank.
Zulke dingen waren toe normaal en er lag ook niemand wakker van, op onderstaande foto (wat in deze tijd absoluut niet zou kunnen) stond de stuurman van de wacht toe te kijken op de brug en vroegen ze of ze ook een extra afdruk van de foto konden krijgen.
Als je het nu bekijk, begrijp je dat zulke dingen niet kunnen, het was een vrij ruwe zee met achterin komende deining, dus het schip gierde als de pest en bij een verkeerde haal had de kombuis zonder personeel gezeten.
Hier onder de betreffende foto, dat was op de Neder Rijn.
Neder Rijn - Piet Moeken en ik.jpg
Neder Rijn - Piet Moeken en ik.jpg (265.68 KiB) 3414 keer bekeken
Groetjes Willem
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Willem.

Bedankt voor de foto's hij is op die foto's van jou idd een stukje jonger dan toen ik met hem op de Abel Tasman zat dat was in 1971 we waren beide matroos en hadden de hutten naast elkaar met een gezamelijke douche en wc er tussen dat was in die tijd een echte luxe.Ik heb alles al afgezocht of ik nog foto's van die reis had maar heb helaas niks kunnen vinden misschien dat Sjaak daar nog foto's van heeft want die zat toen ook aan boord.Het is in ieder geval goed nieuws dat hij er nog is.

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Bob

Dat ik met hem op de Neder Waal zat was van 19-11-1966 t/m 13-03-1967, toen waren we broekies van 17 jaar.
Heb nog een foto van Ferry en het zelfde plakplaatje op me linker boven arm, lieten we toen in Hong Kong zetten, samen met matroos Blom, die zat van onder tot boven onder, was trouwens een kleurrijk figuur.
Neder Waal - Bangkok - Venus Bar.jpg
Neder Waal - Bangkok - Venus Bar.jpg (241.06 KiB) 3265 keer bekeken
Boven: samen met Ferry in de Venus Bar in Bangkok, toen was het daar nog helemaal te gek.

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Willem.

Ja dat waren mooie tijden, Bangkok was toen nog het paradijs net zoals Singapore en al die plekken daar in de omgeving :wink: Met matroos Blom bedoel je dan Nico want daar heb ik verscheidene reizen mee gemaakt.

Groetjes Bob.V.
Bijlagen
IMG_0005.jpg
IMG_0005.jpg (130.66 KiB) 3251 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.


Plaats reactie