SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Als het inderdaad Nico Blom is geweest:
Bob, heb jij nog contact met hem gehad nadat ik je zijn e-mailadres heb gegeven?
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo René

Ik heb toen een mailtje gestuurd maar heb niks gehoord,ik denk trouwens niet dat Willem Nico bedoeld
want de foto's die ik nog heb zie je geen plaatjes op z'n body 8)

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi Bob en René

Het was niet Nico Blom, maar ene matroos R.P. Blom (zou niet meer weten waar R.P. voor staat), wat ik wel weet is dat hij echt vanonder tot boven onder de plakplaatjes zat Adelaars / Popey / Olijvje / Tijgerkop met een dolk er doorheen / het bekende Zeemansgraf met Windjammer en op ze kont, beide billen een oog getatoot. Dat moesten we altijd weten ook, als ie een slok op had kon ie achteruit kijken, zonder ze kop om te draaien. Je begrijp het al, dan moest de broek naar beneden.
En Bob wat dat Bangkok en Singapore betreft, werelds in die tijd.

Groetjes Willem
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Willem.

Ja dat waren idd prachtige tijden daar in die conterijen Singapore met de bekende melkmeisjes, waar zonder snuitje niks mee te versieren was behalve chocolade melk :wink: Hong Kong met de gouden ploeg waar altijd de schijthuizen verstopt waren en dan natuurlijk Bangkok waar bij ons aan boord die ouwe op de brugvleugel liep te tellen hoeveel meisjes aan boord kwamen en naar beneden riep de man twee :lol: en ook niet te vergeten Manilla waar je zowat met de trossen in de kroeg lag,soms denk je daar nog weleens met weemoed aan terug.Maar we hebben dat gelukkig mee mogen maken dan ziet het er tegenwoordig wel heel anders uit :( Trouwens in Japan en Zuid Amerika was het ook altijd feest welk land eigenlijk niet?Misschien in de PG alhoewel ik daar met de Zwarte Zee ook het best naar m'n zin had.

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
rob niezing (R.I.P.)

Re: SMN

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge Bob e.a

Ja dat waren tijden in Singapore, met oa de Acteon in plm'70 toen voeren we kersosine op Vietnam,
link dat wel, maar ja mokkels drank, en niet te vergeten oorlogs gage :mrgreen: wat een tijd, prachtig :lol: :shock: dat maakte veel goed, je was jong, en gaf nergens geen bal om :lol:

De Tasman zee lag toen daar ook in Singapore. lang leve de Ritz bar ea. :lol: :-D :roll:

Gr. Rob
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Rob.
Ja dat waren gouden tijden daar in die omstreken,voer de Tasman Zee toen ook niet op Viétnam met bakken met allerlei rotzooi erop?Ik weet het niet meer.

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Hallo stapvolk, ja pure nostalgie, jammer dat de digitale camera nog moest worden uitgevonden, dan was het dubbel genieten geblazen geweest. Mooi dat er des ondanks toch nog steeds van die kleffe foto's opduiken.

Bijgaand een foto gemaakt van af het bootje naar de wal. (Neder Ebro) Vraag me niet waar we lagen, maar het was voor onze passagiers in iedergeval genoeg reden om er ook de wal op te gaan. Het waren Amerikanen, die man was vroeger loods geweest, ze zullen gezien de leeftijd van toen, niet meer onder ons zijn, maar ik heb nog wel een aardig bedankbriefje van ze liggen voor de goede service aan boord.

Afbeelding
quo vadis
Bema

Re: SMN

Bericht door Bema »

Ik hoor Nico Blom voorbij komen, is die later de offshore ingeraakt?
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Ja, Nico is kraanmachinist.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Blik op Kaapstad (Neder Ebro)

Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie