Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Knopenkees
Berichten: 231
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48

Re: Even voorstellen

Bericht door Knopenkees »

Dag Jos. Bedankt.

Hoorde op de zeevaartschool van een beroep, waar je in de havens niet hoefde te lossen en laden en waar je ook niet in de machinekamer hoefde te zijn.

gevaren bij KNSM, NedLloyd, HBT, Incotrans, Shell maar de leukste tijd was toch de KJCPL met vooral de reizen Far East - Zuid Amerika. Lang van huis, okee, maar was t.m. de moeite waard om je koffer uit te pakken.

En om je vraag te beantwoorden :

Radio Holland.

alex ten wolde

Re: Even voorstellen

Bericht door alex ten wolde »

ik zal mezelf hier even voorstellen,

ik ben alex ten wolde, ben 21 jaar. zit op de zeevaartschool in Den-Helder en ben momenteel aan het einde van me opleiding.
voor me school heb ik eerst 2.5 jaar gevaren om te zien of het was wat ik verwacht had, kwam erachter dat het veel meer was
dan dat ik dacht wat het was en toen besloten de opleiding te gaan doen.

Vaar nu ondertussen 4.5 jaar en monster aan en af zo vaak als dat ik kan, ben begonnen op coasters van 3000GT,
de Flinterforest en de Flinterwave ( later hernoemd Forest en Wave ). Momenteel vaar ik als stagaire op de ''onego St.petersburg'' van het bedrijf Forestwave Navigation, Dit is een multi-purpose schip van 8000 tonnes met eigen laadgerei, in deze 4.5 jaar altijd gemonsterd als stagaire met natuurlijk extra werk zoals:
de vetput in, want waarom zouden hun het doen als ze een leerling hebben, het zoeken naar de kompassleutel, maar ook stuurmans werk overgenomen
naar verloop van tijd. denk hierbij aan het laden van het schip, navigeren en alles wat daarbij komt kijken.

Momenteel zit ik de laatste gedeeltes van me school en hoop met twee weken weer aan boord te zitten om mijn stagetijd af te maken en daarna aanmonsteren als tweede stuurman voor de eerste keer.

tevens ben ik het neefje van Chris G die hier ook actief is op het forum.

tot zover mijn verhaal in het kort, kijk er naar uit om mee te doen op dit forum, wordt een hoop nuttigs behandeld maar het is ook altijd leuk om de oude zeevaartverhalen te horen.

met vriendelijke groeten,

Alex ten Wolde
Frans/Goofy

Re: Even voorstellen

Bericht door Frans/Goofy »

Dat doe je goed Alex.
Gr Frans / Goofy
Heiko

Even voorstellen...

Bericht door Heiko »

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum, lijkt me netjes me even voor te stellen.
Ik ben Heiko de Wal en ben hier terecht gekomen toen ik op zoek was naar fotoos van de schepen waar ik op gevaren heb. Intussen al heel wat uurtjes rondgekeken en genoten van de plaatjes en verhalen die ook bij mij weer vele mooie herinneringen boven brengen.
Ik heb vanaf 1975 gevaren als leerling en derde stuurman bij de Chevron, te weten de Amsterdam, Arnhem, the Hague, de Freeport en de Nederland. Mooie tijd, al weer veel te lang geleden.
Helaas zijn al mijn eigen foto's bij een brand verloren gegaan en kan ik op dat vlak niet veel bijdragen... :(

Groet!
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Heiko,
van harte welkom op Kombuispraat, dat je alle foto's kwijt bent is natuurlijk heel erg jammer, maar op het topic Mooie tankers kun je alle sterke waargebeurde tankerverhalen kwijt.
Ben ergens wel benieuwd hoe de airco op de Chevron Arnhem werkte, toen ik op de Caltex Arnhem zat werd de airco tijdens dok in Palermo geinstalleerd.
Het werd op het blowersysteem, wat voorheen alleen maar warme lucht blies, aangesloten.
We hadden toen regelmatig black-outs en dan moest de airco weer een tijdje uit.
Uiteraard was dit altijd airco in de midscheeps. :)
En de Chevron The Hague een omgebouwde T2, aan foto's te zien is de volledige midscheeps naar achteruit verplaatst.
Ben benieuwd hoe de brug er op de Chevron The Hague uitzag, nog in de oude T2-staat?
All the best
Jos
Heiko

Re: Even voorstellen

Bericht door Heiko »

Hi Jos, de airco van de Arnhem was een bijzonder geval. Ik heb een half jaar gevaren tussen Venuzuela en de oostkust van de States in de winter. Je kan je voorstellen hoe de temparatuurs wisselingen waren in een paar weken tijd, zo stond je te lossen in Perth Amboy met vier lagen kleding, twee of drie weken later in je korte broek laden op het meer van Maracaibo.
En of de duvel er mee speelde, in Venuzuela was de airco stuk en als die eindelijk weer gemaakt was waren we weer in Philly of Baltimore en had je het niet meer nodig. Dat is letterlijk een aantal keren zo gegaan. Voor de rest was het een prima schip en een uitstekende reis!

Groet!
Heiko

Re: Even voorstellen

Bericht door Heiko »

Was ik vergeten je laatste vraag te beantwoorden...
De brug van de Chevron the Hague was wel moderner dan die van de Arnhem dus ik neem aan dat daar wel aan gesleuteld is bij de verbouw. Voor de rest vond ik het geen mooie bak. De mooiste waren toch wel de Nederland en de Amsterdam, hoewel dat misschien ook wel door de reizen en de bemanning kwam. Over de Freeport zullen we het maar niet hebben... Dat schip heeft mijn plezier in het varen volledig weggenomen :-D

Groet!
Frans/Goofy

Re: Even voorstellen

Bericht door Frans/Goofy »

Hallo Heiko,
Leuk. dat je mee doet.
Gr Frans / Goofy
Basher
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 okt 2012 00:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Basher »

:oops:
Jur de Jong
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jun 2011 21:55
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Jur de Jong »

Heb mij net opgegeven als nep-kapitein. Lijkt mij lachen.

:mrgreen:


Plaats reactie