SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Hoi Bob,

Op de vorige pagina was er een discussie ontstaan welk schip op een foto van Henk Bruinning stond.
Van de dochter Mirjam van Guus Dalstra had ik het telefoonnummer en adres gekregen.
Die zal ik je ik je in een PB'tje sturen.

Groetjes Joop

Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Laat ik me er ook eens mee bemoeien. Die kleurenfoto op pag.311 is geheid een B. boot.
Kijk naar die vierkante zware spier mast, maar vooral naar luik 1. Als je goed kijkt zie je
4 laadbomen. Karimata en Karimun hadden er 2 op luik 1.
Gr.Ber.
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: SMN

Bericht door P.J.Schellingerhout »

Vandaar mijn z/w foto van de Batu, lijkt heel veel op de kleuren foto.
Groeten Co
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

Om me er ook mee te bemoeien:
Kan ook de Banggai zijn, deze foto van mij staat tig pagina's terug, met onderstaand bijschrift.

Bijgaand een foto van de Banggai, genomen op volle zee. Ik voel de trillingen en hoor nog het geluid van de motor in mijn gedachte, als het schip in zulk weer af en toe "een paaltje pikte".

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Henk Bruinning heeft volgens de bemanningslijsten die tot nu toe bekend zijn op de BANGGAI en de BATJAN gevaren.
Hier een foto van de BANGGAI van Kees Mensch van 1958. Ik zie wel overeenkomsten maar ik ben geen dekgast. :P
BANGGAI.jpg
BANGGAI.jpg (504.01 KiB) 2329 keer bekeken
smn2001(1)(2).jpg
smn2001(1)(2).jpg (513.72 KiB) 2325 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: SMN

Bericht door Roy »

Die foto is een geheel eigen leven gaan leiden...................
Een pracht dat het zoveel ex varensmensen bezig houdt. :!: :idea: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:wink: Dat het om een "Ba-boot" gaat leidt geen twijfel. Van af dit open dek (destijds direct naast mijn hut -Batu en Banggai-) kon je mooie plaatjes schieten.
quo vadis
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo heren.

Dat is een Ba boot de Karimata-Karimun hadden 4 ruimen voor.
Even als de Karachi en de Karakorum maar die waren van 1958,en hadden rolluiken.
Hier onder de Karimata.
Groetjes Bob.V.
Bijlagen
Karimata1953(2).jpg
Karimata1953(2).jpg (96.21 KiB) 2404 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

De dagen worden korter, dus tijd om het topic SMN vanaf pagina 1 te gaan doornemen; ik ben gevorderd tot 99 en dat geeft me alweer stof tot reageren.
Zoals beloofd Bertus uit Berkum, heb ik al heel wat foto's en verhalen van je gezien en gelezen; een mooie verzameling en dat met nog meer dan 200 pagina's te gaan. Ik denk dat ik je wel herken als ik je in Zwolle tegen kom op de Diezerpromenade.

Op een aantal pagina's las ik ook over Schele Henkie en Tante Marie van Café Wiener in de Lange Niezel te Amsterdam. Inderdaad in onze jaren een ware SMN-gelegenheid. Als geboren en getogen Amsterdammer was voor mij in de verlofperiodes de gang daar naar toe vrij regelmatig en vaak ben ik ook met Henk naar het voetballen geweest in Amsterdam-Noord (De Volewijckers) en het Olympisch Stadion (DWS-Amsterdam).

Als je een schip had en een tijdje weg was deed (Tante) Marie aan klantenbinding; ze was haar tijd ver vooruit. De kaartjes die ik van haar kreeg toen ik op de Bawean (1965) en de Balong (1966) zat heb ik nog steeds. Ze zocht mooie plaatjes uit om je lekker te maken en schreef de achterkant hardstikke vol om je op de hoogte te houden. Ze deed ze gewoon op de post naar de Javakade en vertrouwde er op dat ze dan terecht kwamen en dat lukte ook nog.
Bijgaand wat ansichtkaarten die kreeg.
Cafe Wiener-1.jpg
Cafe Wiener-1.jpg (362.93 KiB) 2349 keer bekeken
Toch prachtig om dat weer eens te zien en lezen na zoveel jaar.

Groet, Paul G.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

..


Plaats reactie