SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Henk Bruinning heeft ook reis44 op de Karimata gevaren. Zie de onvolprezen openingspagina
van Joop! Samen met Wandert Buis, Guus Dalstra en handlanger H.P.E.A Kerkhof die ook op
dat kleurenfotootje staan

Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Tjonge Bertus, je bent onderhand wel één van de meest actieve personen op dit forum. Pas 3 jaar geregistreerd en al zoveel geplaatste artikelen. Gezien je vaartijd moet je ongeveer een halve generatie op mij voorlopen. Toen jij begon liep ik nog in m'n korte broek vanuit Amsterdam-Oost, waar ik woonde, naar de havens om naar de bedrijvigheid te kijken en ook om wat handen cacaobonen te scoren :!: :lol:
Het zal voor jou inderdaad een stuk moeilijker zijn om oude maten te vinden en die ook nog achter een computer te krijgen. Maar je was op de schepen ook al behoorlijk druk met je kapsalon en dansbewegingen heb ik al gelezen.
En nu nog steeds biljarten bij een club. Wij hebben met de schaakclub van NS-Zwolle, toen in 1999 ons clubgebouw plat lag vanwege nieuwbouw aan de Deventerstraatweg, nog eens een aantal maanden gastvrijheid genoten bij De Terp. Toen heb ik clandestien ook nog wel wat caramboles gemaakt daar; de lakens en pommeransen zullen inmiddels wel vernieuwd zijn. In ons clubgebouw hebben we trouwens ook een hele mooie biljartkamer met 4 tafels. Momenteel ben ik algemeen secretaris van de NS-ontspanningsclub; ja als je gepensioneerd bent doe je nog eens wat.
Ik had gisteravond een raam open laten staan om het gejuich bij PEC Zwolle-VVV te kunnen horen, maar ja, die kou had ik me kunnen besparen; 0-0, nou ja, toch een puntje en jij was in elk geval warm van je wandeling heen en weer naar de Ceintuurbaan. :)

Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Ber.

Ik zat reis 44 ook op de Karimata :lol:

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: SMN

Bericht door Ber Boendermaker »

Hai Bob, ja ik zag het. Weet jij hoe Nol van zijn achternaam heet?
Gr.Ber.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Bedoelen jullie misschien deze Nol?
Bankwerker Nol Kuyk rn Bediende Harry ......jpg
Bankwerker Nol Kuyk rn Bediende Harry ......jpg (59.43 KiB) 1831 keer bekeken
Bankwerker Nol Kuyk en Bediende Harry ....
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: SMN

Bericht door b-bootsman »

Hallo Ber.

Joop heeft het goede antwoord al gegeven :wink:
Ik zie daar scrabble op tafel daar zullen wel mooie woorden
gefabriceerd zijn :lol: heb trouwens verschillende reizen met Nol gemaakt.

Groetjes Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 765
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: SMN

Bericht door Willem Visser »

Fijne kerel, Nol. Heb ook verschillende reizen met 'm gemaakt, maar vraag me niet op welke schepen dat waren. Wel geinig dat ze allebei het zelfde shirt aan hebben. Die Harry komt mij ook bekend voor, maar daar is alles mee gezegd.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

..
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Wel Bertus,
Als je ze allemaal in dat model kapte had je zeker de rest van de reis geen klandizie meer :lol: :lol:
Of het moet een hele lange reis geweest zijn :!:
Maar het is een leuke foto.
Groet, Paul
karina66

Re: SMN

Bericht door karina66 »

Misschien leuk om hier te plaatsen. Ik vond in het fotoboek van mijn vader foto's van een aanvaring van de tabian op hemelvaartdag 1955. Mijn vader heeft een paar jaar gevaren voor smn en is daarna voor de khl gaan varen. (1952 t/m 1955)

Afbeelding


Plaats reactie