Maatschappijvlaggen en Schoorstenen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joop Klaasman
Berichten: 15568
Lid geworden op: 02 aug 2005 18:41
Locatie: Barendrecht

Bericht door Joop Klaasman »

Beste mensen,

Ben blij met jullie reactie.
Erg leuk om de verschillende meningen tehoren.
Brengt weer wat leven in de brouwerij.

Groetjes,

Joop. :lol:
Een geelrode avond
Damp stijgt op vanuit de bergen
De zee klotst tegen de kust
De mens komt en gaat als ijle lucht

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vlaggen van rederijen waar ik gevaren heb.
All the best

Caltex (Nederlandse Pacific Tankvaart Maatschappij)

Afbeelding


Gulf (Nedgulf Tankers)

Afbeelding


Triton (Dochtermaatschappij van de KRL)

Afbeelding


Dammers

Afbeelding


Van Uden

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De vlag van de "Madisonlloyd" bij de overdracht.
Gehesen zoals het hoort, dit zal Ronny kunnen beamen. :lol:
All the best
Jos

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Van die Kleine Pestbootjes.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo KOmbuis.

Bert slaat toch wel een spijker op de kop lijkt me zo. In mijn tijd zagen we op "Den Langen Omvaart" die kleine pestbootjes van Wagenborg of Spliethof of andere soortgelijke kluppies niet eens liggen!! Er OP gaan varen :wink: :roll: la me nou nie echt lachen!! Die lui hadden "motordrijvers" in plaats van Wtk's!!! Motordrijvers zijn klanten in vettige BLAUWE overalletjes met een zweep!! en GEEN wtk's met een witte overal en een zaklampie!! :roll: :shock:

Vooooooorlopig zijn het wel twee flinke en gerenommeerde Nederlandse Rederijen en AL die andere kluppies met AL die dikke nekkies zijn allemaal met de muziek mee, dus kennelijk doen die jongens van die kleine "pestbootjes" ( oftewel "potjes" zoals we ze vroger op de rivier noemden!) Kennelijk doen die mannuh dus iets wat die andere knakkers glad zijn vergeten. Dus toch maar eventjes een tik an de pet voor de jongens van Wagenborg en van Spliethof, varen nog mooi rond met een Nederlandse vlag op de kont EN eigendom van een Nederlandse klub.
DOET me toch wel wat!!
Dammers, was ook zo'n kluppie, te klein voor tafellaken en te groot voor servet, wel de grondslag gelegd voor Seatrade, ai ai ai
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Ronny, wat minstens zo erg is dat de vlag ook nog gerafeld is. Zunig wezen mien jong.
Anne
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Bert schreef:Meen je dat Joke, zie jij een Wagenborg vlag of pijp een rederij die notabene al 100 jaar bestaat, terwijl van de rederijen hier boven bijna alles verdwenen is .

Ze wisten in die jaren ook al niet dat er ook nog wat boven de rivieren bestond.

Gr Bert.Romeling

Afbeelding

Ten tijde ( jaren 50) van het verschijnen van bovengeplaatst vlaggenoverzicht, behoorde Wagenborg tot de Kleine Handelsvaart.

Je frustratie hierover, dwingt bij mij geen enkel respekt af.
Groet Frank
Joke

Bericht door Joke »

Hallo Bert (en anderen) had inderdaad DE vlag gemist maar er verder eigenlijk niet over nagedacht. Wel mooi te lezen dat het zoveel reacties teweeg brengt. :wink:

Maar, zo zie je maar weer... laat die "gekke" Grunningers (zoals wij de "collega's" noemen) maar schuiven. :wink:
ronny

Bericht door ronny »

Hoi.

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet eens naar de spliethoff vlag gekeken en/of gezocht.
Vind ook niet dat hij bij dat rijtje wat hier boven staat thuis hoort,voor de mensen die het niet weten spliethoff is opgericht in 1921 als ik het goed heb.
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Heb die vlaggen vroeger natuurlijk ook verzameld heb twee posters eind "50 jaren toen Wagenborg twee grote vaartschepen bezat , zaten de heren nog te slapen geen Wagenborg pijp / vlag te bekennen !

Gr Bert.Romeling.
ronny

Bericht door ronny »

Hoi Bert.

Voor spliet geld het zelfde met de dijksgracht en nog twee waren ook grote handelsvaart schepen maar voeren hier in europa.
En daar zit eigenlijks een beetje het verschil,dat bedoel ik dus.


Plaats reactie