Autobussen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Autobussen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier gaat iedereen op zijn fietsie naar school.
Soms moeten ze 10 kilometer heen en 10 kilometer terug fietsen door weer en wind en altijd wind tegen. :wink:

Om in Warffum veiliger naar de verschillende scholen te gaan, kan vanaf heden gebruik worden gemaakt van speciale schoolroutes. Deze zorgen ervoor dat het verkeer beter verdeeld wordt. Hierdoor vermindert de drukte en wordt de verkeersveiligheid verbeterd. De schoolroutes worden op 5 september onthuld door wethouder Harald Bouman.

Iedere ochtend zorgt het schoolverkeer voor verkeersdrukte in Warffum. Om de drukte te verminderen zijn nu speciale schoolroutes naar de twee basisscholen ingesteld. Hierdoor wordt het verkeer naar de verschillende scholen zoveel als mogelijk gescheiden.
De routes zijn tot stand gekomen door samenwerking tussen de basisscholen de Jansenius de Vries en de Rank, de Regiopolitie, Veilig Verkeer Nederland, Het Hogeland College en de Gemeente Eemsmond. Bij het samenstellen van de routes is gekeken naar de herkomst van het verkeer. Het Hogeland College heeft haar lestijden zelfs aangepast. Zij begint nu niet meer tegelijk met de basisscholen.

De routes zijn te herkennen aan speciale borden die in het dorp zijn geplaatst. Wethouder Harald Bouman onthulde op 5 september de plattegronden van de schoolroutes. De kinderen van de basisscholen maakten daarna kennis met de routes door deze met elkaar te lopen.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Autobussen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Soms moeten ze 10 kilometer heen en 10 kilometer terug fietsen door weer en wind en altijd wind tegen
DAT was routine in m'n jonge jaren Jos.......met een hele ploeg over de dijk 12 km van Olst naar Deventer en s'winters gingen alleen de meisjes en de "watjes" met de bus :lol:
Bij harde wind of sneeuw gingen we " binnendoor" over een meer beschermde weg via Hengforden en Diepenveen.
Hier doen ze dat dus met gele bussen EN:

ALS de gele schoolbus stopt om kinderen uit te laten..stopt ALLE verkeer ( er zit een slagboompie an de bus en hoopies knipperende lampies en lichies).........een stilstaande schoolbus voorbij rijden doen slechts idioten want je krijgt een bekeuring " van heppik jou daar"
Zit je dus achter de schoolbus en stopt ie b.v. 5 keer op een 2 baans weggetje......DAN stop jij OOK 5 keer tesamen met de hele meute die achter je zit!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door b-bootsman »

Hallo.

Ik vond deze op het inmiddels ten ziele gegane hyves,
Misschien wel eens eerder geplaatst maar toch 8)

Groetjes Bob.V.
Bijlagen
HAL.jpeg
HAL.jpeg (59.22 KiB) 2659 keer bekeken
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Evert Sikkema »

Ik dacht aan het nummer van de bus te zien dat het een foto moest zijn die voor 1951 genomen is, want toen zijn de Provinciale nummers vervangen door de huidige systematiek.
Maar ik herinnerde me ook dat ik de foto eerder had gezien en na wat 'gesnuffel' kwam ik er achter dat het een Italiaanse bus is en het blijkt dat de foto in 1951 genomen is.
Het is een foto uit het boekje: Holland-Amerika Lijn, Achteromkijkend naar de Wilhelminakade.
Het boekje is in 2002 uitgegeven door uitgeverij De Alk.
De toelichting bij de foto is: Een autobus die tussen Nederland en Italië reed werd in 1951 pal voor de aan de Wilhelminakade afgemeerde Nieuw Amsterdam op de foto gezet.

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door b-bootsman »

Hallo Evert.

Bedankt voor de toelichting ik dacht eerst een rondreisje,
met de bus met als slot een bezichtiging van de Nieuw Amsterdam :)

Groetjes Bob.V.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Bob R.I.P. »

Was de M niet van Gelderland? En welke busmy was het?

Mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Evert Sikkema »

Bob, de M was inderdaad van Gelderland, maar volgens het bijschrift bij de foto is het een Italiaanse bus.

groeten
Evert Sikkema
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik zie boven de grill een V staan, Verheul?
We dwalen af, beter is dit over te hevelen naar het autobussen topic

Mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Holland Amerika Lijn

Bericht door Roy »

Ja, daar kunnen we ons weer afvragen of het een Kromhout - Verheul dan wel een Leyland - Verheul bus is. :!: :idea: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Autobussen

Bericht door Bob R.I.P. »

Kwamen de Leylands niet veel later?
Mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie