Motorproblemen Volvo Penta

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: motorproblemen volvo penta MD2

Bericht door Jan Sprong »

Zo is het probleem proberen te analiseren met de antwoorden en adviezen van anderen,maar zou je niet is gaan kijken of de verstuivers nog wel goed zijn ?
-lucht lijk me niet zo,
-de tank kan vervuilt zijn,
-retourleiding geknikt?
-of toch de regulateur?

succes,
Jan

bartmol

penta

Bericht door bartmol »

Weet iemand hoe je een brandstofpomp van een Volvo penta D7 een 2 cilinder afsteld???

Ahoy Bart,
Ik
[Ruud] heb jouw nieuw geopende topic verplaatst naar een reeds bestaand topic , zo blijft het forum leesbaar en overzichtelijk, en succes met jouw vraag. :!:
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Wie weet ?

Bericht door jacko »

Hallo Bart

Ga eens te rade bij de Firma Bakker te IJlst tel: 0515 531253, zij zijn zeer deskundig op het gebied motoren.

Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Motorproblemen Volvo Penta

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Bart,

Kijk ook eens op http://www.zeilersforum.nl/index.php/Forum/Index en kijk bij het onderwerp "Motoren" . Stel daar ook eventueel je vraag. Er zit daar aardig wat kennis op dat forum.

Groeten,K.Brouwer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorproblemen Volvo Penta

Bericht door jdbvos »

Lees dit eens door....heppik ff op goegeldraaif gezet....

misschien vind je hier iets....
Oost, west...ook best
charlie

motor problemen

Bericht door charlie »

Hallo, ik heb een kruisertje met een binnen motor, Volvo penta 23 pk uit 1974.
Na het starten is er niks aan de hand zolang die stationair draait. Wil ik in voor of achteruit, dan valt de druk weg en dreigt af te slaan, dus kom ik niet voor of achteruit. Kent iemand dit probleem?
Groetjes, Mick
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: motor problemen

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Mijn eerste gedachten gaan naar de zuigerveren.Vastzittend of versleten.
Harry
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Motorproblemen Volvo Penta

Bericht door Henk van der Moolen »

Eerst alle brandstof filters controleren.Dus ook het zeefje onder het brandstof opvoer pompje.
Dan de tankontluchtings leiding losmaken van de tank. Als dit helpt zit de ontluchting (Gedeeltelijk)verstopt.
Dat kan bijvoorbeeld een torretje zijn die zich in de ontluchtingsschelp heeft gevestigd.
Het probleem is dan dat bij meer gas geven er een onderdruk ontstaat in de tank waardoor de brandstof toevoer wordt gestremd.
De brandstof leiding helemaal vanaf de tank controleren op deukjes zo ook de retour leiding naar de tank.
Ik ben er vanuit gegaan dat de motor nog goed draaide toen je de winterstalling inging.

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Motorproblemen Volvo Penta

Bericht door Jan Sprong »

Misschien ook de tank schoonmaken en alle vuil er uit, tank voor de winter geheel optoppen wordt regelmatig vergeten en dan een boot uit 1974 is het ook wel waarschijnlijk dat de tank vervuilt is.
succes,Jan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Motorproblemen Volvo Penta

Bericht door jdbvos »

Een kennis van me had ooit eens een probleem met het toerental/vermogen van zijn bootmotor (geen Volvo), wat ook zo maar 'out of the blue' scheen te komen....
Op mijn vraag wat er allemaal gebeurd was in de voorgaande tijd, vertelde hij dat hij de olie had ververst.....

...bleek hij op de buitenkabel van de stophandle getrapt te hebben, en was die stopfunctie gedeeltelijk "geactiveerd"....

Wil er verder nax mee zeggen, hoor, maar zo'n fout zit soms in de vreemdste dingen.... :roll:
Oost, west...ook best


Plaats reactie