Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
BenW
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2013 19:57

Re: Even voorstellen

Bericht door BenW »

Beste Kombuizers,
Via Jos zo'n 6 weken geleden laten aanmonsteren voor 28 september a.s., maar had mij nog niet voorgesteld. Bij deze. Ik heet Ben Noordstrand en ben augustus 1969 gaan varen op het goede motorschip Neder Eems van de SMN als ass. wtk., mee overgegaan naar de Nedlloyd en daar eind 1978 weggegaan. Ook nog 2 jaartjes gevaren voor Wijsmuller op de Super Servants en de Tempest. Vind Kombuispraat een leuk, amusant én interessant forum. Zal er nog vaak vertoeven.

Groet, Ben

hkes

Even voorstellen

Bericht door hkes »

Hallo,
Even voorstellen - Hans. Ooit HZVS Rdam gedaan, SIII behaald in 1980. Gevaren als stuurmansleerling op de Straat Futami, later Nedlloyd Futami. Daarna gevaren op de Nedlloyd Auckland, Happy Rider (Mammoet) Nedlloyd Flevoland, William R Adams. Naar de marine gegaan en als wachtsofficier op de Hr Ms Dokkum, Staphorst en Pieter Florisz. Overgestapt naar de Marine Luchtvaartdienst en beroeps geworden. Gevlogen op de P3C Orion als navigator, later als tacco en mission commander. Nu werkzaam voor de luchtmacht, waar ik me mag bemoeien met de Kustwacht Dorniers. Bijna aan mijn pensioen toe en dus slaat de nostalgie toe.... :roll: Vandaag aangemeld bij Kombuispraat!
Als hobby een 29 voeter waar ik ook af en toe mee op zee zeil.
Tot zover - hoop wat oudgedienden tegen te komen en wat foto's uit te wisselen en zo.
groeten
Hans
peterdezeeman

Re: Even voorstellen

Bericht door peterdezeeman »

Hallo Kombuizers,

Zal me even voorstellen, ben Peter en vaar als HWTK bij een
kapitein eigenaar bij Wagenborg, ben mijn zeemans loopbaan
begonnen bij Seatrade Groningen, daarna de eigen Wagenborg
schepen en daarna bij de kapitein eigenaar.

Lees al jaren mee maar nooit echt de tijd genomen om deel te
nemen met alle discussies op het forum en dat gaat nu maar
eens veranderen.

Groeten Peter
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Welkom Ron. :)
Je kunt je verhalen en eventuele foto's kwijt op dit topic:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=512
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Even voorstellen

Bericht door warbout »

Welkom in de kombuis Hoekenees en
je hebt een leuke introductie.

Groet, Willem W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
ThrustMeI'mEngineer

Re: Even voorstellen

Bericht door ThrustMeI'mEngineer »

Goedemorgen dames en heren,

Kom me even voorstellen op dit forum,

Mijn naam is Rick, 22 jaren oud, momenteel student scheepswerktuigkundige (eerst MAROF), aan de Hogere Zeevaartschool van Amsterdam. Sinds eind september bezig met afstuderen op het kantoor in Den Helder van Vroon Offshore Services b.v. Hiervoor MBO MAROF met succes gevolgd aan het Nautisch College in Den Helder stages bij Spliethoff (Diamantgracht) en Biglift (Happy Dragon). En daarvoor nog een stukje metaaltechniek / bewerking meegepikt op het VMBO.

Varen zit al vanaf oudsheid in de familie (Marine, Offshore), zodoende ben ik hier ook hopeloos verliefd op geworden.

In de vrije tijd nog opstapper bij de KNRM van station Den Oever. Kortom alles wat met varen te maken heeft.......

Kom hier een beetje rond snuffelen in de verhalen en informatie.

Groet,

Rick
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Rick. Welkom hier! Ik hoop dat je hier het een en ander van je gading vindt en van jouw kant iets kunt bijdragen. Up-to-date kennis, ook puur theoretische, is altijd welkom.
Ik zit trouwens wel wat vreemd tegen die lange, als één woord geschreven nick aan te kijken - ThrustMeI'mEngineer - en dus vraag ik het maar meteen: hoe moet ik dat "thrust" begrijpen? Duwen, stoten, stompen?
Het lijkt net zoiets als de befaamde woorden van Johnny Weissmuller: ‘Me Tarzan, you Jane.’ :-D
Maar ja, wie weet vandaag nog wie Johnny Weissmuller was? :?
ThrustMeI'mEngineer

Re: Even voorstellen

Bericht door ThrustMeI'mEngineer »

Dag Theo,

Is eigenlijk een woordspelinkje van voortstuwing en vertrouwen, het komt er eigenlijk vandaan dat het wel eens tegen mij gezegd werd: komt het wel goed met de hoofdmotor, waarop ik antwoorde met trust (vertrouw) me i'm an engineer. Waarna er eigenlijk al gauw Thrust van werd gemaakt omdat het gerelateerd werd aan de voortstuwingsmotor. Vandaar =)
louis holleman

Re: Even voorstellen

Bericht door louis holleman »

Theo Horsten schreef: Het lijkt net zoiets als de befaamde woorden van Johnny Weissmuller: ‘Me Tarzan, you Jane.’ :-D
Maar ja, wie weet vandaag nog wie Johnny Weissmuller was? :?
Ik ken alleen maar de Johnny Weismuller die "Me Tarzan, him Jane" zei... :lol:
Of was dat nou in de Mad-versie (en wie kent dàt blad nog?)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Even voorstellen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Weer wat jong bloed(en belegen) te zien op dit mooie forem,En RICK, dat ''nat houwen'' is een goede instelling :lol: Welkom aan boord.Mart de pensionado :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie