wie weet iets over Piet Hoekstra ?

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
ketelbinkie

wie weet iets over Piet Hoekstra ?

Bericht door ketelbinkie »

Tijdens een familiedag kwam mijn wijlen oom Piet Hoekstra uit Stadskanaal ter sprake. Hij heeft als stuurman gevaren en is aan boord van shell tanker Arca in zijn hut overleden, in ongeveer 1966. Binnen de familie doen verschillende verhalen de ronde over zijn doodsoorzaak. Een longembolie wordt onder andere genoemd, welke postuum in een ziekenhuis in Montreal zou zijn geconstateerd. Het is natuurlijk lang geleden, maar misschien kan iemand zich dit voorval herinneren?

Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Re: wie weet iets over Piet Hoekstra ?

Bericht door Ber Boendermaker »

Hoi Ketelbinkie, wil jij even kontakt opnemen met Ben Schimmel op tel.no.
0516-421693 of 0634111305. Ben heeft gevaren met Piet Hoekstra.

Groeten, Ber Boendermaker.
askipper
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2014 17:45

Re: wie weet iets over Piet Hoekstra ?

Bericht door askipper »

Hallo Ketelbink

Ja , ik kan me dat goed herinneren
Ik was met Ben Schimmel samen aan boord van de ARCA , toen eerste stuurman Piet Hoekstra is overleden .
Dat was in de CARARIBIEN vlakbij CUBA
Ik moest hem om half vier porren voor de wacht 04 - 08 . hij lag toen in zijn bed helaars.....
Ik weet niet waar hij van boord is gegaan , maar dat is in Mobil / Houston / of New Orleans geweest , kan ook nog zijn Gothope in Texas
Was in ieder geval indrukwekkend. , het is me altijd bij gebleven.
Hij was voor dat hij aan boord kwam ziek thuis , maar men dacht dat hij niet ziek was , omdat zijn vrouw in verwachting was.
Hij moet een zoon of dochter hebben van ongeveer 48 jaar.
Was een rustige en aardige man , geen poeha etc.
Heb nog vaak aan deze man gedacht , tijdens mijn vaartijd en er na , zo iets vergeet je niet.
Kaptein was volgens mij Fekkens van Vlieland , leeft niet meer , maar heb ik later nog wel eens ontmoet op Vlieland.
Hoop dat je er iets aan hebt.
mvg.
Ruud Hiemstra 06 1092 8083


Plaats reactie