Pietje Vos uit Huizen

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Pietje Vos uit Huizen

Bericht door dita »

Huizer taatjes

In Huizen in hotel Promenade aan de Lindenlaan (is er nu niet meer) woonden in de jaren 1950-1955 repatrianten uit Indië oa een familie Sommer. Hun kinderen hadden mijn leeftijd dus we speelden met elkaar zogezegd. Nu nam Beatrix Sommer contact met mij op en vroeg of ik wist waar Pietje (Petronella?) Vos , een dochter van een verzekeringsagent die toendertijd naast Promenade, woonde. Onder dezelfde huizenkap, aan de andere kant van Vos was Schaap de lampenwinkel (electricijn heet dat tegenwoordig). Ik wist wel te vertellen dat Pietje nu Pia heette en getrouwd is/was met een binnenschipper. De getrouwde achternaam van die Pietje Vos weet ik niet als zij tenminste nog in leven is . Pietje had een jonger broertje Kees. Ik denk dat Pietje geboren was in 1940. Zelf ben ik van 1941 en zij was iets ouder.
Beatrix Sommer, zij is nu ook 72 jaar wil graag contact met haar opnemen want Pietje was toen haar beste vriendin. De familie Sommer is in 1953 naar Harderwijk verhuisd.
Hoop dat er iemand onder de Kombuizers is die wat weet. Al is het alleen maar een naam. Dan kunnen we weer verder zoeken.
Bedankt vast
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

hba
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:28

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door hba »

Martin
Pia Vos is getrouwd met een schipper die op een sleepboot voer van de steenfabriek,haar broer Kees heeft de verzekeringen van zijn vader overgenomen hij woont nog steeds in het huis van zijn vader ,die schipper heb ik wel gekend maar ik ben zijn naam vergeten ik weet ook niet of ze nog in huizen wonen
met vriendelijke groet Henk
hba
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:28

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door hba »

Hallo Martin
Het telefoonnummer van Kees Vos is 0355253809
met vriendelijke groet Henk
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door dita »

Henk,
Bedankt voor de info. Ik zal Beatrix Sommer mailen en haar het telefoonnummer geven.
Hoop dat het resultaat oplevert.
Groeten aan het "dearp".
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door dita »

Henk,

Mijn kennis , Beatrix Sommer, heeft inmiddels contact gehad met Kees Vos. Helaas hij wist te vertellen dat zijn zus Pietje Vos twee jaar geleden overleden is.
Jammer. Maar zo is het leven en we zijn nu op een leeftijd waar dit zeer wel mogelijk is.
Beatrix wil nu proberen of ze wat te weten kan komen van de jongens van slagerij Kos. Dus van Jan, Jaap en Bert.

Bedankt in ieder geval en de groeten aan het dorp.

Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Ronaldw

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door Ronaldw »

Hallo, even ter aanvulling, Pietje Vos was mijn moeder, mogelijk heeft Beatrix vragen die we kunnen beantwoorden, mijn moeder is op 19 sept 2012 overleden en was 70 jaar. Mijn vader op 16 april van dit jaar en... Helaas de broer van mijnmoeder, Kees, deze week, Kees zal vrijdag worden begraven.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Pietje Vos uit Huizen

Bericht door dita »

Beste Ronald,
Daar werd ik wel eventjes stil van. De rillingen lopen over mijn rug.
Van harte gecondoleerd. ja, wat moet ik anders zeggen . Heb er geen woorden voor.
Met Beatrix had ik van de week nog contact. Zal het haar mededelen.
Sterkte ook aan de verdere familie.

Martin (van de Kampioen)
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie