(Scheeps) foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Victory "Alphacca".
All the best
Jos

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Bram,

Dat lijkt me een pracht slinger,alleen hield je volgens mij geen stuiver over op die reizen.Was die bekende tent in BA nou het lichtschip bij tante?
We hebben een keer 6 weken in dok gelegen in B.A.
toen was onze vriend Peron er nog.Zou die tijd voor geen goud willen missen,maar hij kostte ook goud.
Groeten Bredase Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Bram,
Ja die bar de OUWE TEXAS bar herinner ik me nog.was op de hoek geloof ik.
Mijn vriendin was bij het lichtschip Gladys.
Ja,toen we er 6 weken lagen in BA kwam de kroegbaas vrijdags aan boord voor geld.
Wij kwamen niet verder dan Santa Fe,ook een prima haven de baas timmerman kwam 's morgens aan boord zo zat als een aap op een paard.Had hij ergens gerewgeld.Ja de 25 de mayo ook zeer bekend.
Heb er zo,n beetje 4 jaar op gevaren. van Uden van Beuningen Brazilie-Uruguay argentinie.
Dat was de tijd dat de politie er soms te paard de kroeg binnen kwam.
Inderdaad we hebben wat af gerommeld.Begrijp nog steeds niet dat ik er niets heb opgelopen.
groeten Bredase Cor
Il parle Il a parle
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Cor Leliard. ,,De baas timmerman kwam `s morgens vroeg aan boord op een paard zo zat als een aap`` hahaha. Heb jij nog meer van die verhalen? Laat ons eens meegenieten.... :D Vr.gr.Gerard.
Elbert

Bericht door Elbert »

M'n ouwe heer heeft ook in de jaren 50 en 60 op nievelt gezeten, ook op de schepen die naar paraguay voeren. Hij heet Lein Francke, misschien bekend bij jullie??

mvg
Elbert
Bram

Foto`s

Bericht door Bram »

:D Hoi Cor,ja als die leden kwamen dan was het weg wezen,ander stond je straat te vegen tot dat de scheepsmakelaar de boete had betaald,ach zoals het wel meer gezegd is,toen geluk nog normaal was,zelfs met een ploeg de straten in B.A vegen en nog even de prins Hendrik in Egmond spekken als je terug aan boord kwam,die ouwe van me zei altijd dat ik honderd jaar te laat geboren was,en dat de kat met 9 staarten me had kunnen stoppen ,maar dat betwijfwel ik. :roll: :wink:
Gr Bram :D
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Bram. Doorgaan! Met heel de ploeg voor straf de straat vegen in B.A. hoehahaha! Daar kunnen ze me nu nog voor porren! :D :D
guy

op zoek naar foto's

Bericht door guy »

zijn een fotoboek aan samenstellen en ben op zoek naar volgende foto's:

m/s Loverval van U.B.E.M ( foto's van voor of na de verlenging van het
schip in 1968 )

m/s Frubel America van B.F.L ( is in 1972 of 1973 opgekocht door
Dammers & van der Heide )


dank U
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Frubel America

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Guy,

Als je naar www.groningerkustvaart.nl gaat en je klikt
Dammers&vdHeide aan kan je de Frubel schepen vinden die voor
D&vdH hebben gevaren. De F. America staat er niet bij. Wellicht
voer die voor de KNSM?

Groeten,K.Brouwer.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Guy,
Eigenlijk hoort dit op een ander topic: foto's gezocht, maar hier de "Frubel America".
All the best
Jos

Afbeelding


Plaats reactie