Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Da Silva »

Jos en Erik,

Helemaal mee eens. En wat mij betreft ook niet specifiek van toepassing op de scheepvaart. Ik heb veel en langdurig met landgenoten (en ook niet landgenoten) op de meest vreemde plekken op deze aardkloot in een team gewerkt. Dat gebeurt gewoon en is voor mij een teken van goede onderlinge verstandhoudingen. Het is goed om bij stressvolle klussen de druk van de ketel te houden. Goed voor de team spirit en heeft niets met de aanvankelijke opzet van dit topic te maken.

Grt.

Mario.

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Co »

Beste mede kombuizers.
Het verbaast mij een beetje dat "Mathilda" na het lanceren van de topic
geen bijdrage of een reactie heeft gegeven.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik denk dat Matilda vind dat ze rijkelijk ''aan haar trekken'' is gekomen, en nu haar verslag aan het opstellen is.Mischien wat teleurgesteld en tot de conclusie ,dat er mèèr homosexualiteit te land is dan op zee... net als HAAIEN , DAAR HEB IK HET HEEL VROEGER AL EENS OVER GEHAD :roll: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

net als HAAIEN
Da's ook een mooi onderwerp voor het potje na de wacht, Marinus.
Het seksuele leven van een haai. :wink:
Plant een haai zich liever voort in warm dan in koud water? :lol:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos ,ooit een stukje geplaatst over het ronselen bij de kustvaart door een ouwe kapitein met pet.Dit gebeurde meestal in kroegen toen,en deze brave man uitte toen de kreet''er zijn meer haaien op het land dan in de zee'' ....van daar :lol: Dit gebeurde rond 1960 ook in vlissingen .Hij gaf die lezingen in opdracht van toen ''De Groninger Eendracht'',waar vele kustvaarders bij aangesloten waren.Ik diende mijn laatste verband uit bij de Marine.Deze lezing met dias heeft mij toen op de zigzagkoers gezet :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door ferryvaneeuwen »

Jos schreef:Plant een haai zich liever voort in warm dan in koud water?
Die vraag is inmiddels wel beantwoord door de vangst van een haai bij IJsland die 400 jaar oud bleek te zijn en die daar in dat ijskoude water pas na 150 jaar geslachtsrijp zijn.......
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Co »

Na lang nadenken, hier toch een reactie op dit onderwerp.
Nee geen discriminatie, maar ik kon ook geen greintje respect opbrengen voor een bediende
die zich in de havens van de PG aan de wal (vrachtschip) liet doorblazen,
om zich in de ochtend met een "lekker eitje meester" tijdens het ontbijt weer als een braaf bemanningslid te gedragen.
Of op lange tankerreizen moeten weten in welke hut de stoker/olieman nu weer sliep als je 's nachts hulp nodig had beneden.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

OK, mijn echt allerlaatse bijdrage aan dit topic. Een leuke uit de "oude doos".
Destijds op de Kelletia, tijdens de snoepreisjes in de Oost. Singapore had destijds nog dat gezellige broeierige sfeertje van de oude stad met een smeltkroes aan culturen. De "IJzeren Driehoek", de Champagne-bar, Club Tropicana. Maar ook de kapper met zijn bloempot, waar je gedwongen naar toe moest als je het vliegtuig was uitgestapt met te lang haar. (Ikke dus, zie mijn haardracht op het topic Mooie Tankers).
Steevast gingen we "Billy-boys" kijken in Bugis-street. De mooiste mannen die ik ooit heb gezien. Dit soort fotootjes kon je daar kopen. Je wist nooit tevoren wie "echt" was en wie niet. Zogenaamd herkenbaar aan hun adamsappel, een zware stem, de bobbel tussen hun benen? Echt niet! Alleen met staand plassen, daarmee verraadden ze zich. Ze probeerden je aan de haak te slaan en voor een habbekrats naar een achterafkamertje te krijgen. En door hun sexy uiterlijk in combinatie met onze tankeritis lukte ze dat meer dan eens. Met de kans om de rest van de reis lang hoon over je heen krijgen (ja, Matilda, noem het discriminatie!). Maar het heeft mij achteraf nog lang achtervolgd: hoe zou het eigenlijk geweest zijn als ik had gedurfd?
Bijlagen
Kelletia 1977 - Bugis Street.jpg
Kelletia 1977 - Bugis Street.jpg (274.68 KiB) 4466 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

Kijk, Mathilda, hoe ontstaat discriminatie, aversie tegen homo’s.
Vandaag! Maandag 10 Oktober 2016.
Vanmiddag, rond 16:00 uur raak ik verzeild in een kookprogramma, Pauls puber kookshow
Er is een meisje bij aanwezig die een of ander Chinees of Indonesisch recept bereidt.
Aangevuld met diverse sausjes waaronder ook, zelf gemaakte sambal.
Gaat die, over de geit genaa(cencuur) vent, dat kind, wat goed duidelijk Nederlands
spreekt, stevig in de maling nemen, door zogenaamd, giechel, giechel, krom Chinees
of Maleis te praten.
Dat kind is op van de zenuwen; toneel & cameravrees! Zij probeert serieus haar gerecht uit te leggen.
Die vethomol trekt de show schater-schater naar zich toe!
Op de Ms Oranje was ooit een barkeeper (gevluchte witrus) in de bar bij het zwembad.
Als je voor een praatje gewoon even prive in zijn hut kwam schoof hij altijd zijn hut gordijn open.
,,Geep. dat doe ik niet voor mij, voor jou, anders krijg je ook praatjes achter je kont”
Voor die gozer had ik respect.
Die vet gevreten, opgestopte braadworst, mag van mij tussen de kloten op de masttoppen zitten!
Vrgr. Geep
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb dit programma gelukkig niet gezien, Geep.
Als ik die kop toevallig zie weet ik niet hoe snel ik moet overschakelen naar een ander net. :wink:
En dit heeft niets met Discriminatie vanwege Sexuele Orientatie te maken....


Plaats reactie