Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Na een weekje in Pattaya te hebben doorgebracht met mijn vriend Gys,hadden we het eigenlijk wel gezien daar.
Drank,hoeren en snoeren......het was mooi geweest vonden wij en huurden een auto om het land maar een beetje mee te doorkruizen.
Was natuurlijk wel even wennen aan het Thaise verkeersgedrag en het links rijden.

Afbeelding

Thailand staat als goede tweede op de lijst van de meeste verkeersslachtoffers ter wreld,waar er iedere dag gemiddeld 75 mensen om het leven komen en daar zijn de mensen die later in het ziekenhuis alsnog komen te overlijden niet bij meegeteld.

Afbeelding

Afbeelding

Onze bestemming was destijds de Friendship-bridge in Nongkai welke over de Mekong rivier ligt en de verbinding is tussen Thailand en Laos.
Ongeveer op 700 kilometer afstand van Bangkok.
Een flinke reis door de bergen van Thailand waar ladingen op vrachtauto's worden vervoerd die levensgevaarlijk zijn,en waar het met de roetuitstoot ook niet zo nauw genomen wordt.......

Afbeelding

Het zal deze chauffeur in ieder geval weinig schelen wat hij zoal aan de achterkant er uit blaast.......

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

In die tijd bestond de Tom-Tom nog niet en waren wij op de wegenkaart aangewezen en dan niet te vergeten dat het meeste in het Thais was te lezen.
Inplaats van de geschatte 700 kilometer stond de teller op 900 kilometer en stranden wij bij een klein plaatsje in een uithoek van Noordoost-Thailand gemaamd Phang Kohn.
Phang Kohn ligt halverwege de grote steden Udonthani en Sakhonakhon.

De zon was al een tijdje onder gegaan en daar sta je dan in een dorp waar bijna niemand Engels praat.
De mensen stonden ons verbaasd en lachend aan te staren met een blik van "wat moeten die witneuzen hier in ons dorp".....

Voor de locatie:

Klik >>> HIER

Later zou blijken dat we eigenlijk steeds de goede weg hadden gereden maar 50 kilometer voor onze bestemming de verkeerde afslag bij een belangrijke rotonde in Udon-Thani hadden genomen.....

Afbeelding

We gaan eerst maar die markt op zei Gys,en kijken of we wat eetbaars kunnen vinden en misschien iemand die ons de weg kan wijzen naar een Hotel.

Afbeelding

Zo gezegd zo gedaan...............de avondmarkt op............

Afbeelding

Eten en drinken genoeg..........

Afbeelding

Allemaal goedlachse mensen die jou iets willen verkopen.

Afbeelding

Allemaal aardige mensen maar niemand die Engels sprak helaas.......
Een marktvrouwtje gebaarde ons even te wachten op haar,zij ging iemand halen die Engels sprak..........
Na een minuut of 5 komt er een aardige meid aan en begroet ons in het Engels en stelde zich voor als Jeab.
Jeab vraagt wat het probleem is......

Na onze uitleg over het verdwalen en dat we nu niet wisten waar we waren liet zij op de landkaart zien waar wij in de fout waren gegaan.
Gewoon een afslag bij een rotonde er te vroeg afgegaan bleek dus........verdomde pech.....of niet dus?!
Jeab wees ons de weg naar het enigste Hotel in het dorp door met haar scooter voor ons uit te rijden.

Na haar bedankt te hebben vroeg ik of zij de volgende morgen mee ging ontbijten.........
Jeab antwoordde dat zij dan met haar tante hun koffie gingen verkopen op de markt dus waarom niet even bij haar koffie drinken?!
Een goed idee zei ik,en zouden elkaar de volgende ochtend treffen bij hun koffiekraampje.

Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Jos Komen (R.I.P)

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een goed idee zei ik, en zouden elkaar de volgende ochtend treffen bij hun koffiekraampje.
En toen raakte je je wilde haren kwijt, Ron? :lol:
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Thailand staat als goede tweede op de lijst van de meeste verkeersslachtoffers ter wreld
Welk land is dan kampioen?
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Martinus schreef: Welk land is dan kampioen?
Is eigenlijk een beetje anders.......
1 is Niue

De kleine eilandstaat staat eigenlijk onverdiend op deze lijst. Jaarlijks is er ongeveer 1 verkeersdode in het Polynesisch eiland. Per 100.000 inwoners is dat echter een ongelofelijke 68,3, er wonen immers maar een 1.465 mensen op het eiland.

Klik >>> HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Jos Komen schreef:En toen raakte je je wilde haren kwijt, Ron? :lol:
Ach wilde haren kwijt.....wie zal het zeggen Jos.
Om een lang verhaal wat korter te maken,aangezien dit eigenlijk niet relevant is voor het topic:

De volgende morgen ontmoette ik Jeab op de markt alwaar zij met haar Tante Siam een koffiekraampje bestierden.
Tante Siam is een zuster van Jeab,s moeder die een paar jaar eerder door een auto was geschept onderwijl zij haar produkten aan de kant van de weg stond te verkopen.

Op slag dood en de waarschijnlijk dronken dader was doorgereden zoals dagelijks gebeurt in Thailand.
Dus Jeab was heel vroeg haar moeder verloren en zorgde later voor haar broertje Joe en zusje Joy.
Pa ging snel alweer met een andere vrouw om,en besloot Jeab uit huis te gaan en ging bij de zuster van haar moeder (Siam) wonen.......

Met het geld wat zij verdiende heeft zij haar broertje en zusje geholpen om op betere scholen te kunnen studeren dan de gewone staatsscholen.
Joe heeft momenteel zijn eigen architectenbureau en zus Joy heeft tegenwoordig met haar man 1 van de grootste worstmakerijen in de Provincie en zijn zeer kapitaalkrachtig geworden aangezien hun export naar Laos gigantisch is.
Kom op deze feiten later terug in dit topic.

Terug naar de markt:
Wij wilden dus nog even naar de Friendshipbridge en daarna terug naar Pattaya.
Jeab vertelde dat zij de volgende dag met de bus naar Pattaya zou gaan om bij haar Oom Billy te gaan werken in 1 van zijn nieuw geopende gereedschapswinkels.
Op mijn vraag of zij met ons wilde meerijden en dan gelijk als gids wilde spelen,werd getwijfeld op dat moment.
Kan mij daar wel wat bij voorstellen als jonge meid met twee van die blanke kerels meerijden in een auto..........
Blijkbaar heb ik toch het vertrouwen van Jeab kunnen krijgen en is het ook zo gegaan.

Onderweg naar Pattaya heeft Jeab ons nog mooi een paar Thaise Tempels en andere bezienswaardigheden laten zien,en is het een leuk uitstapje geworden.
Eenmaal in Pattaya ging Gys zijn eigen weg en ben ik met Jeab naar haar Oom Billy gereden.
Billy was een aardige vent die mij gastvrij begroette maar wel met een vraagteken stond wat Jeab met deze"felang" moest......

NB.(Felang/Ferang/Farang=blanke/bleekscheet.....eigenlijk niet zo'n net woord als je het goed beschouwd, maar elke blanke wordt zo genoemd door de Thai)

Jeab vertelde Billy het verhaal maar waarschijnlijk ook dat we niet hebben lopen kloten onderweg.....haha.
Het vertrouwen was gewonnen blijkbaar en werd ik door Billy en Jeab uitgenodigd om die avond ergens wat te gaan eten..........
Daar werd ik voorgesteld aan meer familieleden waar ook de baby van Billy en zijn vrouw bij was,Mark.......

Nu ik dit schrijf besef ik mij dat ik Mark dus eigenlijk vanaf zijn geboorte heb gekend.
Vorige week belde Jeab mij huilend op met de mededeling dat Mark een ernstig motorongeluk had gehad en de dokter ter plaatse een overlevingskans gaf van 50/50%.........
Gelijke tijd kregen we de beelden van het ongeluk te zien waaar Mark met een open schedel op straat lag.

Mark zat op de terugweg van school achterop de motor van zijn vriend die op een auto knalde en door de klap Mark dertig meter door de lucht is gevlogen........
In Thailand is het in de wet zo geregeld dat de bestuurder een helm op moet en de rest mag zonder,al zit je er met 5 man op.......
Een half uurtje later kregen we het bericht dat Mark was overleden............



Terug naar Pattaya:
Was een heel gezellige avond en ik voelde mij echt door de familie opgenomen.
Jeab vertolkte alles dus kon er wel wat heen en weer gepraat worden.
Nederland was onbekend,maar wisten ze Amsterdam wel...............!?
Dat het er in ieder geval koud was momenteel dat wisten ze ook.......waarbij Jeab opmerkte dat zij ook wel eens sneeuw zou willen zien...........
Nou,dan kom je toch mee zei ik............
Ben jij gek ofzo,kreeg ik als antwoord.

Billy vroeg waar het gesprek over ging,en Jeab vertelde het voorstel van mij lachend.
Gewoon even op vakantie in Nederland Jeab,verder geen gedonder als je daar bang voor bent.
Neem gewoon een open ticket dan kan je terug wanneer je maar wil,ik betaal..........

Wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron,

Een replica van mijn ervaring, hoef alleen maar een andere naam in te vullen en het verhaal is precies hetzelfde. Hoe is het mogelijk.

Groet, Wycher
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Zoals je weet Wycher,duiken de meeste felang wel wat op in Pattaya............zoals dit stelletje meiden die ik fotografeerde in Walkingstreet om 06.00 in de ochtend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een typische golddigger met een prooi in zicht............

Afbeelding

Afbeelding

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Vertel later de rest van het verhaal,maar wilde eerst een feitje bespreken met jullie. :wink:

"Op hun rug zichzelf staande houden"............

Een ieder kent wel iemand die als vrijgezel naar Thailand is geweest of is het misschien zelf wel..........!?
De naam van vuile viezerik/pedofiel heb je snel te pakken en willen mensen graag achter je rug over je ouwehoeren.
Meestal de pot verwijt de ketel,maar mensen zijn wel eens laf om bepaalde dingen toe te geven aan vrouw of andere familie.

Ikzelf heb er nooit zo een geheim van gemaakt dat ik als zeeman zijnde genoeg hoeren heb gewipt op mijn reizen.
Wat is er mis mee wat je jaren geleden hebt uitgespookt in steden aan de andere kant van de Oceaan?
Dat er een bepaald taboe heerst over dat gebeuren is voor mij in ieder geval niet te begrijpen.
Natuurlijk gingen de meesten in hun vrije tijd de wal op om museums te bezoeken en hooguit een biertje dronken in het zeemanshuis......prachtig die verhalen die ik dan zo aanhoor...

Toch blijft het altijd voor een paar mensen een taboe om er openlijk over te praten lijkt het wel.
Als ik het nu eens omdraai:Wat heeft jou vriendin/vrouw destijds uitgespookt?
Het enige verschil zal misschien de 5 dollar wezen die je s,morgens betaalde aan het meisje waar je een leuke stapavond en nacht mee hebt gehad.....
Meestal lagen die meiden ook aan de welbekende pl@@ris en moesten wel "op hun rug zichzelf staande houden"......als je begrijpt wat ik bedoel.

Afbeelding

Deze foto heb ik in Pattaya genoemen maar zou zomaar overal ter wereld genomen kunnen zijn,niet dan?
Een ieder herkent de tekst toch wel!?
Een mooi stukje om over na te denken,en vooroordelen maar uit het hoofd te bannen. :wink:

Groet Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Prachtig verhaal Ron.
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO


Gesloten