Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bouwen in Thailand (1)

Veel mensen denken er wel aan om hun oude dag te gaan slijten in een ander land dan Nederland.
Om verschillende redenen doen zij dat.
De ene wil graag de zon opzoeken,de ander wil weg aangezien hij/zij het wel gehad heeft met Nederland de laatste decennia.
Onze reden was hoofdzakelijk de verharding van de leefomgeving in Amsterdam wat eigenlijk ook geldt voor alle grote steden........
Geen fijne plaats voor onze opgroeiende kinderen.......

Voor een ieder wel duidelijk HOE dat komt maar is een onbespreekbaar item in Nederland zonder daarvoor ter verantwoording te worden geroepen door actiegroepen die zelfs zwarte Piet willen afschaffen.
Alweer teveel gezegd... :wink: ...dus terug naar het onderwerp.

Ik heb door de jaren heen veel bouwplaatsen bezocht in Thailand en keek mijn ogen uit op welke wijze de huizen werden neergezet.
Veiligheid voor de werknemer is geheel onbekend en als er een dode of gewonde valt staat er gewoon morgen een andere man/vrouw op het slachtoffer zijn plaats te werken in dezelfde onveilige situatie.


Thaise heimachine KLIK >>> HIER

Vrouw in de bouw...

Overal waar je maar om je heen kijkt in Pattaya wordt noestig gebouwd.
Sta je op een beetje hoog punt waar je Pattaya overziet,dan bulkt het van de torenkranen in en rond Pattaya.
Bij mij om de hoek zijn ze ook al een tijd bezig om wat appartementen neer te zetten.
Eigenlijk is het wel snel gegaan tot de oplevering van de eerste huizen,dacht 1,5 jaar ongeveer.


Afbeelding

De vanafprijs is 2,7 miljoen thb dus momenteel bij de huidige koers:2,700,000.00 THB = 69,093.00 EUR
Daar heb je de begane grond voor je auto,of andere handelswaar binnen te zetten,maar ook de mogelijkheid om een winkel in te maken natuurlijk.
Eerste en Tweede verdieping is woonruimte.
De afmetingen zullen ongeveer 4x15m zijn=60m2 per verdieping.


Afbeelding

Het Chinese staats circus is er niets bij.....

Afbeelding

Het is echt geen truc-foto of gezichtsbedrog,maar alles staat weer eens flink uit het lood ten opzichte van elkaar, laat staan als je er een loodlijntje naast gaat houden.

Afbeelding

Een klein misstapje naar achteren,kan er voor zorgen dat deze bouwopruimer wel eens niet meer heelhuids thuis zou kunnen komen vanavond.

Afbeelding

De zon schijnt al venijnig als ik deze twee dames fotografeer tijdens het met de hand specie maken.....

Afbeelding

Als ik vraag of ik een foto mag maken van hun,stemmen ze daar graag mee in.
Leuke meiden..........petje af voor hen,met die zware werkzaamheden.

Dat zal ook wel niet uit rijkdom komen om in de bouw te gaan werken,besef ik mezelf,en zie dat niet iedere vrouw de makkelijkste weg kiest om aan hun dagelijks bakje rijst te komen.
Als ik de meiden later bekijk op de foto,zie ik dat het zeker geen lelijke dames zijn..........

Tweehonderd meter verder wordt ook weer een pand neergezet,waar ze twee maanden geleden mee gestart zijn.


Afbeelding

Een kraan is bezig om panelen naar boven te takelen welke worden gebruikt om een etagevloer te maken.

Afbeelding

Afbeelding

De twee vrouwen die de panelen moeten aanpikken,lopen af en toe gewoon onder de lading door en zien het gevaar niet.
Ook sta ik versteld dat 1 vrouw nog niet eens slippers aan heeft,maar gewoon het werl op haar blote voeten doet......


Afbeelding

De man op het dak die aanwijzingen aan de kraandrijver geeft,staat zonder ook maar enige valbeveiliging/dakrandbeveiliging op 30-40 cm van de dakrand af.

Afbeelding

Groet,Ron.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding

Wie rijdt er een stukje met mij mee...VEILIGHEIDSGORDELS OM... :wink: .......KLIK >>> HIER
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

24-09-2013

Sheepfarm in Pattaya.

Waren afgelopen zondagmorgen even naar de sheepfarm gegaan,aangezien Jeab op school had gehoord dat dit leuk zou zijn. :wink:
Het is een kwartiertje rijden vanaf ons huis,dus met het "baat het niet,schaadt het niet"gevoel gingen we daar eens kijken.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De schapenboederij is wel leuk opgezet,maar binnen twee uurtjes heb je het eigenlijk wel gezien,en dan heb ik het eten en drinken in de tijd meegerekend.
Is voor de kinderen wel eventjes leuk,maar zijn ook zo uitgekeken.
Maar ach,voor de prijs hoef je het niet te laten want die bedraagt slechts 50 thb per persoon (1,25 euro)
Eten en drinken zijn ook voor een habbekrats te verkrijgen,denk aan 75 cent voor een frisdrank en 2 euro voor een hapje tussendoor.


Afbeelding

Afbeelding

Een springkussen en een draaimolentje zijn de enigste attracties ,waarbij de draaimolen weer een lekker gevaarlijk gebeuren is voor de kinderen,maar dat is weer typisch Thai,s!
Zal daar straks wel een klein stukje van laten zien in een volgend stukje.


Afbeelding


Afbeelding
De zon is al weer bloedheet om 9 uur in de ochtend,en Jeab probeert Simon en zichzelf met een paraplu te beschermen tegen de prikkende zon.

Afbeelding

Afbeelding

Alles wat maar wielen heeft is voor Kevin een interessant item,en zit hij daar binnen de kortste keren op.

Afbeelding

Kevin zoekt het hoger op als de schapen toch wel heel opdringerig worden als ze het verse voer uit zijn handen proberen te trekken.

Afbeelding
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Waar de Thai in uitblinkt...?.......slapen!

Afbeelding

Ik durf wel te zeggen dat ik in mijn leven veel van de wereld heb gezien,en daarmee doel ik niet op mijn vaartijd bij de KNSM,aangezien er maar weinig tijd/gelegenheid was om op je gemak het land te leren kennen en daarbij de bevolking.

De langste tijd dat wij in een bepaalde haven lagen was Buenaventura Colombia, alwaar je meestal eerst al een paar dagen voor anker lag en daarna wel een week voor de kant om de ruimen vol te laden met koffie.

Zelfs in die lange periodes was een uitstapje niet haalbaar en werd er hooguit een voetbaltoernooi georganiseerd.
Het hogere personeel zoals stuurlui/WTK had die mazzel wel,en die zagen tenminste nog wat van het land.

Ikzelf ben de wereld in een latere periode gaan ontdekken en kwam vooral terug in onze bekende havenplaatsen aan de westkust van Zuid-Amerika.
Ook natuurlijk werd Venezuela, Suriname en Frans/Brits Guyana niet overgeslagen.
Ik heb veel vreemde dingen meegemaakt op die uitstapjes en weet een volksmentaliteit wel in te schatten.

Toch heb ik later in Thailand versteld gestaan van de Thaise mentaliteit en apart gedrag..........
Het feit dat deze mensen slapen als hobby hebben is niet iets dat uit de grote duim gezogen wordt,want je ziet ze echt waar OVERAL slapen.....
Op de meest ongelukkige plekken kunnen ze zomaar een uiltje gaan knappen,en maakt hen niet uit wie er kijkt of in de buurt is.
De Thai vindt het trouwens heel gewoon......

Afbeelding
Even op de bus wachten.

Afbeelding
Een kunstwerk op zichzelf....

Afbeelding
Bij het bureau rijbewijzen moet je wel eens even wachten.....

Afbeelding
Ik zeg niks........

Afbeelding
Jong geleerd,is.......
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
aegis R.I.P.

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door aegis R.I.P. »

Geweldig :!: allemaal al die info doe het en beetje rustig aan :-D kunnen we het allemaal behappen maar het blijft leuk al deze info ik ben nooit geweest in Thailand en er veel over gehoord.
In mijn SMN tijd gingen we er voorbij en de KNSM kwam er niet.

Groet Feike.
Wycher
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2004 10:45
Locatie: St-Pancras

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Wycher »

Hi Ron, wederom en fraai stukje proza waarvoor onze dank. Ik sta er ook nog steeds versteld van de manier van bouwen hier. Waterpas instrument heb ik nog weinig gezien, zeker bij de kleinere projecten alleen een schietloodje, slang met water en een heleboel hout of bamboe. Zag laatst een boedha beeld in aanbouw, zeker dertig meter hoog en alleen een paar bamboe stokken als stelling om op te werken. Aan de buitenkant wel te verstaan en een BB loopt niet recht omhoog. Ja op blote voeten lopen in de bouw, je ziet het wel vaker en dan te bedenken dat er niet één spijker uit het hout wordt getrokken. Heb mijn zwager een paar veiligheids schoenen gekocht met stalen tussenzool maar die draagt ie nu als de familie boodschappen gaat doen. Dus precies daarvoor waarom ik ze heb gekocht. Het is een vreemd volkje af en toe en over het slapen zou ik een boek kunnen schrijven. Ik heb geen fototoestel of telefoon anders zou ik ook nog wel een paar kunnen maken, je ziet ze werkelijk over liggen, hangen of zelfs staande een knippie maken. Een kunst op zich. Wacht weer op de volgende aflevering.
Groet, Wycher
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Martinus »

Het is een vreemd volkje af en toe en over het slapen zou ik een boek kunnen schrijven.
Hoi Wycher, ik denk dat ze ons ook even raar vinden als wij hun!

Dat slapen gaan lijkt me wel interessant. Slapen is een leuke bezigheid. Misschien slaapt men daar ook meer vanwege de hitte.

Hoe zit het trouwens met de medicijnen in Thailand, is er van alles zonder recept te krijgen, of is het recept wel degelijk een voorwaarde? (Ik dacht even aan de slapelozen die in Thailand ook zullen bestaan).

Wat zie je er op TV, Amerikaanse sitcoms en documentaires? Doet men er aan ecologie? Hoe is de positie van de vrouw, mag ze wat of moet ze 'haar bek houden'? Wordt ze uitgehuwd? Is er een enkele Thaise taal?

Zei een oosterse wijze man niet ooit dat hoe meer je weet, hoe meer vragen je krijgt?
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Bedankt voor de reactie,s mannen.
Martinus schreef: Hoe zit het trouwens met de medicijnen in Thailand, is er van alles zonder recept te krijgen, of is het recept wel degelijk een voorwaarde? (Ik dacht even aan de slapelozen die in Thailand ook zullen bestaan).

Zei een oosterse wijze man niet ooit dat hoe meer je weet, hoe meer vragen je krijgt?
Martinus,al jou vragen zullen worden beantwoord in dit topic maar zoals Feike ook al aan geeft........ding voor ding,anders valt het niet te behappen. :)

Medische zaken in Thailand (1)

Dokters en Medicijnen.

Veel medicijnen die in Nederland alleen op doktersrecept kunnen worden verkregen kun je daar gewoon in de winkel kopen,al is het met kruiwagens vol.
De Thai gaat daar naar een "dokter" en is niet in zijn/haar hum als deze wordt weggestuurd zonder medicijnen.


Afbeelding

In iedere grote straat van een stad kan je wel een soortgelijke winkel vinden waar je alle soorten medicijnen zonder voorschrift kunt kopen.
Prijzen zijn vaak belachelijk laag in vergelijking met Nederland.
Ik betaal voor mijn diclofenac (heb ik voor mijn jicht) 1 euro voor 10 stuks


Afbeelding

Mijn vrouw Jeab gaat daarom hier in Nederland heel weinig naar de dokter aangezien zij haast nooit medicijnen krijgt voorgeschreven wat zij in het geheel niet gewend is.
Als zij een klein kwaaltje heeft gaat zij niet meer naar de dokter en zegt dan tegen mij dat ze anders toch weer weggestuurd wordt met de raad dat ze maar een aspirine moet nemen......zonde van de tijd!

Iedere keer als wij naar Thailand gaan worden er ook veel medicijnen gekocht en meegenomen.
Ook laat Jeab haar zuster Joy medicijnen opsturen en zien we af en toe wel dat de pakketjes open zijn gemaakt door de douane maar wordt er niets gevonden wat niet zou mogen waarschijnlijk.


Afbeelding

De "doktersposten" zijn er ook zat te vinden in Thailand en daar ben ik meestal geweest als ik weer een medische verklaring nodig had voor de vernieuwing van mijn Thaise rijbewijzen...
Dan zou je eigenlijk geheel onderzocht moieten worden maar daar heb je natuurlijk een boel corrupte praktijken.
Bij die laatste had ik het net zo goed telefonisch kunnen doen want die vroeg alleen of ik mij goed voelde voordat hij de handtekening onder het benodigde formulier zette.......

Klinieken zijn er voor elke beurs.........
Wij gaan altijd voor goede medicatie en advies naar het Bangkok-Hospital in Pattaya alwaar ook onze zoon Simon is geboren.
Veel Westerse artsen werken er daar en de verzorging bij opname is grandioos.


Afbeelding

Een grote hotelkamer met keukentje en eigen verpleegster en de mogelijkheid voor de parner/familie om op de slaapbank te blijven slapen bij de patiënt.
De kosten voor de bevalling destijds waren zo,n 3000 euro buiten de dagen gerekend dat die kleine terug moest door geelzucht waar hij in het ziekenhuis moest blijven onder de welbekende blauwe lamp a 400 euro per dag........yep,rekenen kunnen ze wel.


Medische zaken in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Martinus schreef:
Hoe is de positie van de vrouw, mag ze wat of moet ze 'haar bek houden'? Wordt ze uitgehuwd?

Zei een oosterse wijze man niet ooit dat hoe meer je weet, hoe meer vragen je krijgt?
Uithuwen in Thailand.........!?


Nee dus............de originele Thai houdt van vrijheid en zal trouwen met wie hij/zij zelf wil........
Vrouwen in Thailand hebben meestal de broek aan en zuipen de kerels vaak veel en gaan vreemd....... :wink:

maarrrrrrrrrrrrrrrrr.............natuurlijk zijn hier ook Moslims.........en niet zo'n klein beetje hoor.....!
Die houden zoals gewoonlijk van hun eigen regeltjes,en is uithuwen voor hen wel een typisch gebeuren...... :roll:

Zaterdag 15-juni 2013

Afbeelding

Ik woon hier in Pattaya (Oost) aan de rechterkant van Sukumvith-road dus.
Sukhumvit road vormt de grens tussen het toeristische gedeelte van Pattaya en deze buurt.

Veel toeristen/bezoekers van Pattaya denken de hele stad te kennen,maar als ik wel eens in Amsterdam met mensen spreek die al jaaaaaaaaren in Pattaya komen,is deze buurt hen geheel onbekend.en gaat hun fantasie niet verder dan Beachroad,2e en 3e road,en natuurlijk alle tussenliggende Soi,s.

Ook ik heb die gedachte trouwens jarenlang gehad,tot een jaar of vijf terug,ik op bezoek ging bij een Oom van Jeab,en ontdekte dat ik nog niet eens de helft van Pattaya kon.

Afbeelding

Aan deze kant van de Sukumvith heb je ook een wijk met Moslims,welke eigenlijk voor 100% door de Thai als volwaardig wordt geaccepteerd.
Heel wat anders dan bij mij in Amsterdam,waar er eigenlijk twee kampen zijn ontstaan in de loop der jaren.
Hier in Pattaya zie ik dan ook dat samen wonen en acceptatie WEL kan,en heb in dit specifieke onderwerp wel respect voor beide partijen,die eigenlijk 1 zijn.
Toch ziet men in de laatste jaren wel een "bedreiging"in de groei van de Islam in Thailand.

Afbeelding

Kom net met de brommer thuis terug,nadat ik Kevin heb weg gebracht voor Engelse les van 2 uurtjes.
Op de terugweg werd ik tegengehouden door een orde-dienst van een Moskee,waar er meerdere van zijn hier in Pattaya.
Ik stapte af en parkeerde mijn brommer,want ben altijd wel leergierig.

Afbeelding

Er had zich een flinke menigte verzameld voor de Moskee,en aan de bloemen en feestelijke kleding te zien,kon dit twee dingen betekenen......een bruiloft of een begravenis........

Afbeelding

Afbeelding

Ik stond eigenlijk te wachten op het Bruidspaar of op een kist,maar zag eigenlijk geen van beide......

Afbeelding

Mensen met bloemen en cadeau,s deden mij toch eerder denken aan een bruiloft,maar in Thailand weet je dat nooit zeker.

Afbeelding

Het bleek dat de bruidegom nog alleen was,en zal mijn inziens nu onderweg gaan naar de aanstaande bruid.

Afbeelding

De hele stoet ging de rijweg op onderweg (na later bleek) de verderop gelegen Moskee...

Afbeelding


Afbeelding


Lijst van religieuze bevolkingsgroepen in Thailand

totale bevolking: 69,120,000


Christenen:
Bevolking: 622,080
Percentage: 0.9%

Moslims:
Bevolking: 3,801,600
Percentage: 5.5%

Boeddhisten:
Bevolking: 64,419,840
Percentage: 93.2%

Hindoes:
Bevolking: 69,120
Percentage: 0.1%

Niet aangesloten:
Bevolking: 207,360
Percentage: 0.3%
Volksreligie:
Bevolking: 60,000
Percentage: 0.09%
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten