Vandaag de dag in Thailand.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Feestdagen in Thailand (1)

Moederdag 2013 op school in Pattaya.

Aangezien het 12 augustus Moederdag is,omdat dan Moeder Koningin Sirikit haar verjaardag viert,werd vandaag op school het moederdag-gebeuren gevierd,en zou ik een paar plaatjes van deze "plechtigheid" schieten.

Om 9 uur worden we verwacht op het grote terrein waar normaal gesport wordt.
Bij de school aangekomen was het al een drukte van jewelste en kon ik de auto niet kwijt bij de honderden al geparkeerde wagens op het parkeerterrein en langs de gehele rijweg,welke aan de school grenst.
Ik heb Jeab en Kevin afgezet bij school,en heb de wagen elders geparkeerd en ben met de brommer-taxi terug gereden naar school.

Wist niet dat er zoveel kinderen op die school zaten,terwijl ik Kevin eigenlijk dagelijks naar school breng en ophaal.
Het grote aantal auto,s kwam omdat de meeste ouders met hun kinderen gelijk na de ceremonie naar home-town (Isaan-Bangkok, e.d) rijden om Opa en Oma een lang weekend te gaan bezoeken,vertelde Jeab mij later.

Afbeelding

Het sportterrein stond al aardig vol met kinderen,opgelijnd in rotten,zoals het normaal in Militaire dienst er ook aan toe gaat.

Afbeelding

Enig plezier kan ik eigenlijk niet van de vele gezichtjes aflezen,en vraag mijzelf af of dat weer eens aan mijn verkeerde kijk op Thailand ligt.........
Hoe ging dat gezegde ook alweer Ron,mompelde ik zo voor mij uit......s.lands wijs,s,lands eer...?!

Afbeelding

Ook de leiding stond aangetreden,en wachtte op wat komen zou....

Afbeelding

Kevin ([inks naast de Juf) en zijn klas waren helemaal rechtsachter in de hoek gedirigeerd, zodat het lekker makkelijk zou wezen voor deze kleintjes om over de veel langere en oudere kinderen heen te kunnen kijken wat zich allemaal op het sportveld zou gaan afspelen........... [|(

Afbeelding

Verschillende soorten "zware"muziek werden ten gehore gebracht waaronder het Thaise Volkslied en het speciale lied van de Koningin.
Er zou spontaan mee moeten worden gezongen door een ieder,maar denk dat de meesten niet echt tekstvast waren..........
Een ieder strak in de houding,zoals het eigenlijk bij een ieders Volkslied zou horen,bedacht ik mij,deze mensen aanschouwend,daar zou menige Nederlander en Medelander een voorbeeld aan kunnen nemen.

Afbeelding

Ik vroeg aan Jeab zo terloops,of de grotere kinderen met die rode-kruisband om,er waren voor flauwvallende kinderen die niet zo lang in het gelid zouden kunnen staan.............
Jeab beaamde dat ik dat juist had.
Belachelijk om die kinderen zo lang te laten staan zei ik haar,en wilde eigenlijk diep in mijn hart Kevin roepen en weg gaan.

Afbeelding

Maar ja,daar score je nu eenmaal geen punten mee Ron,bedacht ik mij en zei maar niks meer.....brom,brom.
Het volgende lied begon al weer te spelen,en de schouders werden op verzoek/bevel van de aanwezige leiding weer ietwat strak getrokken.........

Afbeelding

Ineens zie ik een meisje voorover vallen op de grond.............
Een leraar pakt haar op en brengt haar meteen naar de EHBO-post toe.
Mijn voorspelling werd bewaarheid,en vond dit soort tafrelen niet kunnen,en uitte mijn kritiek hier over tegen Jeab.
Dat meisje zal nog wel niet hebben gegeten Pa,was haar simpelle verklaring en trok zich van mijn gedachte niets aan........

Afbeelding

Kevin is zienderogen blij dat het "ingerukt,mars" signaal is gegeven,en dat hij even de benen kan strekken.
Na de muziek waren er nog wel wat meiden met mooie pakjes een paar dansjes wezen uitvoeren,waar trouwens de kleintjes geen ene moer van hebben kunnen zien.
Toen ik aan een Juf vroeg waarom het zo was ingedeeld dat de groten voor de kleintjes zaten,kreeg ik weer de welbekende lege blik met een Thaise smile..........
Yes I know,was het enigste wat zij kon zeggen en ging door met haar job.

Dan kunnen de kinderen naar hun klas gaan,waar de moeders al op een stoeltje zitten te wachten op hun kroost.
Dan ontdek ik dat mijn batterij van de camera leeg is en vraag mij af hoe dit kan na een hele nacht aan de lader te hebben gelegen.
Ik moest mijn i-phone opladen is de verklaring van Jeab later,die vertelde dat zij de stekker van de lader er uit had gehaald........
Ik trek mijn schouders maar op,en bedenk of ik haar zal vertellen dat er wel twintig stopcontacten in het huis zitten...............maar ik bedenk mijzelf,aangezien ik altijd wel wat te ze*ken heb.....niet dan?

Afbeelding

Dus de rest van de foto,s maar op haar i-phone gemaakt maar daar is geloof ik weer geen kabel bij om het op te loaden naar mijn foto-programma........
Ik stuur ze wel naar je e-mail,zei Jeab terwijl ik het gebeuren stond te filmen.

Eigenlijk hetzelfde gebeuren als met vaderdag geschiedde er in de klas.
Zoete muziek werd meegezongen door de kinderen,onderwijl de voeten van de Moeders schoonmakend.
Moeders die in tranen zaten van ontroering en waar de mascara van hun mooie toetjes liep,zo erg....... :o

Heb het even allemaal bekeken tot het eind,en toen er foto,s e.d. werden overhandigd glipte ik buiten de school............
Een drukte van jewelste natuurlijk en een chaos,aangezien een ieder een ander natuurlijk had vast gezet.
Zelfs de politieagent mompelde onder zijn monddoekje naar mij "crazy people Sir" al wijzend naar de uitparkerende Thai.

Afbeelding

Ik probeerde de camara nog eens aan te zetten en kon er net nog een foto uitpersen van een moeder met kind,waar ze een half uurtje terug nog zo ontroerd van was,en nu zonder helm als airbag zijnde voor haar op de brommer had zitten.............tja,houden van is op deze wijze maar betrekkelijk,niet dan.?

Ron.

Feestdagen in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Cor Leliard »

Pracht verhalen Ron,
ga zo door
gr Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Heel her kenbaar (voor mij dan)
Gewoonde stekker er uit rukken , en als je er naar vraagt waarom ?
Staan ze je aan te kijken van wat is er
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Feestdagen in Thailand (2)

Als je het echte Thailand wilt ervaren, is het zeker de moeite waard om de feestdagen Thailand of Thais festival mee te vieren. Officieel kent Thailand 16 publieke feestdagen, maar in werkelijkheid zijn dat er veel meer. De Westerse Gregoriaanse kalender is de officiële kalender van Thailand, maar de meeste traditionele Thaise feestdagen worden bepaald aan te hand van de maankalender; met name de boeddhistische feestdagen. Wanneer een nationale feestdag in het weekend plaatsvindt, is de daaropvolgende werkdag een compensatiedag.

Vanwege de maankalender verschillen de data voor religieuze en traditionele feestdagen per jaar. Houd er rekening mee dat tijdens religieuze feestdagen en koninklijke vieringen geen alcohol wordt verkocht. Bovendien zijn de meeste overheidsgebouwen, bedrijven en scholen gesloten tijdens nationale feestdagen. Ook kunnen accommodaties rond de feestdagen sneller volgeboekt zijn. Het merendeel van de winkels en toeristische attracties blijft bijna altijd geopend.


Songkran

Afbeelding

Songkran is het Thaise Nieuwjaar,wat gevierd wordt dit jaar rond 14-15-en 16 april.
Door het hele land willen deze data nog wel eens een paar dagen verschillen.


In deze periode gaan de bewoners uit de grote steden terug naar hun eigen provincies om samen met hun families dit feest te beleven.
De moderne Songkran wordt ook wel het feest van het water genoemd,omdat gedurende de drie dagen iedereen elkaar nat mag gooien met water.


Afbeelding

Langs de weg staan hele families met emmers water,tuinslangen en waterpistolen klaar om voorbijgangers nat te gooien.
Pick-up trucks rijden langzaam rond vol met mensen die in hun midden een groot watervat hebben.
Met bakjes gooien ze iedereen nat die ze maar tegen komen.

Voor een kleine impressie van het Songkran in Bangkok KLIK
>>> HIER

Vaak hebben ze ergens een groot blok ijs opgehaald om het water maar zo ijskoud mogelijk te maken.
Vooral mensen met paraplu,s en nog droge mensen zijn het mikpunt.
Sommigen hebben bakjes met wit menthol poeder vermengd met water bij zich om mensen vegen in hun gezicht te geven.
Iedereen heeft veel lol en doordat het zo warm is,is het vele water een welkome verkoeling.


Afbeelding

In de ochtend wassen de monikken de boeddahbeelden (om genoeg regen voor de rijstvelden af te smeken) en vaak worden kleinere dieren uit hun kooi vrij gelaten.
Ook worden tijdens deze dagen de de grootouders,oudere familieleden en leraren geeerd door de jongere generatie.
Met de handpalmen tegen elkaar gieten de jongeren geparfumeerd water over de handen van ouderen.
In ruil hiervoor krijgen ze wensen voor goede gezondheid,een lang leven en welvaart.


Een paar foto,s van dit feest in Pattaya toen ik dit een paar uurtjes bijwoonde,aangezien als je dit een paar keer hebt meegevierd is de lol er snel af,tenminste bij mij wel. :?

Afbeelding

Met Songkran gooit,schiet en spuit iedereen elkaar nat,en wenst men elkaar een Gelukkig en rijk Nieuwjaar toe.

Ook wordt men met talkpoeder ingesmeerd waar met water een papje van gemaakt is.
Kevin kan er in ieder geval nooit genoeg van krijgen want spelen met water is echt wel zijn ding.


Afbeelding
Ook wordt men met talkpoeder ingesmeerd waar met water een papje van gemaakt is.

Drinken is op deze dagen een must,en er vallen dan ook zeer veel doden en gewonden in het verkeer.
Jaarlijks wordt dit aantal weer groter.


Afbeelding

Zorg ervoor dat je zo weinig mogelijk aan het verkeer deelneemt tijdens deze dagen,zowel als een dag ervoor en de dag erna.. :idea: ....

Feestdagen in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Het verkeer in Thailand (2)

Een ongeluk zit in een klein hoekje......

Afbeelding

Dagelijks verliezen er 75 mensen in Thailand hun leven in het verkeer.
Ik bracht altijd mijn zoon Kevin naar school in Pattaya,en zei een keer tegen mijn vrouw Jeab "geef mij de camera even mee".....
Waarom was haar vraag...
"Ik wil een paar foto,s maken van het ongeluk wat ik zo tegen kom" antwoordde ik.........
Met een ietwat verbaasd gezicht gaf zij mij de camera....maar vroeg wel:welk ongeluk dan?!
Ik antwoordde:Ik kom iedere dag een ongeluk tegen op de route van 10 minuten naar de school van Kevin......!
En natuurlijk was het weer raak op de Sukumvithroad,zoals altijd...... :!:

Ik maakte de volgende reportage:


Afbeelding

Sukumvith-road is een drukke verkeersader waar heel hard wordt gereden.

Afbeelding

De weg bestaat uit vier rijbanen,waarvan de meest linkse meestal vol staat met van alles en nog wat.
Op de Sukumvith worden snelheden gereden van boven de 100km/p.u ,en dan zeker in de middag als een ieder naar huis gaat of de kinderen van school moet halen.


Afbeelding

Ik werd al een paar keer gepasseerd door de vrijwilligers die voor de politie altijd eigenlijk als eerste aanwezig zijn bij de dagelijkse ongelukken.
Deze mensen rijden gewoon op een brommer en zijn soms uitgerust met sirene en zwaailicht.


Ook dit keer was het geen loos alarm,zag ik in de verte......
Een vrachtwagen had een overstekende bromfietser geschept en een aardig eind meegesleept.


Afbeelding

Ik vond het ongelooflijk dat dit jochie zo licht gewond was,na een eind te zijn meegesleept door de truck terwijl zijn voorwiel klem zat onder het wiel....

Afbeelding

De remsporen zijn herhaaldelijk te zien op het wegdek,en geeft ook wel een idee van de snelheid van de vrachtwagen,toen hij de bromfietser raakte.

Afbeelding

Ondertussen dat de politie arriveert,wil er toch nog even een kleinere vrachtwagen langs de betrokken vrachtauto rijden,terwijl een blinde ziet dat dat niet gaat,ondertussen zijn spiegel er afrijdend....
Er ontstaat bijna een handgemeen tussen het normaal als vredelievend bekend staand volkje
.

Afbeelding

Afbeelding

Ook mamma agent neemt wat foto,s van de situatie,terwijl haar collega,s proberen het verkeer weer op gang te brengen wat in een mum vast komt te staan.....

Afbeelding

De ambulance is wonderwaarlijk snel aanwezig,zich door het vele verkeer doorwurmend......

Afbeelding

Deze zwarte auto ( foto onder) reed met een sneltreinvaart voorbij,waarschijnlijk naar een ander ongeluk,als ik de zwaai-gebaren van de politie moet geloven.

Afbeelding

Ongeveer gelijktijdig met de ambulance komt ook de moeder van die jongen aan op de plaats des onheils.......


Afbeelding

Ik denk dat deze knaap van geluk mag spreken,en dat hij er zo op het oog,lichtgewond van afkomt....

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto onder staat zo,n vrijwilliger die uitgerust met een portofoon in verbinding staat met de andere hulpverleners.

Afbeelding

Echt waar,dit soort zaken zijn vele en vele malen aan de orde van de dag op de Sukumvith-road in Pattaya.
(En natuurlijk in heel Pattaya)
Het is ongelooflijk als je ook ziet hoe ze die wagens in elkaar (zeg maar UIT elkaar) kunnen rijden,het is haast niet te geloven.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het verkeer in Thailand
wordt vervolgd.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door leo-shof »

Dat is een heftige foto Ron !
Dan moet je als hulpverlener ook sterk in je schoentjes staan
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Afbeelding Breaking gerucht....

Afbeelding

Ik hoor net van mijn vrouw Jeab dat de Thaise koning Bhumibol overleden is......men durft er nog niet openlijk over te spreken,maar het gerucht is er..
De dochter van de Koning is met spoed terug geroepen naar Thailand,zij was op bezoek in Utrecht voor een congres.
De zoon heeft een afspraak in Duitsland afgezegd.
Nou,hou je hart dan maar vast als westerling zijnde die daar momenteel vast woont.......
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Thaise beurs onderuit na zorgen over gezondheid Bhumibol

NOS‎ - 1 uur geleden

De beurs in Thailand is hard onderuit gegaan na nieuwe berichten over de verslechterende gezondheid van koning Bhumibol. De kroonprins, Vajiralongkorn, heeft een bezoek aan een universiteit afgezegd en is vanuit Duitsland teruggevlogen naar Thailand.

Bhumibol is de langst zittende vorst ter wereld. Hij werd in 1946 koning van Thailand, maar werd officieel pas in 1950 gekroond. De afgelopen dagen ging zijn gezondheid achteruit: hij kampt met een bloedvergiftiging en een longontsteking.
De beurs in Thailand ging eerder vandaag met bijna 7 procent omlaag. Later herstelde de beurs zich iets: -2,5 procent.

Geruchten over het overlijden van Bhumibol werden versterkt nadat op sociale media was gemeld dat de premier een officiële mededeling zou doen. Dat werd later door de Thaise regering ontkend. Wel heeft de premier een bezoek aan de provincie Chonburi afgezegd.
Bhumibol, ook bekend als Rama IX, is zeer geliefd in Thailand. Op straat worden veel foto’s van hem afgebeeld en ook op andere plaatsen, zoals in bioscopen wordt hij vereerd.

De koning is in januari dit jaar voor het laatst in het openbaar verschenen. Daarvoor was hij in mei vorig jaar te zien, toen werd gevierd dat hij 65 jaar op de troon zat. Speciaal voor die gelegenheid verliet hij voor het eerst in ruim een half jaar het ziekenhuis.
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10597
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door jdbvos »

Nou,hou je hart dan maar vast als westerling zijnde die daar momenteel vast woont.......
Hoe dat zo, Ron ?
Ze kunnen die westerlingen daar dat toch niet op eoa manier 'aanrekenen'?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Ron Swaab
Berichten: 178
Lid geworden op: 10 sep 2016 14:40
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag in Thailand.

Bericht door Ron Swaab »

Hallo jdbvos

Ik bedoel ermee te zeggen dat niet zeker is wie het stokje gaat overnemen........
Het is niet zeker dat Thailand een monarchie blijft.............misschien nemen de Militairen de macht over!?

Afbeelding
De kroonpins Maha Vajiralongkorn

De zoon heeft niet zo'n goed verleden,als ik het maar even zacht moet verwoorden, maar wil daar niet verder over uitbreiden om bepaalde redenen.

Wat gebeurt er als de Militairen de dienst gaan uitmaken.....
Heden ten dage moet de Westerling al aan heeeeeeeel veel voorwaarden voldoen om in Thailand te mogen wonen,gelukzoekers hebben ze daar echt niet nodig.
Dat onderwerp licht ik later nog toe in dit topic,aangezien er heel veel over te schrijven valt.
Men zal zich verbazen wat de Westerling allemaal voor elkaar moet hebben en wat er vereist wordt.....het is geen Nederland waar alles maar wordt "gedoogd".... :lol:....kunnen wij nog wat van leren!

Groet Ron.

12 Oct 2016 at 16:11 (Thai time) is 5 uur later dan bij ons.

Lees de Bangkok Post:http://www.bangkokpost.com/news/general ... y-for-king
Mensen die zeuren, zijn feitelijk bezig met het produceren van negatieve energie.....


Gesloten