Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

:-D :P
Het leek soms wel of ik er ook bij lag.
Maar wat voor dit topic vooral interessant is: voelde je je daarbij gediscrimineerd? Ik bedoel maar: die verfrommelde Panorama was toch ook niet alles. :oops:
Om het weer goed te maken (je bent tenslotte de eigenaar van dit leuke forum) plaats ik maar een fotootje van de Chevron Eindhoven op Mooie Tankers. Postkaart, gekregen van een studiegenoot die in '75 voor die andere club had gekozen.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

voelde je je daarbij gediscrimineerd?
"Not amused" om het maar netjes uit te drukken. :wink:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Dus maar een''snuk aan de voorgei'' gegeven? Bij de marine was het de ''geusstok'' :lol: En als Matilde nog stiekem mee gluurd,komt ze ook weer aan haar trekken :oops: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

Misschien toch maar het hele verhaal aan jullie kwijt.
We lagen in -naar ik meen- Stanlow tegenover Liverpool. Daar zou deze dame aan boord komen.
Ik had de wacht en zonder enige waarschuwing vooraf schreed zij gracieus de gangway op.
Mijn taak was het opvangen van bezoekers en deze begeleiden naar degene met wie zij hun afspraak hadden.
Meestal ging dat goed. Ik weet nog het gevoel van die warme, slanke hand in de mijne en daarna ging het licht uit.
Het moet er zo hebben uitgezien als bijgaand plaatje (Asterix Legionnaire; 1967). Obelix ontmoet Walhalla en zegt exact hetzelfde als ik: "WkrsTksfT!"
Meer kwam er echt niet uit. Ze schijnt daarop zelfstandig de weg naar haar gemaal te hebben gevonden. Gelukkig heeft deze totale geestelijke blackout niet geleid tot een overflow. . .

Later die avond, wat beter voorbereid en vermand, heb ik haar in de scheepsbar nog mijn excuses aangeboden. Daar kon ik, zij met enige moeite, nog wel uit mijn woorden komen. Haar opmerking het voorval wel "grappig en lief" te vinden maakte het er allemaal niet makkelijker op. . . . :oops: :oops: :oops:
Bijlagen
Obelix Walhalla.jpg
Obelix Walhalla.jpg (173.6 KiB) 3931 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zo Erik.....Dus je stond ''met de bek vol tanden'' :lol: Nou dat kan ik òòk niet meer......volgende week gaan de laatste drie er ook uit.Neem tòch maar een zuchie ''Presidente'' al zit ik aan de antibiotica.Kan geen kwaad is mij verteld op Mooie Coastertjes,zolang je door de hoeveelheid de werking niet verziekt....kijk dàt was nog eens een goed advies :idea:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

het hele verhaal
Heel leuk verhaaltje, Erik! :-D
Maar is dit het héle verhaal? :wink:
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door leo-shof »

Niet vertellen hoor Erik , hou het lekker spanend zo . :x




Maar hoe zit het nou precies :lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Erikdepooter »

Een "happy ending"? Dat is toch alleen in Hollywood films? Die 4e WTK had gewoon goede smaak.
Maar maken jullie je geen zorgen, hoor. Ik had ook wel eens een lief vriendinnetje!
Bijlagen
Nid Srisong 5.jpg
Nid Srisong 5.jpg (371.83 KiB) 4507 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry en Jan hebben het er vandaag de dag nog steeds een beetje moeilijk mee.
Niks hoor ...de Pooter :lol: .........ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.....da's alles, zaten we gelijk met de stuurlui en de vonkentrekker "op ge-scheept" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Harry G. Hogeboom schreef:ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.
Ja, die schepen waren hun tijd ver vooruit met "Schotse ketels in de vetput en rattennesten in 't vooruit".. :wink:


Plaats reactie