Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Om even de serie van drie schepen in Nederland gebouwd na de oorlog
De Garoet 1946, Mataram 1947 en Slamat 1948 allen accommodatie voor 35 passagiers
1e foto de Garoet eerst in originele staat daarna na de verbouwing in 1957/58
met de geplaatste paalkokers en zonder passagiers accommodatie
In 1971 is de Garoet overgegaan naar de KJCPL en kreeg de naam Straat Tanga
In 1972 is de Garoet gesloopt
Cor Boer
De Garoet 1946, Mataram 1947 en Slamat 1948 allen accommodatie voor 35 passagiers
1e foto de Garoet eerst in originele staat daarna na de verbouwing in 1957/58
met de geplaatste paalkokers en zonder passagiers accommodatie
In 1971 is de Garoet overgegaan naar de KJCPL en kreeg de naam Straat Tanga
In 1972 is de Garoet gesloopt
Cor Boer
- Bijlagen
-
- corboer
- Garoet zonder.jpg (217.28 KiB) 5495 keer bekeken
-
- corboer
- Garoet met kokers.jpg (230.03 KiB) 5495 keer bekeken
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ik heb op de Mataram mijn fijnste reis gemaaktin 1967 Met kapitein Rennes
Wie onder weg is, vorderd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ja Karel was een aparte reis toen, wij hebben ook nog eens in de
zelfde straat gewoond in onze jeugd
Groeten Cor Boer
zelfde straat gewoond in onze jeugd
Groeten Cor Boer
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De Kota Megah, ex Wonogiri.
De Wonogiri
IDNo: 5392628 Year: 1953
Name: WONOGIRI Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10640
Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
76 KOTA MEGAH
BU Gadani Beach 6.12.81
De Wonogiri
IDNo: 5392628 Year: 1953
Name: WONOGIRI Type: Cargo ship (ref) Flag: NLD DWT: 10640
Builder: Van der Giessen Location of yard: Krimpen a/d Ijssel
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
76 KOTA MEGAH
BU Gadani Beach 6.12.81
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Dit waren leuke schepen ook om op te varen ze slingerde wel ik heb op de
Wonorato gevaren voer toen in de JPL lijn Jan plezier lijn genoemd voeren
meestal vanaf Hong Kong om de Noord naar L.A dus veel slingeren
Ik heb ook nog een reis naar Australie gemaakt op de Wonosari de enige keer
dat ik aan boord meemaakte dat er iemand overleed, een Engelse passagier
die een Zeemans graf kreeg
Hier eerst de Wonogiri net te water gelaten daarna de Wonorato en Wonosari
dan de Wonosobo is de serie compleet
Cor Boer
Wonorato gevaren voer toen in de JPL lijn Jan plezier lijn genoemd voeren
meestal vanaf Hong Kong om de Noord naar L.A dus veel slingeren
Ik heb ook nog een reis naar Australie gemaakt op de Wonosari de enige keer
dat ik aan boord meemaakte dat er iemand overleed, een Engelse passagier
die een Zeemans graf kreeg
Hier eerst de Wonogiri net te water gelaten daarna de Wonorato en Wonosari
dan de Wonosobo is de serie compleet
Cor Boer
- Bijlagen
-
- wonogiri Bouwjaar 1952/1953
- Wonogiri1c.jpg (218.09 KiB) 4791 keer bekeken
-
- wonorato op de helling Bouwjaar1953/1954
- Wonorato1c.jpg (163.76 KiB) 4791 keer bekeken
-
- Wonorato
- Wonorato1.jpg (152.45 KiB) 4791 keer bekeken
-
- wonosari op de helling Bouwjaar 1951/52
- Wonosari1.jpg (199.83 KiB) 4791 keer bekeken
-
- wonosari
- Wonosari1b.jpg (199.73 KiB) 4791 keer bekeken
-
- Wonosobo bouwjaar 1954/1955
- Wonosobo1.jpg (172.35 KiB) 4791 keer bekeken
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
De nieuwe eigenaars van de Slamat kregen toestemming die naam nog gedurende de eerste reis naar Singapore te blijven voeren.
Is zulk een toestemming echt nodig of wordt er meer uit beleefdheid verzocht of het 'mag'?
Is zulk een toestemming echt nodig of wordt er meer uit beleefdheid verzocht of het 'mag'?
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Goeie vraag, Mart...daar vraag zoal wat....
Volgens mij koop je een schip mét naam; hele volksstammen zijn van mening dat verandering van naam onheil afroept, en die willen dat dus niet.
Sommige rederijen hebben 'specifieke' namen, en zouden -misschien zelfs dmv een clausule in het koopcontract- kunnen vragen om een naamswijziging... Maar of ze dat kunnen afdwingen ???
Maar als je dan zo'n schip koopt van zo'n specifiek-namen-rederij is het wel mooi dat ze daarom vragen, vind ik....
M'n vader vertelde wel het verhaal dat een kapt/eig van een schip waarop hij voer geld geboden kreeg door een ghv-rederij om de naam te veranderen, zij hadden die naam nl ook voor één van hun schepen...(het bod werd overigens afgewezen)
Het IMO-nr is het officiele 'kenmerk', niet de naam...En die IMO blijft t/m het bittere einde van het schip gelijk: de naam staat vlgs mij volledig vrij.
Dat moet wél worden gekoppeld aan de IMO, want de roepletters worden eveneens land- en naamgebonden toegekend (op alfabetische volgorde in NL van PAA-PIZ) {of was het nou van PAAA-PIZZ ??}
Maar er komt vast wel iemand met het precieze antwoord
Volgens mij koop je een schip mét naam; hele volksstammen zijn van mening dat verandering van naam onheil afroept, en die willen dat dus niet.
Sommige rederijen hebben 'specifieke' namen, en zouden -misschien zelfs dmv een clausule in het koopcontract- kunnen vragen om een naamswijziging... Maar of ze dat kunnen afdwingen ???
Maar als je dan zo'n schip koopt van zo'n specifiek-namen-rederij is het wel mooi dat ze daarom vragen, vind ik....
M'n vader vertelde wel het verhaal dat een kapt/eig van een schip waarop hij voer geld geboden kreeg door een ghv-rederij om de naam te veranderen, zij hadden die naam nl ook voor één van hun schepen...(het bod werd overigens afgewezen)
Het IMO-nr is het officiele 'kenmerk', niet de naam...En die IMO blijft t/m het bittere einde van het schip gelijk: de naam staat vlgs mij volledig vrij.
Dat moet wél worden gekoppeld aan de IMO, want de roepletters worden eveneens land- en naamgebonden toegekend (op alfabetische volgorde in NL van PAA-PIZ) {of was het nou van PAAA-PIZZ ??}
Maar er komt vast wel iemand met het precieze antwoord
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Goeie morgen.
Ik weet ook niet hoe dit zit. Ik weet wel, dat ik de Blitar jaren na de verkoop nog gezien heb in Hongkong onder dezelfde naam. Ik heb net even gekeken op MARHSISDATA, maar die heeft nog tot 1982 onder die naam gevaren. En is toen gesloopt. Maar dat was een andere rederij als ik het goed lees.
Grt.
Mario
Ik weet ook niet hoe dit zit. Ik weet wel, dat ik de Blitar jaren na de verkoop nog gezien heb in Hongkong onder dezelfde naam. Ik heb net even gekeken op MARHSISDATA, maar die heeft nog tot 1982 onder die naam gevaren. En is toen gesloopt. Maar dat was een andere rederij als ik het goed lees.
Grt.
Mario
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Roepletters Nederlandse schepen....
Op bijgaande site staat de toewijzing van roepletter voor Nederlandse schepen:
https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... oepletters
Mvg
Sparkymul
Op bijgaande site staat de toewijzing van roepletter voor Nederlandse schepen:
https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... oepletters
Mvg
Sparkymul
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Een leuk plaatje van groot en klein samen op weg op de rivier. De Dempo en een klein binnenvaartschip.
Als ik zo kijk zijn de vlaggen ingetekend. Groet Arnold.
Als ik zo kijk zijn de vlaggen ingetekend. Groet Arnold.