Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Monique287
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:25

Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door Monique287 »

Ik ben op zoek naar bemanningsleden en of mensen die iemand kennen die op of bij dit schip hebben gewerkt.
Het schip is in September 1973 vanuit Plymouth naar Rotterdam gekomen en daar heeft het tot December 1973 gelegen, daarna is het naar Vlissingen/Middelburg gegaan voor een grote onderhoudsbeurt zodat het vanaf juni 1974 dagtochten kon gaan maken van Vlissingen naar Engeland. Het schip was van rederij Remeeuws beheer.
Aan boord waren zoiezo 2 Spanjaarden, en ik ben nu op zoek naar mensen die hier wat vanaf weten. 1 van die Spanjaarden is namelijk mijn biologische vader en ik ben op zoek naar alle informatie die ik maar kan krijgen. Ik hoop dat hier iemand is die mij informatie kan geven over bemanningsleden van het schip, of waar ik die lijsten misschien kan vinden.
Mvg Monique Raji
Bijlagen
IMG_8523.JPG
IMG_8523.JPG (103.3 KiB) 4275 keer bekeken
IMG_8524.JPG
IMG_8524.JPG (57.97 KiB) 4275 keer bekeken

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Hallo Monique,

Dat moet niet zo erg moeilijk zijn. Het schip had Vlissingen als thuishaven en voer vanuit Vlissingen en dus werd ook de bemanning in Vlissingen gemonsterd. Die monsterrollen zijn allemaal nog beschikbaar en vrij toegankelijk, niet online, maar in het Zeeuws Archief. Klik HIER.
Van daaruit kom je ongetwijfeld verder.
Om aan de weet te komen waar je die monsterrollen kunt inzien, lijkt me een vraag aan de archiefdienst voldoende.
Veel succes!
-------------------------------
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Ik zie nu dat het hele “Poseidon Adventure” maar drie weken heeft geduurd, van 16 juni tot 10 juli 1974. Je zult dus waarschijnlijk maar één monsterrol in hoeven te kijken, in de periode juni/juli 1974. Daar moet je dan de namen en de geboortedata van de Spaanse bemanningsleden op kunnen vinden.

Het was geen succes; het spul zat al gauw letterlijk en figuurlijk aan de grond …
    • Afbeelding--- Afbeelding

      Afbeelding
-------------------------------
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door jacko »

Waterschout / ambtenaar van aanmonstering te Vlissingen .

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat zou een vergeefse tocht zijn want daar wordt ze nu niets wijzer meer. De monsterrollen van 1846 tot en met 1989 zitten allemaal in het Zeeuws Archief in Middelburg en zijn daar vrij in te zien.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door jacko »

Oké Theo , weer wat bijgeleerd.

Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
macfonzie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:49

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door macfonzie »

Hallo mede reageerders.

Ik heb inmiddels al een tijdje contact met Monique. Ik was in die tijd de 2e WTK op de Poseidon en het eerste Nederlandse bemanningslid. Haar biologische vader die ik natuurlijk gekend heb, is in Middelburg al van boord gegaan en komt dus op de monsterrollen van Vlissingen niet voor.
Ik ben samen met haar al het mogelijke aan het doen om hem toch te vinden, doch we zitten helemaal vast. Ik weet alleen zijn voornaam en dat maakt het niet makkelijker. Ook bij Stella Maris Rotterdam komen we niet verder. Het is een speld in een hooiberg zoeken. Ik heb een Spaanse krant aangeschreven om te helpen, ook daar geen reactie. Als jullie nog tips hebben , graag.

mvg.

Fons
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Mooie klus voor KRO-Spoorloos maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht.
Gebruikersavatar
macfonzie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 13:49

Re: Passagierschip m/s Poseidon 1973/1974

Bericht door macfonzie »

Inderdaad Theo.

Daar staat een wachtlijst.
Wij zoeken info over de periode dat het schip nog in Rotterdam lag.
Toen waren die 2 spanjolen nog aan boord, ik denk als wachtman.
Omdat hij waarschijnlijk naar Middelburg gesleept is, zullen die niet gemonsterd zijn.
Voordat wij vanuit Middelburg naar de werf "Scheldepoort" in Vlissingen gesleept werden, gingen die twee van boord.
Het zal niet meevallen, iedere tip is welkom natuurlijk.

Groeten,

Fons


Plaats reactie