Aktueel Scheepvaart Nieuws

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1119
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Co »

Hallo Jos,
Ja jij bent de "wep-meester" en "joe hit the nail on the hat" :-D
Heeft NIKS met het topic te maken, sorry maar moest het even kwijt.
Keep on going!

Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Nou ja ... we hebben het over het gebruik van Engels in het scheepvaartnieuws, dus we zijn nog steeds on topic. :wink: Wat afdwalen naar het gebruik van Engels in het algemeen en in het onderwijs in het bijzonder is niet eens echt zigzaggen, of zie ik dat verkeerd? Ik bedoel ... niet zo'n enorme zigzag als een Finse sleepboot in het topic Taal en zo en de vraag of de vlag niet eens gewassen zou moeten worden. :-D
Toch lijkt het me beter om het actuele scheepvaartnieuws het actuele scheepvaartnieuws te laten en daarom zal ik mijn reactie op de recente reacties in het topic Taal en zo plaatsen. Klik HIER.
-------------------------------
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Jancorjoh »

Very Large Ore Carrier Believed Sunk in South Atlantic

April 1, 2017 by Reuters
Afbeelding
File photo shows the 266.141 dwt Stellar Daisy. The Marshall Islands-flagged vessel measures 323.86 in length and has a beam of 58 meter. Photo: MarineTraffic.com/Yeong Ryong Kim

ReutersSEOUL, April 2 (Reuters) – A South Korean cargo vessel is missing after making its last contact in the South Atlantic about 2,500 kilometers (1,500 miles) from shore and 22 crew members are unaccounted for, South Korea’s foreign ministry and news reports said on Sunday.

Two Filipino crew members have been rescued floating in a life raft on Saturday, but other lifeboats and rafts found in the area were empty, South Korea’s Yonhap news agency reported.

“A search operation is continuing for the 22 people,” a South Korean foreign ministry official in Seoul said by telephone, adding eight of the missing are South Korean nationals and 14 are Filipinos.

South Korea has requested Brazil and Uruguay to aid in the search and rescue, the official said asking not to be identified.

The very large ore carrier (VLOC) Stellar Daisy owned and operated by South Korea’s Polaris Shipping based in Busan was sailing from Brazil to China carrying iron ore when it sent a distress signal to the ship operator on Friday, Yonhap said.

A message last received on Friday by Polaris from a crew member said the ship was taking in water on the port side and was listing rapidly, Yonhap said. (Reporting by Jack Kim; Editing by Mary Milliken)

(c) Copyright Thomson Reuters 2017.

Related Articles
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Dat zijn slechte berichten. Vermoeid gebroken? Hopelijk kunnen de twee geredden iets meer vertellen.

Het schip werd in 1993 bij Mitsubishi in Nagasaki gebouwd als de tanker SUNRISE III onder de vlag van Singapore.
In 2008 omgebouwd tot ertscarrier.
peter arendz
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
Locatie: groningerland

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door peter arendz »

Slecht nieuws inderdaad. Twee Filipijnse bemanningsleden zijn opgepikt uit een reddingvlot.
http://www.maritimeherald.com/2017/sink ... confirmed/
Hartelijke groet,
---Peter.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat zijn slechte berichten. Vermoeid gebroken?
gebouwd als de tanker SUNRISE III
In 2008 omgebouwd tot ertscarrier
.
Da's inderdaad slecht nieuws om me even naadloos bij voorgaande sprekers aan te sluiten. Maaar het is OOK " oud nieuws" als je je iets gaat verdiepen bij bulkfietsen en met name in de ware betekenis van het woord " vermoeid" en/of bij het woord " omgebouwd" van een tanker tot bulkfiets dan krijg ik gelijk kippevel. Lees je dan nog op een vrije Zaterdag morgen het boek " Return of the Coffin Ships" ( The Derbyshire Enigma) van Bernard Edwards en je gaat van je lang sal se leven niet naar zee op zo'n bulkfiets. Ik voorspel dat die 2 overlevenden- die zo goed als zeker net toevallig aan dek waren!!!- er weinig aan toe hebben te voegen behoudens het feit " dat ie zonk als de spreekwoordelijke baksteen" :(
In de 1990tiger jaren heppik hier in Halifax 2-twee- reparatie klussen meegemaakt van bulkfietsen die " op hun tandvlees en door stom geluk" het nog net " in een veilige haven" maakten. Eentje van die 2 was over de VOLLEDIGE BREEDTE van het schip in het vlak gescheurd en tot op de dag van vandaag snappik nog niet dattie niet is gezonken. Er liep toen een "Super" bij die zei van " Even lassen en varen met die hap" :roll: waar toen de Classe terecht een stokkie voor stak.Kippevel op Zondag morgen!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Shell To Fuel World’s First LNG-powered Crude Oil Tankers

Shell Western LNG B.V. (Shell) has signed an agreement with Sovcomflot (SCF Group) to supply liquefied natural gas (LNG) to fuel the first Aframax crude oil tankers in the world to be powered by LNG.
scf.jpg
scf.jpg (78.02 KiB) 6310 keer bekeken
SCF's Aframax crude oil tanker - Image courtesy of SCF Group
The four Aframax tankers will operate in the Baltic Sea and Northern Europe transporting crude oil and petroleum products. The ice-classed, dual-fuelled tankers are scheduled to come into operation beginning in the third quarter of 2018 and will be among the first LNG-fuelled vessels with variable and flexible routes.
More ship owners and operators are choosing LNG fuel over traditional marine fuels to respond to sulphur and nitrogen oxide emissions regulations, including the IMO’s recent decision to implement a global 0.5% sulphur cap in 2020.

This is an important next step for gas as part of the energy mix,” said Maarten Wetselaar, Integrated Gas and New Energies Director at Shell. “We are proud to work with SCF Group to make these LNG-fuelled Aframax crude oil tankers a reality. This is another marine segment embracing the benefits of LNG fuel, making it clear that LNG will play a key role in helping the shipping industry meet new emissions regulations.”

"SCF Group and Shell have an extensive and successful track record of collaboration and technical innovation, and at the heart of our joint aspirations is the shared desire to play a major role in delivering a cleaner and safer maritime environment. This is why SCF Group and Shell decided to pilot this breakthrough initiative to switch the principal fuel of Aframax tankers, the workhorse of the global tanker industry, to LNG," said Sergey Frank, President & CEO of Sovcomflot.

As part of this agreement, Shell will refuel the vessels from a specialised LNG bunker vessel that will load at the Gas Access to Europe (GATE) terminal in Rotterdam, the Netherlands and a second supply point in the Baltics.

Source: Shell
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Joost.R »

Norwegian Coastal Administration will build the world’s first ship tunnel

It is now formally stated that Stad Ship Tunnel is part of the Norwegian National Transport Plan (NTP) in the period of 2018 to 2029. This paves the way for the Norwegian Coastal Administration efforts to build the world's first full-scale ship tunnel.

In the NTP 2018-2029 the Stad ship tunnel has been granted funding in the first period of the plan (six years). Calculations performed in conjunction with the technical pilot project shows that the ship tunnel has an estimated cost of NOK 2.7 billion. Funding of NOK 1.5 billion is included in the first period of the NTP, 2018 to 2023.
ntt.jpg
ntt.jpg (83.55 KiB) 6091 keer bekeken
Images courtesy of KYSTVERKET
“This is good news, and in line with NCA recommendations as part of the impact assessment. There are still many pieces of the puzzle that needs to be put into place before construction can start, but we have previously stated that the actual construction could be at the earliest in 2019”, says project manager for Stad ship tunnel at NCA, Terje Andreassen.

NCAs recommendations were made on the basis of monetized and non-monetized impacts.
The impact assessment and the technical pilot project is part of the pilot project that the NCA shall deliver to the Ministry of Transport and Communication in the spring of 2017. Further, the project will undergo an external quality assurance process (KS2) before the project is presented to the Parliament, who then formally decides on project funding. During a press conference in early March this year, consensus among a majority in Parliament for the realization of the world's first full-scale ship tunnel was presented.
nt 2.jpg
nt 2.jpg (112.96 KiB) 6091 keer bekeken
After the news that the NCA will build the world's first full-scale ship tunnel was presented, there has been a lot of interest in this innovative project, both in Norway and from abroad.

“We experience great interest in the project, beyond that it is a project that will secure safe journeys and transportation of passengers and freight on the most exposed and dangerous part of the Norwegian coast. In recent weeks, we have shared film, photographs and interviews with journalists in the UK, the US, Germany, Poland, Brazil, Argentina and Australia. We expect the interest to become even greater when the actual construction begins”, says Andreassen.
nt 3.jpg
nt 3.jpg (65.39 KiB) 6091 keer bekeken
STAD SHIP TUNNEL

The Stadhavet Sea is the most exposed, most dangerous area along the coast of Norway. The aim of this project is to allow ships to navigate more safely through Stad.
The Storting – Norwegian Parliament – has earmarked NOK 1 billion for this project in the final period of the National Transport Plan 2014-2023.
nt4.jpg
nt4.jpg (74.51 KiB) 6091 keer bekeken
THE PROJECT

NCA will deliver a pilot project to the Ministry of Transport and Communications in the spring of 2017. Further, the project will undergo an external quality assurance process (KS2) before the project is presented to the Parliament, who then formally decides on project funding.
Quality assurance has been carried out (KS1 report), which was commissioned by the Ministry of Fisheries and the Ministry of Finance for KPU 2010.
Stad Ship Tunnel is part of the Norwegian National Transport Plan (NTP), with a limit equal to the costs – estimated at NOK 2.7 billion. NOK 1.5 billion is part of the NTP that runs from 2018 to 2023.
nt 5.jpg
nt 5.jpg (76.5 KiB) 6091 keer bekeken
CONSTRUCTION

Conventional blasting is envisaged using underground drilling rigs and pallet rigs.
Work on alternative solutions, including the establishment of a new commercial area, is taking place locally.
If the project is realized, the Stad Ship Tunnel would be the world's first full-scale ship tunnel of this size.
KEY FIGURES

Length: 1700 metres.
Height between ground and ceiling: 49 metres.
Width between tunnel walls: 36 metres.
Cross-sectional area: 1625 m2.
Volume of solid rock to be removed: Approx. 3 million m3. Equivalent to approximately 8 million tonnes of blasted rock.
Total costs: Approx. NOK 2,7 billion.
Construction time: Approx. 3-4 years.
VIDEO

Source: The Norwegian Coastal Administration
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door Breeze »

Interessant ... maar wat is de toegevoegde waarde van slepen in een tunnel, versus slepen in een open bak. Alleen om varen door een Fjord te simuleren?

Adri
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws

Bericht door OLAU-fan »

Enkele jaren terug viel er iets te kiezen en was er concurrentie op de veerdienstlijn Harlingen-Terschelling. Sinds 2014 is het de machtige rederij Doeksen met hulp van de overheid gelukt om één van de twee concurrerende rederijen een rendabele bedrijfsvoering nagenoeg onmogelijk te maken en uiteindelijk uit te kopen.

Er is sindsdien nog één scherp concurrerende rederij over en dat is rederij Waddentransport, die behalve een lijndienst Harlingen-Vlieland-Terschelling op klantverzoek ook andere transporten uitvoert.

Als het aan Gemeente Harlingen ligt wordt ook deze reder hun bedrijfsvoering onmogelijk gemaakt. Het meest recente artikel hierover in de pers:
Zwijgen Harlingen over Willemshaven ‘pijnlijk’


Plaats reactie