Detroit diesel.
Detroit diesel.
Goeden middag allen,
Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik een vraag voor werktuigkundigen onder ons, of andere liefhebber.
Ik ben op zoek naar een monteur die verstand heeft van 2 takt Detroit diesels !
Wij hebben in het bootje twee V 8-92 TI 's staan, zo'n 650 pk.
Nu draaien bijde motoren als zo genoemde naaimachientje !
Starten binnen een paar seconden, roken Niets !!
En dan komt de maar, deze motoren horen 2300 toeren te draaien, BB draait dat waarschijnlijk ook wel,
SB draait vol aan maar 1800 toeren ( word meegenomen door bb)
Gashendels zijn O.k, geen speling.
Maar aangezien deze motoren werken met een gouverneur (gasklep) durf ik er niet goed aan te komen,
4 takt is geen probleem om aan te werken, maar een Detroit kan op hol gaan !
En gezien de beide motoren (blokken) nog geen 300 uur gedraaid hebben zijn we er zeer zuinig op.
Dus als iemand raad weet, heel graag, zou ze graag beiden in top conditie houden.
Groetjes Rudi Outermans
Na veel gelezen te hebben op dit forum heb ik een vraag voor werktuigkundigen onder ons, of andere liefhebber.
Ik ben op zoek naar een monteur die verstand heeft van 2 takt Detroit diesels !
Wij hebben in het bootje twee V 8-92 TI 's staan, zo'n 650 pk.
Nu draaien bijde motoren als zo genoemde naaimachientje !
Starten binnen een paar seconden, roken Niets !!
En dan komt de maar, deze motoren horen 2300 toeren te draaien, BB draait dat waarschijnlijk ook wel,
SB draait vol aan maar 1800 toeren ( word meegenomen door bb)
Gashendels zijn O.k, geen speling.
Maar aangezien deze motoren werken met een gouverneur (gasklep) durf ik er niet goed aan te komen,
4 takt is geen probleem om aan te werken, maar een Detroit kan op hol gaan !
En gezien de beide motoren (blokken) nog geen 300 uur gedraaid hebben zijn we er zeer zuinig op.
Dus als iemand raad weet, heel graag, zou ze graag beiden in top conditie houden.
Groetjes Rudi Outermans
Re: Detroit diesel.
Rudi,
Deze landrot is weliswaar geen WTK maar kent de Detroids wel, ze stonden ook in de M113 rupsvoertuigen waar ik 6 jaar lang op heb mogen rijden bij de KL.
Je voorzichtigheid met de rootspomp snap ik helemaal, het zal niet de eerste zijn die door een montagefout in de regulateur volledig "van de schaal" gaat, met alle kwalijke gevolgen van dien (getuige van geweest)
Stelregel was bij defensie, voor het starten luchtfilter er af en een stevige plaat of plank bij de hand hebben om de boel te smoren.
Dan naar jouw vraag: mochten er geen hier WTK'n reageren met kennis van deze "snellopers", dan zou je het wellicht ook via de Faceboekgroep "Dienstmakkers" kunnen proberen, kans is groot dat daar wel (oud) 2e of 3e echelon monteurs ronddolen die je met raad kunnen bijstaan.
Deze landrot is weliswaar geen WTK maar kent de Detroids wel, ze stonden ook in de M113 rupsvoertuigen waar ik 6 jaar lang op heb mogen rijden bij de KL.
Je voorzichtigheid met de rootspomp snap ik helemaal, het zal niet de eerste zijn die door een montagefout in de regulateur volledig "van de schaal" gaat, met alle kwalijke gevolgen van dien (getuige van geweest)
Stelregel was bij defensie, voor het starten luchtfilter er af en een stevige plaat of plank bij de hand hebben om de boel te smoren.
Dan naar jouw vraag: mochten er geen hier WTK'n reageren met kennis van deze "snellopers", dan zou je het wellicht ook via de Faceboekgroep "Dienstmakkers" kunnen proberen, kans is groot dat daar wel (oud) 2e of 3e echelon monteurs ronddolen die je met raad kunnen bijstaan.
73 es gud dx de pe7eb eric k
Re: Detroit diesel.
Ahhhhh, dat is een goede tip !
Dank je wel, ga dat zeer zeker in gedachten houden,
mocht ik hulp nodig hebben daarvoor, mag ik je dan mailen ?
Gr Rudi
Dank je wel, ga dat zeer zeker in gedachten houden,
mocht ik hulp nodig hebben daarvoor, mag ik je dan mailen ?
Gr Rudi
Re: Detroit diesel.
Geen probleem Rudi, je geeft maar een gil indien nodig.
73 es gud dx de pe7eb eric k
Re: Detroit diesel.
Je laatste post is al even geleden. Heb nog met deze motoren gevaren, type 8v-71. Brandstof via injector. Afstellen met calliber of schuifmaat. De Haas in Maasluis was de werf waar het was ingebouwd dus misschien kunnen ze je daar wel verder helpen. Veel uitlaat geluid en hoog brandstof verbruik, wel veel vermogen.Succes.
Hroet'n uut Zeeland.
tts Avedrecht '72-'73, ms Dordrecht '73-'74, mts Barendrecht '74.
bv Jacomina, bv Onrust '75-'78.
tts Avedrecht '72-'73, ms Dordrecht '73-'74, mts Barendrecht '74.
bv Jacomina, bv Onrust '75-'78.
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Detroit diesel.
Hallo Rudi,
Zie deze liink:
https://www.glendinningprods.com/wp-con ... 1/tb06.pdf
Dit lijkt er wel op...
Heb er wel mee gewerkt maar nooit aan gesleuteld...
Groeten van Co.
Zie deze liink:
https://www.glendinningprods.com/wp-con ... 1/tb06.pdf
Dit lijkt er wel op...
Heb er wel mee gewerkt maar nooit aan gesleuteld...
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 02 nov 2008 15:15
Re: Detroit diesel.
Misschien kun je eerst even kijken of de motor wel voldoende brandstof krijgt? Haalt de motor ook zijn max toeren tal ook niet als deze in zn vrij staat?
Controleer alle brstf leidingen vanaf de tank naar de filters en van de filters naar de motor toe. Heb wel eens mee gemaakt dat een motor niet op toeren kwam omdat er een vloerplaat te strak langs de brandstof leiding gelegd was en deze iets dicht geknepen werd. Motor kreeg net ff te weinig brandstof, na de leiding omgelegd te hebben liep hij wel vol uit.
Controleer alle brstf leidingen vanaf de tank naar de filters en van de filters naar de motor toe. Heb wel eens mee gemaakt dat een motor niet op toeren kwam omdat er een vloerplaat te strak langs de brandstof leiding gelegd was en deze iets dicht geknepen werd. Motor kreeg net ff te weinig brandstof, na de leiding omgelegd te hebben liep hij wel vol uit.
Re: Detroit diesel.
Prachtige motoren, heb ook jaaren op gewerkt, wel andere versies ervan (8-268-A en 8-278-A, plus de kleinere 4-71).
Wat van belang is, is de afstelling van de injectoren en kleppen, daarvoor moet je wel de nodige "special tools" hebben", onder andere voor de injectoren op de goeie afstelling/hoogte te kunnen regelen
Heb je fotos van de regulatoren op deze motoren? Ik heb op "Marquette" regulatoren gewerkt, die heel eenvoudig waren ...
Wat van belang is, is de afstelling van de injectoren en kleppen, daarvoor moet je wel de nodige "special tools" hebben", onder andere voor de injectoren op de goeie afstelling/hoogte te kunnen regelen
Heb je fotos van de regulatoren op deze motoren? Ik heb op "Marquette" regulatoren gewerkt, die heel eenvoudig waren ...
Re: Detroit diesel.
Wat betreft de hoeveelheid brandstof !
Dat is kort gesloten, leidingen gecontroleerd, filters van die grote Racors , gewisseld,
toen dus de tanks ook maar helemaal schoon gemaakt ( was dus niet voor zijn tijd)
weer nieuwe filters, ook de “ originele “ filerters op de motor gewisseld , dat was dus goed, een emmer diesel
in een mum van tijd , wat ook nodig is vol gas ( vaar je bijna nooit, maar ze moeten toch wel eens even vol aan draaien)
In vrij draaien ruim over de 2300 toeren meter zit gelijk op rond de 3000 ( 1x heel kort geprobeerd, wil je niet horen !)
Ik geloof dat het brandstof toevoer probleem niet aan de orde is ( meer)
Maar bedankt voor het idee
Dat is kort gesloten, leidingen gecontroleerd, filters van die grote Racors , gewisseld,
toen dus de tanks ook maar helemaal schoon gemaakt ( was dus niet voor zijn tijd)
weer nieuwe filters, ook de “ originele “ filerters op de motor gewisseld , dat was dus goed, een emmer diesel
in een mum van tijd , wat ook nodig is vol gas ( vaar je bijna nooit, maar ze moeten toch wel eens even vol aan draaien)
In vrij draaien ruim over de 2300 toeren meter zit gelijk op rond de 3000 ( 1x heel kort geprobeerd, wil je niet horen !)
Ik geloof dat het brandstof toevoer probleem niet aan de orde is ( meer)
Maar bedankt voor het idee
Re: Detroit diesel.
Laurent,
Daarom durf ik er dus zelf niet aan te komen ! als hij op hol gaat,
hebben zeer weinig gedraaid , 230 uur bb en 200 sb ! Dus kunnen ons leven nog mee,
ben er dus best zuinig op , ga eens foto’s van de bovenzijde zoeken, dan zet ik ze hier
Ik zoek dus iemand die het verstand en de “ speciale tools) heeft, gereedschap genoeg aan boord,
maar niet de speciale sleutels.
Heb wel het originele werkplaats handboek met alle afstel gegevens
Maar ook alvast weer bedankt voor je reactie
Daarom durf ik er dus zelf niet aan te komen ! als hij op hol gaat,
hebben zeer weinig gedraaid , 230 uur bb en 200 sb ! Dus kunnen ons leven nog mee,
ben er dus best zuinig op , ga eens foto’s van de bovenzijde zoeken, dan zet ik ze hier
Ik zoek dus iemand die het verstand en de “ speciale tools) heeft, gereedschap genoeg aan boord,
maar niet de speciale sleutels.
Heb wel het originele werkplaats handboek met alle afstel gegevens
Maar ook alvast weer bedankt voor je reactie