Sleepboten
- jur kaspers
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Sleepboten
Gezien op de Oude Maas de afvarende "SEA ALFA".
Groeten Jur
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN3620 (Medium).JPG (173.08 KiB) 6105 keer bekeken
-
- DSCN3622 (Medium).JPG (179.5 KiB) 6105 keer bekeken
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 aug 2004 15:03
- Locatie: Velserbroek
Re: Sleepboten
Dat je deze twee schepen 36 uur lang tegen elkaar aan laat komen, en helemaal niets doet. Dat begrijp ik niet helemaal.Wim Plukker schreef: ↑03 sep 2017 09:57
• Na 36 uur tegen elkaar rammen borrelen ze beide af in de buurt van Ushant. Pas 10 minuten voordat de eerste kapseist, hebben ze aan boord
door dat het fout gaat.
Ik had Maersk Supply Service A.S. als bedrijf altijd hoog staan maar na dit verhaal kijk ik daar toch wel anders tegenaan.
M.v.g.
Wim
Re: Sleepboten
Zal het maar heel kort houden, het hele verslag laat al zien da er wel een stel knutselaars aan het werk waren.
Wat mij nu opviel is dat niemand schijnbaar doorhad dat door die korte towing bridle die ook nog aan de voorkant van beide boegen uitkwam die schepen tijdens het slepen met een behoorlijke kracht continu de boegen naar elkaar toetrokken. Kijk maar naar de tekening op blz. 20. Zelf zou ik die bridle meer op de achterkant bak hebben bevestigd zodat de schepen niet zo sterk naar elkaar toegetrokken werden en wellicht de neiging zouden krijgen om wat vrij van elkaar te blijven.Deze ervaring heb ik opgedaan als je al varend langszij van fabrieksschip kwam om vis over te nemen.Als je bijna langszij was moest je altijd 10 graden continu
roer geven naar dat schip toe om dezelfde koers te houden om niet weggedrukt te worden.
Zie het tekeningetje met wat ik bedoel.
De stippellijn zou mijn manier van bevestigen zijn.Verder zou ik die handel geweigerd hebben om op die manier te slepen. Hoeveel dagen is het niet varen en in de Middellandse zee is het in dec. ook niet altijd mooi weer.Die Yokohama fenders zijn m.i. leuk voor wat deining op de rede maar beslist niet voor eventueel slecht weer. Ben wel nieuwsgierig of de verzekering nu wel of niet uitbetaald heeft aangezien ze geen goedkeuring hebben gegeven op de manier van slepen. Groeten,K.Brouwer
Wat mij nu opviel is dat niemand schijnbaar doorhad dat door die korte towing bridle die ook nog aan de voorkant van beide boegen uitkwam die schepen tijdens het slepen met een behoorlijke kracht continu de boegen naar elkaar toetrokken. Kijk maar naar de tekening op blz. 20. Zelf zou ik die bridle meer op de achterkant bak hebben bevestigd zodat de schepen niet zo sterk naar elkaar toegetrokken werden en wellicht de neiging zouden krijgen om wat vrij van elkaar te blijven.Deze ervaring heb ik opgedaan als je al varend langszij van fabrieksschip kwam om vis over te nemen.Als je bijna langszij was moest je altijd 10 graden continu
roer geven naar dat schip toe om dezelfde koers te houden om niet weggedrukt te worden.
Zie het tekeningetje met wat ik bedoel.
De stippellijn zou mijn manier van bevestigen zijn.Verder zou ik die handel geweigerd hebben om op die manier te slepen. Hoeveel dagen is het niet varen en in de Middellandse zee is het in dec. ook niet altijd mooi weer.Die Yokohama fenders zijn m.i. leuk voor wat deining op de rede maar beslist niet voor eventueel slecht weer. Ben wel nieuwsgierig of de verzekering nu wel of niet uitbetaald heeft aangezien ze geen goedkeuring hebben gegeven op de manier van slepen. Groeten,K.Brouwer
Re: Sleepboten
Ik heb wel eens gelezen dat vroeger b.v. Alfred Holt zijn schepen niet verzekerd had ,ze droegen dat risico zelf.
Zou dat hier ook zijn gebeurd,ik kan mij n.l. niet voorstellen dat een verzekering accoord zou zijn gegaan met deze manier van slepen.
Ik heb geen ervaring met het slepen op zee maar weet wel dat als je zoiets gelijksoortig doet op het b.v. IJsselmeer ,je zodra er ook maar een beetje golfslag komt je van elkaar af moet.
Blijft wel overeind dat hoe het ook wel of niet verzekerd is het onbegrijpelijk is dat het zo uitgevoerd is.
Groeten
Jan
Zou dat hier ook zijn gebeurd,ik kan mij n.l. niet voorstellen dat een verzekering accoord zou zijn gegaan met deze manier van slepen.
Ik heb geen ervaring met het slepen op zee maar weet wel dat als je zoiets gelijksoortig doet op het b.v. IJsselmeer ,je zodra er ook maar een beetje golfslag komt je van elkaar af moet.
Blijft wel overeind dat hoe het ook wel of niet verzekerd is het onbegrijpelijk is dat het zo uitgevoerd is.
Groeten
Jan
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Sleepboten
Hierbij de oogst van de "dagcruise" met de "Pride of Hull" tijdens de Havendagen Rotterdam.
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
En Avant 7
ZP Chalone
Multratug 31
Thamesbank
Furie
Furie en Thamesbank (Oud & Nieuw )
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
En Avant 7
ZP Chalone
Multratug 31
Thamesbank
Furie
Furie en Thamesbank (Oud & Nieuw )
- Bijlagen
-
- En Avant 7
- BSC01439.JPG (203.5 KiB) 5920 keer bekeken
-
- BSC01450.JPG (245.91 KiB) 5920 keer bekeken
-
- BSC01461.JPG (214.14 KiB) 5920 keer bekeken
-
- BSC01462.JPG (160.51 KiB) 5920 keer bekeken
-
- BSC01497.JPG (222.46 KiB) 5920 keer bekeken
-
- BSC01498.JPG (219.54 KiB) 5920 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Sleepboten
Voor de ouwe stoomsnuivers een bootje met een armen en benenwagen volop in bedrijf.
Tochtje gemaakt tijdens WHD in Rotterdam van 60 minuten waarvan 55 min.beneden doorgebracht.
Oud Schots keteltje met 2 vuurhaarden , mooie kleine stoommachientjes voor ketelwaterpomp,stuurmachine,
stroomvoorziening etc.
Dit was weer even genieten zoals het er de vorige eeuw toeging.
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Sleepboten
Hierbij de oogst van de "dagcruise" met de "Pride of Hull" tijdens de Havendagen Rotterdam.
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
Nog eentje: De Jaro 2
Voor de echte liefhebbers: de foto’s zijn sterk verkleind. Je mag het origineel bij mij opvragen.
Nog eentje: De Jaro 2
- Bijlagen
-
- BSC01526.JPG (200.84 KiB) 7047 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- jur kaspers
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Sleepboten
Goedemiddag,
Gezien op de Oude Maas de "AMON".
in de opvaart.
Groeten Jur
Gezien op de Oude Maas de "AMON".
in de opvaart.
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN3624 (2) (Medium).JPG (169.63 KiB) 7045 keer bekeken
- jur kaspers
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: 25 okt 2009 15:22
Re: Sleepboten
"Goedenavond,
Vandaag in de opvaart de "TERRAMARE 1" op de Oude Maas
t/h Spijkenisse.
Groeten Jur
Vandaag in de opvaart de "TERRAMARE 1" op de Oude Maas
t/h Spijkenisse.
Groeten Jur
- Bijlagen
-
- DSCN3645 (2) (Medium).JPG (225.26 KiB) 6999 keer bekeken
-
- DSCN3648 (2) (Medium).JPG (186.92 KiB) 6999 keer bekeken
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Sleepboten
Ook een oude sleepboot op het droge blijft een sleepboot