Scheepskoks

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Scheepskoks

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

En als je er dan roggebrood bij serveert doe er dan katenspek op.
Ik zal morgen effe een ticket kopen naar het dichtstbijzijnde land waar dat te koop is. :-D
Het is behelpen, mensen, maar dat geeft niet want in tijd van nood schilt men die ene bindaardappel desnoods met de bijl. :?
Ik ben niet verwend, niet veeleisend, een matig eter en zeer snel tevreden, dus aan mij zijn dat soort recepten echt goed besteed.
En nogmaals: het smaakte, uitstekend hoor! Gelijk een bakkie in de vriezer gezet voor volgende week of zo.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Harry G. Hogeboom schreef: 21 sep 2017 15:11 Da's gemeen Theodorus om " over haringen te beginnen" :roll: :lol:
Vanmorgen werd ik na afloop van de wandeling door Mabel naar de viskraam getrokken die bijna bij ons voor de deur staat, helaas alleen op donderdag.
Ze krijgt daar altijd een stukje kibbeling als ik vers gesneden nieuwe haringen heb gekocht met nog een pondje paling of een lekkere vette gerookte makreel. :wink:
Dan bestel ik meteen gebakken vis die ik dan om 18.30 uur af kom halen.
Vanavond waren dat overheerlijke schollen. :-D

schollen.JPG
schollen.JPG (193.1 KiB) 4509 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Scheepskoks

Bericht door v+d »

Waarom een grote en een Kleine?
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Optisch bedrog, Jan, ze waren bijna even groot.
Vaak zijn grote schollen droog, maar deze waren overheerlijk, kwestie van goed bakken. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepskoks

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een stukje kibbeling als ik vers gesneden nieuwe haringen heb gekocht etc. etc.
Ut mos verbooojuh sijn!! :lol:
Nou kom ik hier " In the Maritimes" weinig of niks te kort en zeker niet wat gebakken vissies of gerookte makreel en dat soort gesnor betreft.......naast het feit dat ik een groot voorstaaaaander ben van " In Rome do as the Roman's" of tewel vrij vertaald naar Theodorus Horsten " 'sLands wijs en 'sLands eer".......maaaaar Zoute Harinkies met een vers gesneden uitje.........DAT is zeuren met de pet op hier. OOK plenty harinkies hier maar daar maken "ze" dan " Solomon Gundy" van.....een soortement Luxe editie van een Zure Haring of een rolmops.Plenty van die potjes in de koelkast......maaaar dat "wakker schudden" over zoute haringen.......DAT gooit roeiboten los!!
En Theodorus hep makkelijk lullen, want hij koopt ze natuurlijk diepgevroren bij Lidl of hoe die klub dan ook maar mag heten :lol:

https://en.wikipedia.org/wiki/Solomon_Gundy
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Scheepskoks

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Wees jij nou maar blij met je Solomon Gundy. Alles wat in de buurt komt van een zure haring is beter dan geen zure haring. Lidl heeft die alleen met Kerstmis, dus dat is telkens weer lang wachten. De diepgevroren haring die ik op Schiphol koop, vind ik lekker, maar ja dat is ook maar één keer per jaar en dit jaar zit het er helemaal niet in. Nee, jij hebt daar niks te klagen.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zure haring...
Vroeger was ik gek op de zure haring en haringruggetjes van Ouwehand, maar tegenwoordig zijn ze véél te zuur, het lijkt wel of je een hap azijn neemt. :(
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Scheepskoks

Bericht door warbout »

Een rolmops dan?

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Scheepskoks

Bericht door Harry G. Hogeboom »

blij met je Solomon Gundy
Dat was ik ook.........TOT jij over zoute haring begon! :lol: :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Lupo
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jul 2017 12:56

Re: Scheepskoks

Bericht door Lupo »

Ik eet elke dag een gemarineerde haring op brood (in de wandeling "zure haring") Kopen we bij de Lidl en heeft een milde smaak. Een augurkje uit de pot er apart bij. Laatst heb ik als variatie de uien uit de haringpot vervangen door verse gesneden rode uien. Na een dag waren de haringen rosé van kleur en de smaak was verrassend goed, eigenlijk beter dan het oorspronkelijke product.


Plaats reactie