SMN
Re: SMN
Geert Kranendonk als 4e wtk....
Ik heb nog een kleine 20 jaar met Geert gewerkt op de Eemscentrale; daar was hij chef v/d wacht in een andere ploeg....
Een fijne kerel.
Mocht helaas niet lang genieten van z'n welverdiende pensioen. Een paar jaar geleden overleden
Ik heb nog een kleine 20 jaar met Geert gewerkt op de Eemscentrale; daar was hij chef v/d wacht in een andere ploeg....
Een fijne kerel.
Mocht helaas niet lang genieten van z'n welverdiende pensioen. Een paar jaar geleden overleden
Oost, west...ook best
Re: SMN
Morgen Jan, ben je aan het proberen of wij wel wakker zijn Kranendonk, Kranenburg wat zou het, hoewel...
Met Dirk Verboom heb ik nog wel gevaren bij de SMN, ik denk op een kustbootje uitgeleend aan de HWAL.
Dirk had een sik en rookte pijp, ach ja vroeger...
Met Dirk Verboom heb ik nog wel gevaren bij de SMN, ik denk op een kustbootje uitgeleend aan de HWAL.
Dirk had een sik en rookte pijp, ach ja vroeger...
Re: SMN
Toch niet helemaal wakker dus Jan. Dit is Gerrit, de tweelingbroer van Dirk.
Gerrit ging iets sneller in het leer- en promotiegebeuren. Met Dirk heb ik ook gevaren. eerst op de Koningswaard (66-67), toen was hij 5e wtk. In 69-70 op de Antilla Cape, toen was hij inmiddels 3e wtk.
René
Gerrit ging iets sneller in het leer- en promotiegebeuren. Met Dirk heb ik ook gevaren. eerst op de Koningswaard (66-67), toen was hij 5e wtk. In 69-70 op de Antilla Cape, toen was hij inmiddels 3e wtk.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: SMN
Hoi René, jij bent in ieder geval wakker, Gerrit wel van gehoord nooit gezien. Het kan ook best zijn dat ik met Dirk op die tanker gevaren heb, het denkraam kan dat allemaal niet meer bijhouden en ik heb geen bemanningslijsten meer.
Ah, monsterboekkie gevonden: op de Koningswaard zat ik als wtk 4 vanaf 6/5/65 tot en met 18/05/66. Werd in Liverpool afgelost.
Mooi, ik zie dat ik ook met de Balong mee geweest ben, geen idee wat daar voor motor in stond en al helemaal niet wie daar ook aan boord waren.
Moet een kustreisje naar Hamburg geweest zijn, veertien dagen in de olie
Ah, monsterboekkie gevonden: op de Koningswaard zat ik als wtk 4 vanaf 6/5/65 tot en met 18/05/66. Werd in Liverpool afgelost.
Mooi, ik zie dat ik ook met de Balong mee geweest ben, geen idee wat daar voor motor in stond en al helemaal niet wie daar ook aan boord waren.
Moet een kustreisje naar Hamburg geweest zijn, veertien dagen in de olie
Re: SMN
Joop heeft zijn "Wondere wereld van mister Joks" nog in de lucht.
Dus als je nog schepen en/of mensen zoekt...
René
http://members.casema.nl/j.m.blok/index.html
Dus als je nog schepen en/of mensen zoekt...
René
http://members.casema.nl/j.m.blok/index.html
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: SMN
Doe geen moeite, hier is de bemanningslijst van de KONINGSWAARD
- Bijlagen
-
- KONINGSWAARDreis40a.jpg (47.38 KiB) 4398 keer bekeken
Re: SMN
Bedankt Joop, drie vierde wtk''s kan je nagaan wat een onderhoud die machinekamer nodig had. De tweede v. de. Werf wist er wel raad mee, al gauw liep alles weer zoals het hoorde met een Hotlo. Kapitein Ganzeman was een prima kerel, mijn verloofde mocht aan boord slapen in Pernis en hij bracht haar nog keurig naar het station in Rotjeknor, mooie tijd
Re: SMN
Poeh hé...
Kranendonk en Kranenburg verwisselen....
Hoebestaatut....
Jan toch !! Lummel die je bent...
Kranendonk en Kranenburg verwisselen....
Hoebestaatut....
Jan toch !! Lummel die je bent...
Oost, west...ook best
Re: SMN
Ik heb op dit forum (KHL)iets verteld over de Java.
Hier ga ik verder met nog een verhaal.
Het vriesbedrijf werkte op amoniak dat een brein oplossing koelde. De betreffende koeler bestond uit aan 12 mantelpijpen met inwendig amoniak en in de buiten pijp brein. Er werd lekkage geconstateerd want we verloren amoniak. Dus vries bedrijf afgezet en afgetapt, en enige pijpen en bochten gerepareerd, na 20 uur werken was er nog steeds lekkage, maar de hofmeester begon te klagen dat de temp. in de koel ruimen te hoog werd. Dus werd alles weer bij gezet.En gingen we de volgende morgen weer verder met repareren. De reservedelen waren op dus werden de rotte delen er uit gezaagd, de bochten hergebruikt, en goede delen van de pijpen weer gebruikt. En dat alles autogeen gelast door de bankwerker soms met een luikje.Na 16 uur de boel weer gestart, alles was dicht en probleem opgelost. De zelfde dag hadden we ( in de PG) erwten soep met kluif, Iedereen aan de race kak, want de poten zagen er wel goed uit maar waren toch verrot.
Bart
Hier ga ik verder met nog een verhaal.
Het vriesbedrijf werkte op amoniak dat een brein oplossing koelde. De betreffende koeler bestond uit aan 12 mantelpijpen met inwendig amoniak en in de buiten pijp brein. Er werd lekkage geconstateerd want we verloren amoniak. Dus vries bedrijf afgezet en afgetapt, en enige pijpen en bochten gerepareerd, na 20 uur werken was er nog steeds lekkage, maar de hofmeester begon te klagen dat de temp. in de koel ruimen te hoog werd. Dus werd alles weer bij gezet.En gingen we de volgende morgen weer verder met repareren. De reservedelen waren op dus werden de rotte delen er uit gezaagd, de bochten hergebruikt, en goede delen van de pijpen weer gebruikt. En dat alles autogeen gelast door de bankwerker soms met een luikje.Na 16 uur de boel weer gestart, alles was dicht en probleem opgelost. De zelfde dag hadden we ( in de PG) erwten soep met kluif, Iedereen aan de race kak, want de poten zagen er wel goed uit maar waren toch verrot.
Bart