Innovatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Innovatie

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------------
Ik vond ijsvaren prachtig, ook al stond je dagenlang op je - soms ijskoude - platvoeten. Maar dat gedoe met ijsbrekers en in konvooi, prachtig.
Soms ook wel eens een angstig moment, zoals die keer dat we in een donkere nacht helemaal achteraan in het konvooi voeren en het ijs plotseling begon te kruien en over de verschansing begon te kruipen. Dat beeld van die grote ijsbreker die na mijn benauwde brul over de vhf vanaf de kop van het konvooi naar me toe kwam stuiven, volle kracht, al zijn schijnwerpers aan, slingerend met zijn tanks en met een enorm lawaai van brekend ijs, dat zal ik nooit vergeten. Vlak langs ons heen, eerst langs de lage kant om ruimte te maken, toen terug langs de hoge kant waarna hij ons meenam naar de kop van het konvooi. En verder gingen we weer.

Hoe dat dan in de toekomst moet gaan: met onbemande schepen achter een onbemande ijsbreker aan, dat zal vast nog wel enige studie vergen. :roll:
Maar misschien heeft Jan gelijk en is het tegen die tijd zover opgewarmd dat er 's winters geen ijs meer in de Oostzee komt.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Innovatie

Bericht door Jinny »

Pfff, zou mij even dun door de broek lopen denk ik...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
doppie
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2014 23:12

Re: Innovatie

Bericht door doppie »

hallo
kijk naar binnenvaart
actueel nieuws
10 dec 21 uur 19
gr doppie
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Innovatie

Bericht door Joost.R »

Eco Marine Power to study use of Artificial Intelligence in research projects

Neural Network Console provided by Sony Network Communications to be utilized to improve control algorithms and analyze research data

To further enhance its research capabilities Eco Marine Power announced Friday that it will begin using the Neural Network Console provided by Sony Network Communications Inc., as part of a strategy to incorporate Artificial Intelligence (AI) into various ongoing ship related technology projects including the further development of the patented Aquarius MRE (Marine Renewable Energy) and EnergySail.
E 1.jpg
E 1.jpg (89.24 KiB) 4261 keer bekeken
Caption: Aquarius MRE® Technologies and Project Partners.

The Neural Network Console is an integrated development environment using deep learning for AI creation and has been used in deep learning applied technology development within Sony since 2015. Various functions are included such as recognition technology and a full-fledged GUI (graphical user interface) and these allow for deep learning programs to be developed.

Deep learning refers to a form of machine learning that uses neural networks modelled after the human brain and is notable for its high versatility with applications in a wide variety of fields including signal processing, and robotics.

An initial area of focus will be on studying how the Neural Network Console and AI can assist with the development of the automated control system for EMP’s EnergySail.
This system automatically adjusts the position of the EnergySail depending on a number of variables including wind speed and direction. It is also envisaged that AI will be useful in helping to analyze the results of computer simulations related to the Aquarius Eco Ship.

“All of our solutions include a level of automation however we see opportunities to expand on this by using artificial intelligence and deep learning to improve control algorithms, analyse results and develop future systems”, commented Greg Atkinson, Chief Technology Officer at Eco Marine Power. “In addition we intend to explore how recognition technology and sensors can be integrated together to control not only our systems, but other systems and equipment on ships especially in regards to the use of renewable energy on ships”.

About Eco Marine Power
Eco Marine Power Co. Ltd. (EMP) is an internationally focused technology company that develops renewable energy based fuel saving and emission reduction solutions for ships including passenger ferries, survey ships, oil tankers and cargo vessels. These technologies include the EnergySail®, Aquarius MASTM and Aquarius MRE®.
EMP also develops sustainable ship concepts that incorporate the latest renewable energy technologies and is currently working on a number of design projects including Aquarius Eco Ship and Aquarius Unmanned Surface Vessel (USV). The company is based in Fukuoka, Japan.

Source: EMP
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Innovatie

Bericht door Coco E »

jdbvos schreef: 09 dec 2017 01:22 ineens wordt het rode lijntje een beetje een zwalklijntje...
Waarschijnlijk ben ik uitgeweken voor de Moormerland, die ook van bakboord kwam aanzetten.
Die zou na deze koerswijziging op 0,12 mijl voor ons langs gaan, volgens de AIS. Bij het passeren leek hij verder weg, zie filmbeeldje.
Hij zal wel wat naar bakboord zijn gegaan omdat hij anders uiteindelijk op de Maasvlakte gelopen was.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
m.s. Moormerland.jpg
m.s. Moormerland.jpg (48.6 KiB) 3980 keer bekeken
Gebruikersavatar
Boots
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 jan 2015 10:26
Locatie: Maassluis

Re: Innovatie

Bericht door Boots »

"Alles sal reg kom" ( Behalve kromme benen dan) :-D
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Innovatie

Bericht door Meestertje »

Ook de fietsverlichting is aan innovatie onderhevig.
Leve de magnetodrive 8)
Bijlagen
lamp01.jpg
lamp01.jpg (76.81 KiB) 3626 keer bekeken
lamp02.jpg
lamp02.jpg (73.58 KiB) 3626 keer bekeken
lamp03.jpg
lamp03.jpg (65.15 KiB) 3626 keer bekeken
Machinare nesse est!
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Innovatie

Bericht door Martinus »

Meestertje, hoe werkt dat???
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Innovatie

Bericht door Meestertje »

Gewoon ouderwets (oldschool) met magneetjes en spoelen :-)
Innovatief zijn de LED lampjes 8)
Machinare nesse est!
Meestertje
Berichten: 503
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08

Re: Innovatie

Bericht door Meestertje »

Ik heb ooit dingen geleerd m.b.t permanent en remanent magnetisme.
Vraag me alsjeblieft niet om dit soort termen uit te leggen, dat wordt me veel te nautisch 8)
Machinare nesse est!


Plaats reactie