Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Vervolg foto's van hwtk Landman in willekeurige volgorde.
groet
Hans
groet
Hans
- Bijlagen
-
- 40 dienstjaren hwtk s.s.Salland.jpg (143.17 KiB) 4107 keer bekeken
-
- Bemanning officieren mach dienst ss Waterland juli 1946.JPG (121.3 KiB) 4107 keer bekeken
-
- aan boord ss salland mei 1949 - kopie.jpg (113.51 KiB) 4107 keer bekeken
-
- Salland te Amsterdan maart 1949.jpg (79.8 KiB) 4107 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Vervolg foto's Landman in willekeurige volgorde
- Bijlagen
-
- uitstapje in Victoria Brazilie nov 1947.jpg (185.93 KiB) 4006 keer bekeken
-
- SS Waterland te victoria Brazilie febr 1946.jpg (156.19 KiB) 4006 keer bekeken
-
- Te victoria nov 1947.jpg (67.29 KiB) 4006 keer bekeken
-
- op zee jan 1947 waterland.jpg (45.08 KiB) 4006 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Wel een mooi tijdsbeeld van na de oorlog. En die kleding, allemaal een stropdas, lange broeken, korte broeken, lange korte broeken en zelfs kniekousen.
Adri
Adri
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hallo KHLers
Onderstaande tekening/schildering is gemaakt door een opvarende van het m.s.Amstelland en cadeau gegeven
aan mevr.Landman echtgenote van de Hwtk.
Wie is c.q. kent de artist en weet wat het voorstelt.
groet
Hans
Onderstaande tekening/schildering is gemaakt door een opvarende van het m.s.Amstelland en cadeau gegeven
aan mevr.Landman echtgenote van de Hwtk.
Wie is c.q. kent de artist en weet wat het voorstelt.
groet
Hans
- Bijlagen
-
- schilderij.jpg (126.76 KiB) 3976 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Vervolg foto's hwtk Landman.
Morgen weer een volgende 4 stuks
groet
Hans
Morgen weer een volgende 4 stuks
groet
Hans
- Bijlagen
-
- Waterland Bahia juli 1956.jpg (111.6 KiB) 3822 keer bekeken
-
- Bemanning wtk's SS eemland 1950 - kopie.jpg (135.22 KiB) 3822 keer bekeken
-
- Schuif + voering SS Eemland 1950 b.jpg (134.11 KiB) 3822 keer bekeken
-
- Schuif + voering SS Eemland 1950 a.jpg (133.98 KiB) 3822 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
----------------
Eén ding is me niet duidelijk:
Kleinigheid, ik weet het, maar dat SS viel me op en daar past die voering niet bij.
-----------------
Eén ding is me niet duidelijk:
Als dat in 1950 aan boord van de Eemland was, dan kan dat alleen maar de Eemland zijn die in 1906 als de Duitse LINDEN werd gebouwd, het schip dat in 1918 door de Duitsers aan de Nederlandse regering werd overgedragen als vergoeding voor de in 1905 gebouwde Eemland die in februari 1917 ten on onrechte door de Duitsers werd getorpedeerd. Maar die Linden van 1906 die tot 1951 bij de KHL voer, was een stoomschip.Schuif + voering SS Eemland 1950
Kleinigheid, ik weet het, maar dat SS viel me op en daar past die voering niet bij.
-----------------
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Theo, het lijkt mij dat het plaatjes zijn van een stoomschuif + voering.
Het schip was uitgerust met een triple-expansiemachine.
Groet, Paul G.
Het schip was uitgerust met een triple-expansiemachine.
Groet, Paul G.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Ik zat er ook al raar naar te kijken, en dacht ook dat het een voering was, maar ik heb daar toch m'n twijfels over: die dop die ervoor staat lijkt wel een dop van een zuurstoffles, maar dat kan bedrieglijk zijn...
Maar dat gat met in het midden van de cilindermantel, ongeveer, zie ik die 'spoelpoorten', die niet in de voering zitten, en dat doet me juist aan iets anders denken, vooral vanwege de afwijkende diameters van de boringen/deksels ernaast...
Ook zit er niet veel 'vlees' om de mantel; da's maar een dun wandje...
Verder is de zuigerstang bijzonder dun voor een diesel.....
Ik houdt het voorlopig -tot iemand reageert die het weet- op een soort stoomschuif...met dus een losse voering....
Maar dit is niet een dieselvoering, denk ik....
Maar dat gat met in het midden van de cilindermantel, ongeveer, zie ik die 'spoelpoorten', die niet in de voering zitten, en dat doet me juist aan iets anders denken, vooral vanwege de afwijkende diameters van de boringen/deksels ernaast...
Ook zit er niet veel 'vlees' om de mantel; da's maar een dun wandje...
Verder is de zuigerstang bijzonder dun voor een diesel.....
Ik houdt het voorlopig -tot iemand reageert die het weet- op een soort stoomschuif...met dus een losse voering....
Maar dit is niet een dieselvoering, denk ik....
Oost, west...ook best
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren goeie avond.
Dit is wel degelijk een stoomschuif met bijbehorende cilinder. Dit is een zogenaamde Boschschuif (of een afgeleide hiervan).
http://www.stoommachine.info/rondeschuif.html
Ik heb die dingen in het echt (heel lang geleden) gezien. Op de foto is de onder- en bovenstang verwijderd.
Ik verblijf momenteel tot half januari in het buitenland, dus kan helaas geen foto uit mijn studieboeken scannen. Die "dop van de zuurstoffles" stond boven op het cilinderdeksel.
Groeten uit Hongkong.
Mario
Dit is wel degelijk een stoomschuif met bijbehorende cilinder. Dit is een zogenaamde Boschschuif (of een afgeleide hiervan).
http://www.stoommachine.info/rondeschuif.html
Ik heb die dingen in het echt (heel lang geleden) gezien. Op de foto is de onder- en bovenstang verwijderd.
Ik verblijf momenteel tot half januari in het buitenland, dus kan helaas geen foto uit mijn studieboeken scannen. Die "dop van de zuurstoffles" stond boven op het cilinderdeksel.
Groeten uit Hongkong.
Mario