Koninklijke Hollandse Lloyd
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Mario heeft het helemaal goed, de Boschschuif werd gebruikt voor hoge druk oververhitte stoom bij zuigerstoommachines.
Je zou dus eigenlijk moeten zeggen dat die schuif in de cilinder hoort.
Omdat er over een voering gesproken wordt denken de dieselboeren direct aan een dieselmotor, daar heeft het dus niets mee te maken.
Je zou dus eigenlijk moeten zeggen dat die schuif in de cilinder hoort.
Omdat er over een voering gesproken wordt denken de dieselboeren direct aan een dieselmotor, daar heeft het dus niets mee te maken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Voor KONINKLIJKE HOLLANDSCHE LLOYD fans, die tijd over hebben en daar geen raad mee weten,
hieronder een link met 24.191 krantenartikelen.
>>> klik HIER
Hieronder een link van 15 krantenartikelen met illustratie.
>>> klik HIER
hieronder een link met 24.191 krantenartikelen.
>>> klik HIER
Hieronder een link van 15 krantenartikelen met illustratie.
>>> klik HIER
Grtn @Allen
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Het principeschema dat in m'n leerboek van Werkspoor staat. Dit sluit aan bij de link van Mario.
Een kleine aanvulling daarbij: Jan DB Vos z'n zuurstofflesdop is een leibus/afdichtdop.
Het voordeel daarvan is dat er géén pakkingbus in de doorvoer van de geleidestang hoeft te worden aangebracht.
Groet, Paul G.J
Een kleine aanvulling daarbij: Jan DB Vos z'n zuurstofflesdop is een leibus/afdichtdop.
Het voordeel daarvan is dat er géén pakkingbus in de doorvoer van de geleidestang hoeft te worden aangebracht.
Groet, Paul G.J
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren vandaag weer een zoekplaatje :
twee foto's s.s.Waterland dok 1959 .
Dit is naar mijn mening niet helemaal correct s.s.Waterland is verkocht in 1956 en het neusje is ook niet van het m.s.Waterland van 1957
Wat klopt er niet : de datum of is het een ander schip
Lijkt mij meer op de oude Amstelland of oude Gooiland
blijkt dus de Maasland te zijn , verkocht in 1959
Groet
Hans
twee foto's s.s.Waterland dok 1959 .
Dit is naar mijn mening niet helemaal correct s.s.Waterland is verkocht in 1956 en het neusje is ook niet van het m.s.Waterland van 1957
Wat klopt er niet : de datum of is het een ander schip
Lijkt mij meer op de oude Amstelland of oude Gooiland
blijkt dus de Maasland te zijn , verkocht in 1959
Groet
Hans
- Bijlagen
-
- Dok Waterland.jpg (130.24 KiB) 3676 keer bekeken
-
- Dok Waterland1.jpg (98.08 KiB) 3676 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dit is overduidelijk het Empire-schip MAASLAND (1942).
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Dank je Dick
Ik wist dat er iets mis was , alleen de datum 1959 was de Maasland toen nog in de vaart ???
Ik ga dat even nakijken.
Groet
Hans
Ik wist dat er iets mis was , alleen de datum 1959 was de Maasland toen nog in de vaart ???
Ik ga dat even nakijken.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Hans, augustus 1959 naar Turkije verkocht.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Heren
Bedankt voor de aanvulling en oplossing van het " probleem " .
Morgen ga ik weer een paar foto's plaatsen.
Heb er nog genoeg van de serie hwtk Landman.
Met dank aan zijn zoon die ze allemaal aan mij toestuurd.
Groet
Hans
Bedankt voor de aanvulling en oplossing van het " probleem " .
Morgen ga ik weer een paar foto's plaatsen.
Heb er nog genoeg van de serie hwtk Landman.
Met dank aan zijn zoon die ze allemaal aan mij toestuurd.
Groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Koninklijke Hollandse Lloyd
Oké daar komen de volgende.
Deze keer de oude Gooiland , ook weer verkregen via Ed Landman
Deze keer de oude Gooiland , ook weer verkregen via Ed Landman
- Bijlagen
-
- ms gooilsnd 1959 a.jpg (146.6 KiB) 4488 keer bekeken
-
- ms gooiland 1960 sluis ijmuiden.jpg (103.94 KiB) 4488 keer bekeken
-
- ms gooiland 1964.jpg (117.45 KiB) 4488 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.